[MKV] Spadek mocy, przegrzewanie sie silnika?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. w ostatnim czasie zaczal mi sie problem z moim Essim 1.4i 92r. Otoz wracalem z Bydgoszczy jakis miesiac temui po okolo 80 km auto zaczelo szarpac, dlawic sie, glosno chodzic i bylo slychac klepanie zaworow i zapalila mi sie kontrolka oleju. zatrzymalem sie, silnik byl goracy jak cholera a nie przypominam sobie zeby wentylator na chlodnicy sie zalaczyl. dolalem oleju bo nie sprawdzalem przed wyjazdem a troszke czasem lubil polknac i po ok 20min bylo oki moglem dalej jechac. na miejscu po jak silnik ostygl sprawdzam stan oleju i bylo sporo ponad stan. od tego czasu do tego weekendu byl spokoj. w piatek znowu ta sama trasa tylko ze jechalem ok 15km autostrada spokojnie bo ok 110km/h (3000 obr) i pod koniec te same objawy sie zaczynaly ale bez kotrolki oleju wiec jechalem wolniej 60km/h i sie uspokoilo. dzis wracalem do bdg 80-100km/h i bylo wszystko oki. wentylator sie wlaczyl dopiero niedzy RM na postoju po 100km a silnik znowu prawie parowal. co moze byc przyczyna tych objawow? silnik mi sie przegrzewa? czy jakis czujnik jest do wymiany? moze ktos juz mial taki problem?
  
 
sprawa troszke pilna i prosze o jakies wskazowki
  
 
Sprawdź tzw. termo włącznik wentylatora, znajduje się przy termostacie. Jest tam też wtyczka - sprawdź czy nie jest poluzowana albo czy wtyczka lub kontakt nie jest przypalony.
Edit: a może to sam termostat jest winny. Działa ogrzewanie?


[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2011-06-06 21:09:23 ]
  
 
ogrzewanie dziala, a wentylator sie wlaczyl jak wskazowka byla w polowie miedzy O i R (nORm)
  
 
To znaczy że wentylator jest ok, tak samo też termostat i termo włącznik. Chmmm.... sprawdzałeś ile masz płynu chłodzącego?
  
 
plynu jest wystarczajaco. w ktorym miejscu jest czujnik temperatury cieczy? moze sprawdze rezystancje? tylko jakie wartosci powinny byc na konkretnych czujnikach? termowlacznik sie zawiesza? jest taka mozliwosc?
  
 
Nie znam parametrów rezystancji, ale jeśli raz wentylator się załącza a raz nie to może być już wspomniany termo włącznik winny, albo czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale nie wiem gdzie on jest.
  
 
dzieki koledze Blazeyowi (ktory juz nie jest na forum) dowiedzialem sie co moge sprawdzic...
Termostat - ok
Pompa wody - ok
Chlodnica - czysta
Termowlacznik wetylatora - chyba ok bo sie wlaczyl gdy wskazowka byla miedzy O i R (NORM)
W ktorym momencie powinien wlaczyc sie wentylator i do ktorego miejsca na wskazniku powina dochodzic wskazowka jak mocno sie zagrzewa( np w korku)
w ktorym miejscu jest czujnik temperatury cieczy?
  
 
Cytat:
2011-06-11 13:08:07, groobyg2 pisze:
dzieki koledze Blazeyowi (ktory juz nie jest na forum) dowiedzialem sie co moge sprawdzic... Termostat - ok Pompa wody - ok Chlodnica - czysta Termowlacznik wetylatora - chyba ok bo sie wlaczyl gdy wskazowka byla miedzy O i R (NORM) W ktorym momencie powinien wlaczyc sie wentylator i do ktorego miejsca na wskazniku powina dochodzic wskazowka jak mocno sie zagrzewa( np w korku) w ktorym miejscu jest czujnik temperatury cieczy?


1. Wskażnik temp jest czysto orientacyjny i nie wskazuje temp, tylko pokazuje NORM i NIENORM.
2. Jeśli włacza się went, i wtedy wskazówka spada, to jest ok. Wskazówka wtedy stoi czasem różnie w różnych esach.
3. Czujnik temp na wskażnik jest w obudowie termostatu. Jest jeszcze czujnik do kompa i do went.
Odepnij czujnik i zobacz, czy wskazówka pójdzie na dół, później zewrzyj czujnik do masy (jeśli masz dwa piny, to zewrzyj razem) i zobacz, czy pójdzie do góry. W ten sposób można wyeliminować uszkodzon licznik i czujnik.
  
 
Ja mam podobny problem, podczas jazdy jest wszystko ok, a gdy bym stał dłuższą chwile w miejscu bądź w korku to silnik sie nagrzewa i zaczyna gasnąć, wskazówka od temperatury idzie coraz dalej i przy R (NORM) lub kawałek za i gaśnie, nie wiem właśnie jak z tą chłodnicą jest, czy sie załącza czy nie. Gdy mi sie już zagrzeje i zgaśnie samochód, kluczykiem przekręce do kontrolek to słychać jak wentylator chodzi. Nie wiem co jest grane, termostat był wymieniany