[Mk VI] Potencjometr przepustnicy, 1.8 TD. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie a za co jest odpowiedzialny ten potencjometr przepustnicy, co on tak naprawdę robi, jaką funkcję pełni bo u mnie też dyndają sobie te druciki?
  
 
jak możesz to sobie kup go od zs martiego a jak nie to nie kupuj. Prawdopodobnie odpowiedzialny jest za zawór recyrkulacji spalin czyli nic nadzwyczajnego.
Parametry mają być od 0.6- 0.7 do 3.5.
Dolne są ważne za to górne już nie.
  
 
Kleszczu a możeszto przełożyć z waszego na nasz chłopski język??? Z góry Ci za to dziękuję
  
 
Już rybeńko moja.
Środkowy kabel oraz masę dotykasz miernikiem i w voltach sprawdzasz jakie ma wartości na wolnych obrotach, potencjometr ten ma możliwość regulacji, torxem go lekko odkręć i reguluj tak żeby miał 0.6- 07V na luzie i 3.5V przy wychyleniu maksymalnym. Przy czym ten wychył maks możesz nie ustawiać bo i tak maksymalnie gazu nie dajesz w dieslu.
Jeżeli zauważysz że podczas pomiaru wartości skaczą wysoko albo spadają do zera to ścieżka w potencjometrze jest powycierana i potencjometr jest uszkodzony.

Na forum mitsumaniaki powiadają że potencjometr jest tylko do otwierania i zamykania zaworu recyrkulacji spalin ile w tym prawdy tego wam nie powiem.