[MKV ] 1.4 (ben+lpg) Problem z odpaleniem,brak mocy i obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie mam problem. Obecnie gdy dni sa cieple mam problem z odpalaniem.
Charakteryzuje sie to nastepujacym zachowniem. Wsiadam do auta ruszam (bez problemu) przejezdzam np. 3-4km do sklepu (...) po zakupach probuje odpalic i bez wzgledU czy paliwo czy gaz jedynie co slysze to buczenie tak jakby alternator czy rozrusznik (nie wiem nie znam sie wiec nie potrafie sprecyzowac dzwieku) tak czy siak nie odpala musze mu dac "pomyslec" i po pewnym czasie odpala choc z oporami jest tak w 70% przypadkow. Chcialbym zaznaczyc ze owy fakt nie dzieje sie za kazdym razem poza tym ladowanie alternatora mam gdyz niespelna miesiac temu go wymienialem.


Kolejnym problemem jest uciazliwa przypadlosc mianowicie wjezdzajac na uliczke osiedlowa wymuszajaca niska predkosc zauwazylem ze mi przygasa i musze wdepnac do konca lecz nawet to skutkuje powiedzmy ze po 3-7 sekundach i lapie obroty jednoczesnie przyspieszajac. W dodatku ten problem ma brata blizniaka charakteryzujacego sie tym ze zjezdzajac z ronda trace moc (obroty spadaja w ogole nie ciagnie) na zakrecie i musze redukowac bieg na nizszy co skutkuje tzw kopniakeim dla auta.

WSZYSTIE PROBLEMY WYZEJ MAM KAZDEGO RAZU PODCZAS GDY UZYTKUJE AUTKO PROSZE O POMOC





[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-07-06 09:24:44 ]
[ powód edycji: poprawiono tytuł ]
  
 
Co do odpalania to najpierw sprawdź klemy ad uku.
Hmm.. potem mógłbyś sprawdzić jeszcze kolanko wężyka podciśnienia który idzie od kolektora do głowicy. Najczęściej pęka owe kolanko które znajduje się przeważnie z prawej strony silnika i wchodzi do głowicy tuż pod cewką. Pęknięte kolano u mnie charakteryzowało się tym że musiałem długo kręcić zanim odpalił, a na ciepłym przeważnie dłużej. Do tego w dolnym zakresie obrotów, tak gdzieś do 3000-3500 miał muła a potem dostawał kopa. Jak chodzi ci na 3 gary (muł na niskich obrotach i dźwięk porównywalny do traktora) to sprawdź koniecznie te kolanko - otwórz maskę i pociągnij za linkę od gazu i nasłuchuj syczenia. Jak syczy to łapie lewe powietrze czyli pewnie kolanko...
  
 
U mnie co do odpalania było tak jak u Ciebie. Tak ja Maylo mówi (tudzież pisze ), sprawdz kable przy klemach czy nie są gdzies luźne, zaśniedziałe itp. U mnie to pomogło.
  
 
co do klem to na pewno jest wszystko ok jest ladnie dokrecone jestem tego pewny gdyz mialem okres kiedy czesto wymianialem akumulatory na zmiane gdyz nie mialem ladowania z alternatora a odkad go wymienilem jest ok

co do tego kolanka to na pewno sprawdze ale zebym szybciej znalazl to kolanko to poprosze o dokladniejsze nakierowanie
(przyblizony opis: po lewej mam aku, z lewej stony mam simeringi pod pokrywa oraz alternator) wiec to kolanko jest po prawej stronie? jak ono wyglada z czego jest wykonane?

dziekuje za sugestie

[klemy przeczyszcze jak tylko odbiore autko z warsztatu lpg okazalo sie ze gaznik jest nie odpowiedni i zamiast tego co powinien byc to jest jakis do cinqoczento czy jakos tak wiec paranoja w dodatku jak mechanik zobaczyl co jest pod mach to tylko cyt"co to jest kur...." wiec sprostowalem ze jakis rolnik (nie obrazajac tu nikogo go poprostu zajechal i grzebal przy nim)
w pozniejszym czasie dodam zdjecia jak to wyglada)

[ wiadomość edytowana przez: kinio263 dnia 2011-07-06 15:07:37 ]
  
 
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza, gazu i paliwka, świeczki i WN?
Rozrusznik moim zdaniem do przeglądu. Teraz jest osobny wątek o tym nawet...
Na jakim oleju jeździsz?