[Mk VII] Swap z D na TD - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-07-19 20:10:50, Kris75 pisze:
Haha oj mefis jaką ty masz ograniczoną wyobraźnię, przenosząc go na zderzak będziesz go chłodził w czasie jazdy tak samo jak na seryjnym miejscu, a stojąc w korku nie będziesz go chłodził tak samo jak w seryjnym miejscu. Gorące powietrze z wydechu tak mu szkodzi jak zeszłoroczny śnieg. Dając go pomiędzy silnik a chłodnicę będziesz go tym bardziej ogrzewał, czaisz... będzie wiało na niego z chłodnicy no jaśniej się tego nie da wytłumaczyć. Wiem że mowa była o przylepianiu różnych wynalazków do silnika diesla a to, to tylko kolejna próbka pustych frazesów domorosłych mechaników. kolejny przykład - większy IC - mniejszy stopień sprężenia powietrza i pupa zamiast pałeru, i tak można by mnożyć głupoty smarowane na tym forum. Wspomnieć jeszcze należało by powierzchni wlotu powietrza przez przedni zderzak a powierznię wlotu na IC z maski (seryjne rozwiązanie)Niestety z tych silników niewiele się wydusi a jedyny sposób na poprawę czegokolwiek to tylko wykręcenie śrubki regulacyjnej boostera o kilka obrotów, co oczywiście wiążę się ze znacznym zużyciem paliwa co w efekcie opłaca się jak .......j Mefis jak się chce mieć "doznania" z jazdy mocniejszym turbo dieslem trzeba po prostu takowy sobie kupić

Tutaj głupoty gadasz, owszem jak była zima nie było problemu złapał IC temperaturę przejechałem kawałek i stygł ładnie, niestety teraz jak już mi złapie temperaturę to nie ma opcji, żeby go schłodzić i dopóki nie schłodzi się wszystko puchnie mi, więc sorry dalej nie widzisz sensu wkładania IC w zderzak? Jeśli nie widzisz to żyj dalej w swoim świecie.

"Mefis jak się chce mieć "doznania" z jazdy mocniejszym turbo dieslem trzeba po prostu takowy sobie kupić"
Słuchaj jakby mnie było stać to pewnie, że bym sobie kupił coś z nowszą jednostką i chipa wrzucił, ale sorry przy moich zarobkach robię co mogę.

Co do tego, że można przyrost mocy tylko boosterem mieć to sorki, ale głupoty gadasz. Wiesz chociaż od czego jest booster? No właśnie, a po co lać paliwo bez podnoszenia ciśnienia na turbinie. Owszem po wykręceniu boostera będzie wrażenie, że masz więcej mocy, a to tylko turbina będzie szybciej wstawała.

Jeszcze teraz wypatrzyłem... Chłopie jakie między chłodnicę, a silnik? Nie przesadzasz trochę? Jeśli ktoś Ci kiedyś powiedział, że tak IC się montuje to sorry, ale Cię w ciula zrobił.... Teraz to nie błysnąłeś.
  
 
kris... były silniki 88KM (65kw), druga sprawa IC dajemy przed chłodnicę, trzecia sprawa - jest różnica chłodzić ic 20st. (przy ic z przodu), a powiedzmy 50 stopniami (ic ori). Dlaczego chłodnica wody nie jest na płasko nad silnikiem?
  
 
Chłodnica nie jest płasko nad silnikiem od góry bo byś się do silnika nie dostał od góry, poza tym masz trudności w rozumieniu tekstu pisanego jak również w artykułowaniu własnych myśli. dlaczego piszesz
Cytat:
jest różnica chłodzić ic 20st. (przy ic z przodu), a powiedzmy 50 stopniami (ic ori)

a nie np. 80 st z przodu a 10 st z tyłu? O co ci w ogóle chodzi? Skąd te wartości?

Podobnie jak mefis
Cytat:
Chłopie jakie między chłodnicę, a silnik? Nie przesadzasz trochę? Jeśli ktoś Ci kiedyś powiedział, że tak IC się montuje to sorry, ale Cię w ciula zrobił.... Teraz to nie błysnąłeś.

to mefis jest przepisana złota myśl z twoich i innego kolegi dywagacji nt lokalizacji IC, z innego postu, więc się nie denerwuj tylko myśl co i gdzie piszesz

Cytat:
Owszem po wykręceniu boostera będzie wrażenie, że masz więcej mocy, a to tylko turbina będzie szybciej wstawała


Siąść i płakać mefis
  
 
Cytat:
2011-07-20 10:30:39, Kris75 pisze:
to mefis jest przepisana złota myśl z twoich i innego kolegi dywagacji nt lokalizacji IC, z innego postu, więc się nie denerwuj tylko myśl co i gdzie piszesz

Jak narazie to tylko Ty tak zrozumiałeś, a ja i Pele nie mieliśmy problemów ze zrozumieniem co to znaczy przed chłodnicę za grill, ale no nic wszystkich umiejętności pojąć nie musiałeś w szkole.

No takie jest moje zdanie na temat wykręcania boostera. Wiecej paliwa po wykręceniu boostear, szybciej turbina się wkręci na obroty i z niższych obrotów zacznie ciągnąc.
  
 
Cytat:
2011-07-20 10:30:39, Kris75 pisze:
a nie np. 80 st z przodu a 10 st z tyłu? O co ci w ogóle chodzi? Skąd te wartości?



Zrób sobie prosty test: daj termometr za wlot w zderzaku, drugi daj nad ic (w seryjnym miejscu), nagrzej silnik i będziesz wiedział o co mi chodzi... w vag-ach gdzie seryjny ic jest z przodu wyjęcie nadkola (które zasłania ic od tyłu) powoduję spadek temp na ic o 20st...
  
 
A gdzie ja mefis napisałem że tu chodzi o twoją naukową rozprawkę z pele? Tam jest tylko trochę standardowych wypocin że zrobię to i to bo mi się przez to moc podniesie, co prawda za wiele pieniędzy na to nie ma ale spoko Później będzie cisza a gdyby tak za jakiś czas zapytać i tak nic nie będzie zrobione, standardowa procedura internetowych expertów.

Pele temp mam mierzyć jak stoję czy jak jadę bo właśnie tego nie wiem a cały experyment mam już przygotowany....
  
 
Jak stoisz, bo podczas jady różnica jest nieznaczna - ale potrzebujesz czasu, żeby ochłodzić rozgrzany podczas postoju ic - przykład: stajesz na światłach, stoisz 3min, zapala się zielone a ty masz mniej mocy, niż ess obok z fmic (czysto teoretycznie, zakładam, że przy seryjnym doładowaniu będzie mała różnica)
  
 
Cytat:
2011-07-20 14:25:28, Kris75 pisze:
A gdzie ja mefis napisałem że tu chodzi o twoją naukową rozprawkę z pele? Tam jest tylko trochę standardowych wypocin że zrobię to i to bo mi się przez to moc podniesie, co prawda za wiele pieniędzy na to nie ma ale spoko Później będzie cisza a gdyby tak za jakiś czas zapytać i tak nic nie będzie zrobione, standardowa procedura internetowych expertów. Pele temp mam mierzyć jak stoję czy jak jadę bo właśnie tego nie wiem a cały experyment mam już przygotowany....

"to mefis jest przepisana złota myśl z twoich i innego kolegi dywagacji nt lokalizacji IC, z innego postu, więc się nie denerwuj tylko myśl co i gdzie piszesz " No to w takim razie powiedz mi skąd Ci się to wzięło? Widzę, że uważasz mnie za forumowego experta który tylko pisze. Okej uważaj tak dalej masz do tego pełne prawo.
  
 
A ile tej mocy masz mniej? Ile czasu potrzeba na schłodzenie jednego i drugiego? Ile to jest seryjne doładowanie? Jak się ma ciśnienie doładowania do obrotów? Jakie może byc max ciśnienie doładowania? Ile to jest nieznaczna różnica np. w kW, może byc w KM., na korzyśc którego rozwiązania jest ta niewielka różnica?
Pele naginaj
  
 
witam jak czytam ten temat to sie zastanawiam dlaczego na tyle wpisów nie znalazłem żadnej sensownej podpowiedzi co pasuje co nie co trzeba na pewno dokupić ,zmienić.
Przeszedłem ten proces niestety żałuje że nie wpadłem na pomysł o porobieniu zdjęć ale tak pokrótce dostałem cały silnik 1.8 td łącznie z oprzyrządowaniem skrzynią biegów zadowolony wyjołem stary silnik i zaczołem wpakowywać turbo co się okazało nie pasują półosie,wydech,wybierak biegów,musiałem przełożyć mocowanie klimy,pozatym brak mozliwości podłączenia tego ustrojstwa na pompie wtryskowej.
i nadal jest ono niepodłączone, inne mocowanie linki gazu.
podłączenie sprzęgła wymagało podginania tego ramienia wysprzęgającego(pewnie zmiana linki na krótszą pomogła by)
co do problemów nadal silnik nie pracuje tak jak powinien dziwny problem z ssaniem nie chce się wyłączyć jak w końcu ruszy to opisze dalsze perypetie z tym swapem jak ktoś ma pomysł co zrobić z pompą to z chęcia wysłucham porad.
  
 
to zeby nie bylo ze nie ma takiego opisu,do kompletnego swapa z 1.8D na 1.8TD 90KM (bo tylko taki ma sens), potrzebne jest:

- najbezpieczniej silnik oryginalnie 90KM (teoretycznie na tym 60KM tez pojdzie,ale trzeba by bylo przelozyc pare rzeczy z wersji 90KM)
- kolektor dolotowy i wydechowy wraz z turbina
- intercooler
- skrzynia MTX75
- tlumik caly inny (bo wiekszy)
- rama pomocnicza zawieszenia (dodatkowa poducha skrzyni)
- pompa wtryskowa
- jak zmiana skrzyni,to inne sprzeglo i polosie
- komputer sterujacy (jak z immobilizerem,to jeszcze przydalby sie czerwony kluczyk)
- wiazka elektryczna

pewnie cos tam jeszcze sie znajdzie,ale z grubsza opisuje to ilosc czesci do zmiany
  
 
no właśnie komputer ale czy ktoś rozkminił jak go dołożyć Gdzie i co pod niego podpiąć wiązki niedostałem więc trzeba by wyrzeźbić coś z tej która jest.Na tę chwilę problem z wolnymi obrotami,cięzko wkręca się na obroty,nie mam gdzie podpiąć tych przewodów przy pompie wtryskowej.
  
 
tam za duzo przewodow nie ma,bo sa tylko dwa zaworki od korekcji kata wtrysku,oraz zaworek stop (i immobilizer jesli wystepuje). Polecami mimo wszystko zakupic komputer z wiazka od kogos,bo nie dojdziesz zbyt szybko z tym wszystkim do ladu. Jak cos to schematy moge podrzucic (potrzebny rocznik dawcy). Komputer od dawcy masz czy nie ? Pompa wtryskowa zostala Twoja od wolnossacego ?
  
 
no włąsciwie są trzy na tym korektorze potem dwa poniżej jest jakaś puszeczka z dwoma i coś z tyłu pompa od silnika td rocznik 94
komputer mam
  
 
nsjtaniej i najszybciej będzie kupić wiązkę silnika z td. Na allegro na pewno będziesz miał.
  
 
najpierw schemat musze ogarnąc potem zdecyduje nad formą rzeźby jak będe wiedział co pod pompe trzeba podpiąć mam sterownik lukas model AV01030-D może ma ktoś schemat podpięcia go do samochodu

[ wiadomość edytowana przez: waderan dnia 2013-02-17 14:18:18 ]
  
 
Panowie mam cały kpl tzn: silnik z osprzetem, komp, immo, kpl wiazka od mk7 .
Wszystko co potrzeba na kpl swapa
Chciałem go włożyć do mojego mk4,ale odpuściłem temat
  
 
no niemogłeś wcześniej nim zaczołem zbieranie do swojej fordynki ale powodzenia w zbyciu mało jest wariatów na swap
  
 
Może jakiś ,,wariat'' jeszcze to zapakuje do mk4?? Mam jeszcze w głowie całą wizje tego planu, także skrzynie b5 z 1.8d coby pólosie podlączyć z mk4. Tylko doba za krótka.Chetnie sie podzielle tym planem
  
 
lepiej namierz jak podpiąć ten sterownik lukasa bez wiązki orginalnej moze jest jakiś sposobik
A może ktoś ma wiązke silnika 94 1,8 td

[ wiadomość edytowana przez: waderan dnia 2013-02-18 12:39:17 ]