[Mk VII] Swap z D na TD - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mefis czegoś ty się nawąchał? Kiedy to ford miał 88 konne diesle? W 90 były turbiny T4 fabrycznie montowane, kolejna nieścisłość to brednie z napisem endura, a o tym że montowanie turbo do zwykłego diesla nie przyniesie żadnego rezultatu średnio rozgarniętym pisać nie trzeba. Inne tłoki i cała reszta jak pisał Qwet i to jest najistotniejsze dla całej zabawy.
Mefis napisz na forum proszę dlaczego intercooler się nagrzewa.
Jeszcze jedno, niech się odezwie ktoś kto ma stalową misę olejową i silnik TD i od razu wpisze nr VIN.
Na chwilę obecną najtaniej kupić cały silnik oczywiście ze skrzynką bezpieczników i sterownikiem i wtedy będzie to miało ręce i nogi a przede wszystkim te max 90 koni.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:41:27 ]
  
 
Po co do radomia jechać wrzuć wykresy z hamowni, postaraj się aby były wiarygodne i już dodaj do tego fotki silnika i sprawa załatwiona


PS. wytłumacz mi po co wszystkie wnętrzności w silniku wymieniali dokładając turbosprężarkę, ot tak tylko? Doszedłeś do tego praktyku że tłoki w D i TD różnią się diametralnie m.in wielkością i skokiem. Jakie jest ciśnienie wtrysku D i TD?
Naginaj czekam
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:41:38 ]
  
 
No widzisz Mefis, powolutku schodzimy na ziemię Jeszcze troszkę i sam dojdziesz do tego że ta poprawa osiągów to w gruncie rzeczy Twoje subiektywne odczucie
A i czytaj ze zrozumieniem o VIN poprosiłem posiadaczy silnika TD z nie aluminiową miską olejową
Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma najmniejszego sensu, obecnie, bawić się w dokładanie sprężarek, pomp itd. Wrzuca się cały silnik i ma się dopiero wtedy zamierzony efekt.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:41:51 ]
  
 
Panowie a czy ktoś mi potwierdzi, iż wersja 1,8 TD to dokładnie to samo w sensie identyczne wnętrzności itp. co 1,8 TD En-durade tyle, że ten ostatni jest ubrany w elektronikę? Pytając inaczej czy jeśli by się miało zwykłego 1,8 TD i ubrało go w elektrykę od 1,8 TD Endurade to będzie 90 KM?
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:42:03 ]
  
 
Cytat:
2011-07-05 00:04:18, mefis22 pisze:
Co rozumiesz pod pojęciem zwykły TD? Wersja bez intercoolera? Jeśli chcesz mieć tę mocniejszą wersję to prosta operacja, lecz leciutko kosztowna. Turbina, pompa wtryskowa, kolektor dolotowy, wydechowy, intercooler i masz mocniejszego.



To znaczy interesuje mnie czy zwykły 1,8 TD z Intercoolerem ale bez napisu En-durade na obudwie rózni sie zasadniczo w środku od Endurade czy cały środek zwykłego 1,8 TD czyli tłoki, korbowód, głowica itp. to to samo tylko NIE ubrana w elektronikę?

[ wiadomość edytowana przez: spinacz25 dnia 2011-07-05 00:16:34 ]
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:42:16 ]
  
 
Cytat:
2011-07-05 00:22:07, mefis22 pisze:
Głownie chodzi tam o elektronikę oraz to, że są hydrauliczne popychacze, ale jest to nie opłacalne przyrost 2km i 3nm sporym kosztem? Mając TD z IC lepiej i taniej wyjdzie podnieść ciśnienie i dawkę(koszt zakupu manometru, tani i dokładny od acetylenu, koszt ok. 10zl), a kasę którą chciałeś przeznaczyć na te pierdoły lepiej przeznaczyć na IC w zderzak.



czyli 1,8 TD z Intercoolerem nie ważne czy zwykly czy Endurade dysponuje mocą 90KM?
  
 
,

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:42:27 ]
  
 
Cytat:
2011-07-05 00:36:10, mefis22 pisze:
Prawie, że tak. Były wersje TD i IC 88km i 178nm, Endura de miały 80km i 181nm.



Błąd, literówka Endura de + IC miały 90 kóniów

-----------------
Zachodniopomorska Elita
www.motospamerzy.pl

*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort 3d 1,6 16V 105 KM 1996
  
 
Mefis nie skanuj jakichś dupereli tylko dawaj dwa nr VIN jeden 88 KM drugi 90 KM, sprawdzimy, zrobimy zrzut i to wkleimy w wątku.
Chociaż pewno musielibyśmy długo czekać, niech ktoś kto ma endure da swój VIN

PS. a jak już wyjaśni się ile tak naprawdę było wersji silników diesla to powiem ci skąd ci się może brać te 88 KM, bo 100 lat będziesz myślał i tego nie wymyślisz

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2011-07-11 19:48:38 ]
  
 
Witam podepna sie do tematu bo zamknięto mój wątek otóż padł mi silnik 1.8 TD ENDURA-DE (pęknięty wał) i znalazłem silnik 1.8 TD 90KM z skrzynią i ogólnie całym osprzętem poza wiązką i moje pytanie czy podejdzie ten silnik pod moją wiązkę z 70KM ???
  
 
Podejdzie, luzik, drobniutkie różnice tylko jak np. w 90 konnym sterowanie wolnych obrotów tzw. urządzenie rozruchowe jest termostatyczne (na linkę), u ciebie prawdopodobnie był silniczek krokowy na lewym nadkolu ale możliwe że nowy takowe też ma chociaż raczej rzadsze rozwiązanie. Wtyki na pompie mogą się różnić tym iż jeden lub drugi ma pojedynczą wtyczkę/gniazdo lub 3 oddzielne ale to wszystko jest do przerobienia.
PS. ale teraz namieszałeś koledze mefisowi, endura de 70 koni... mogłeś tego nie pisać
  
 
Cytat:
2011-07-15 18:18:10, Kris75 pisze:
endura de 70 koni... mogłeś tego nie pisać



A dlaczego? Ja mam Endure De 70 konną...

-----------------
Zachodniopomorska Elita
www.motospamerzy.pl

*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort 3d 1,6 16V 105 KM 1996
  
 
Bo wg mefisa były tylko 90 konne, a nie endura tylko TD 88 konne.
  
 
a jeszcze jedo pytanie bo mam też problem z podłączeniem pompy i immobilizerem co się stanike jak do tego 90 km wsadze moją pompę z 70 km (pompy trochę różnią sie osprzętem ale rozmiary te same ) proszę o pomoc ?
  
 
Cytat:
2011-07-15 20:20:12, Kris75 pisze:
Bo wg mefisa były tylko 90 konne, a nie endura tylko TD 88 konne.

Nie podejmuje dalej dyskusji z Tobą. Kasuje swoje posty, sorry chciałem być dobry i pomóc, ale nie Ty i Qwet wiecie lepiej. Pozdro i EOT!