Zamiana skrzyni 4 na 5 biegowa w 2106

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, szukalem w wyszukiwarce ale nie znalazlem odpowiedzi otoz zmienilem skrzynie biegow 4 na 5 w mojej 2106 i pojawil sie problem, ociera mi o kanal srodkowy łacznik elastyczny miedzy skrzynia a walem ( dalem nowa poduszke pod skrzynie i caly uklad silnik - skrzynia poszedl w gore tam gdzie jest ten lacznik) czy ktos z was robil taka zamiane i mial taki problem, moze kanal srodkowy w 2107 jest troche inaczej uksztaltowany jak w 2106 i dlatego taki problem. Prosze o wszelkie sugestie i porady
  
 
A nie jest tak, że poduszka skrzyni od V jest inna niż ta od IV? To może być ten problem, bo tunel powinien być taki sam.
  
 
Witam
Musisz pokombinować z tą podporą i poduszką, u mnie jest tak: czesc blaszana podpory jest od V biegowej skrzyni, ale poduszka jest o dziwo od IV rki.
Blaszana podpora jest "fantazyjniej" powyginana, ze względu na szerszy tył szkrzyni V i konieczność pomieszczenia wydechu, natomiast fabryczna poduszka od V po prostu u mnie nie pasuje do skrzyni V !!! .
Moja skrzynia V dodam, pochodzi od 2104 wersji belgijskiej z 1989 roku, ale innycgh zmian jakoś nie zauważyłem, reszta pasuje od "strzału"..
  
 
Promil spokojnie Ja też tak miałem!! Wraz ze zmianą skrzyni z 4 na 5 oczywiście wymieniłem poduszkę pod skrzynie bo się różnią.Jak złożyłem okazało się że łącznik wali o tunel.Wjechałem na kanał opuściłem skrzynie na poduszce i pod mocowanie do podłogi podłożyłem nakrętki co by nie dochodziła tak wysoko skrzynia. Było dużo lepiej i zdarzało się tylko przy jakieś większej dziurze ze usłyszałem łącznik.Teraz gdy poduszka już jest na pewno bardziej elastyczna( i już od dawna nic nie słychać żeby waliło czy obcierało o tunel) mam zamiar zdjąć te nakrętki i dokręcić poduszkę na max do podłogi .
  
 
Zalozylem poduszke od skrzyni 5 bo mi powiedziano ze od 4 jest inna, blaszna podpora jest podobno taka sama do 4 jak i 5. Dzisiaj wpadlem na to zeby na razie dac podkladki a potem jak sie ulozy poduszka ewentualnie wyjec te podkladki. ( uzylem metody silowej i od gory zrobilem wiecej miejsca na ten lacznik dostepnymi mi narzedziami mlotek i srubokret jest lepiej ale dalej delikatnie ociera) gorzej bo caly uklad silnik - skrzynia poszedl do gory i wydech do kolektora tak sobie pasuje ( zakrecilem na 2 srubki) ale z tym sobie poradze jakos mozliwe ze 2106 w wersji z 1980 roku nie miala przewidzianej skrzyni 5 i kto wie czy w 2107 tunel w tej czesci nie jest szerszy zeby to wszystko pomiesci ( ale to tylko takie moje gdybanie) kolo wekendu bede z tym znowu walczyl dam znac co z tego wyszlo
  
 
Witam wczoraj walczylem ze skrzynia i podlozylem pod mocowanie poduszki skrzyni podkladki mniej wiecej na grubosc 1 nakretki i jest dobrze nic nie obciera przy okazji zmontowalem wydech do kolektora tak jak trzeba i wyregulowalem sprzeglo. We wtorek bede jechal w trase to sprawdze wszystko jak trzeba, ale na razie wszystko jest ok dzieki za porady i sugestie
  
 
Cytat:
2007-10-24 20:21:24, promil2106 pisze:
... blaszna podpora jest podobno taka sama do 4 jak i 5. ...



NA PEWNO NIE JEST!
Auto 2106 - 4biegi, ma poprzeczke o numerze 2101-1001100
Auto 2107 - 5biegow, ma poprzeczke o numerze 2107-1001100
Do tego jeszcze jeden element sie rozni - najprawdopodobniej chodzi o "poduszke skrzyni"

Stad moze wasze problemy.

Musi byc to bardzo wazne, bo wyworzac na wegry skrzynie 5the bylem napominany do przywiezienia rowniez poprzeczki.

A "tunel" na skrzynie jest taki sam:
Auto 2106: 2101-5101060
Auto 2107: 2101-5101060
info z http://www.konsulavto.ru/
oraz z http://acat.autodealer.ru/[addsig]
  
 
Odkopuję temat. Będę w końcu zakładał tą skrzynie 5 do mojej Lady.I z tego co tu wyczytałem: mam założyć poprzeczkę ze skrzyni 5 biegowej z poduszką od 4-ki?? Czy normalnie z poduszką od 5?
  
 
Rzecz jasna ze od piatki. Nie zalozysz poduszki od czworki do piatki ze wzgledu innego uchwytu mocowania do skrzyni.