Szlif czy nowy blok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

wiem, że ostatnio zaśmiecam dziwnymi postami forum, ale urodziło mi się kolejne pytanie...czy kupić nowy blok czy może zrobić szlif ?bo cenowo to może wyjść podobnie,bo czy dobrze rozumiem, że jeśli brać nowy blok, to wystarczy wymienić pierścienie w obecnych tłokach, a tłok+korbowód+sworzeń mogą zostać dotychczasowe ? bo jak policzyć koszty to wyjdzie kilkadziesią zł różnicy, a nowy blok to zawsze nowy blok

pzdr
  
 
U nas szlif 210zł

A ile kosztuje nowy blok z fabryki? A masz tloki w superowym stanie? Bo przecie nie zalozysz zuzytych tlokow do nowiutenkiego bloku.
  
 
No u nas niestety szlif 300-350 a blok ok 500-550, tłoki raczej super nowe nie są bo wyjęte z silnika, ale nie widać, też żeby im coś dolegało.
  
 
A wogole mierzyłes zuzycie i owalizacje czy oglądałes je tylko?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
BOŻE..............................................
  
 
ja w swoje oko nie wierze w takich sprawach bo nie wiem co miałbym tam zobaczyć, co i jak z nimi będę dokładniej jutro wiedział bo zabrakło specom czasu na oględziny...no i nie denerwujmy sie tak, od tego mamy forum, żeby zadawać też czasem głupie pytania
  
 
chcecie stare tłoki wstawiać do nowego bloku???najtaniej to może zmieńcie same pierścienie - najtańsza opcja posiadam nominał 79mm mogę użyczyć...
  
 
...na razie nie chcecie tylko jak każdy niedoświadczony próbuje się dowiedzieć nowych rzeczy

...gdzie w ogóle tak poza Bartkiem, jacarsem i allegro można szukać całego bloku silnika do kupienia ?

pzdr
  
 
Misiu, ale napisz co ty robisz. 1,3 1,5 1,6 a może 1,7? Co my możemy tobie podpowiadać? U mnie szlif kosztuje 280zl. a tłoki na allegro są nawet po 35 zl za komplet, tylko jakie ty potrzebujesz? 76, 79, 82? Co ty w ogolę modzisz?
  
 
hehe ok, a więc tak, poszukuje całego bloku silnika 2106, fabryki ze średnica cylindrów 79 mm, aby mieć porównanie czy zrobić szlif na tym co mam czy może wsadzić cały nowy blok.

...Ty u siebie Szoko masz 1.6 ?

[ wiadomość edytowana przez: MisUszatek dnia 2012-11-04 20:54:15 ]
  
 
Tylko na chlopski rozum. Jak w starym silniku jest uszkodzona gladz cylindrow, to na bank tloki nie są idealne.
  
 
1,6 nie znajdziesz nowego. 1,3 i 1,5 znajdziesz. Ja mam rożne silniki: 1,2 x1szt, 1,5 x2szt, 1,5 rozwiercony na 1,6 x1szt, 1,6 x 1szt, 1,7 x 1szt.
  
 
hehe nieźle nowego szukałem 1,5, a przy przerabianiu 1,5 na 1,6 do ilu się rozwierca cylindry ?
  
 
Bez problemu rozwiercasz na 79mm. Powyżej tez można, ale to już grozi zwiększonym zużyciem oleju. W zasadzie to max. rozmiar. Wiem, ze zaraz inni będą pisać ze można i więcej, ale pytanie ile km mają zamiar przejechać tym silnikiem. Moja wiedza pochodzi z rosyjskich stronek, a tam głupot nie piszą.
  
 
hmmm to teraz mam zagadkę i w ogóle mi się nic nie zgadza, no może nie do końca wszystko wydawało mi się ze blok 2106 był przy pojemności 1,5 ? czy to już 1,6 jest ? no i druga zagadka, teraz oddając silnik do szlifu koleś mnie zbił całkiem z tropu mówiąc, żeby szukać tłoków na 80,5 mm raz, że takich jeszcze nigdzie nie widziałem, max 80mm a dwa teraz piszesz, żeby nie przekraczać 79
  
 
blok 1,5 ma oznaczenie 2103, blok 1,6 ma oznaczenie 2106. 1,6 można rozwiercić na 82mm, będzie wtedy 1,7.
  
 
ok, to teraz się robi bardziej jasne wszystko czyli 2106 można bez większego uszczerbku rozwiercić do 82mm, co wtedy z głowicą, jakieś propozycje, czy zostawić serie ? druga sprawa to tłoki, czy w Polsce jest jakiś wybór i szukać konkretnego producenta czy u nas tłok to tłok poprostu, czy może od Bartka coś ściągnąć lepiej ?

pzdr
  
 
głowica jest wszędzie ta sama. W głowicy jest ukryta moc. I to ona ma duży wpływ na moc silnika. Najlepiej splanować blok, coś w okolicy 2mm, tłoki z wycięciami na zawory i powiększamy doloty i wydech w głowicy. Wałek coś w okolicy 290°, na tor wiadomo, mocniejszy. 290° to kompromis miasto/tor.Tez dobrze zmienić rozrząd na jednorzędowy łańcuch i koniecznie regulowane koło.
  
 
Głowica to jak na jednym z wątków, muszę się dowiedzieć ile wynosi jej fabryczna wysokość, bo żaden z podanych wymiarów się nie zgadza, albo mi się już pomysły kończą gdzie to mierzyć, wtedy bedę wiedział ile mogę splanować, bardziej celowałem w 1mm żeby nie tworzyć z tego żadnego potwora, koło regulowane jest, rozrząd jednorzędowy chwilowo cena mnie zabiła, więc jest na liście przyszłych modyfikacji, jak się uda już całość złożyć i zestroic
  
 
Niezupełnie że wszystkie głowice na łańcuchu są takie same, pierwsze głowice do 1200 miały mniejsze komory spalania.

A jak już jesteśmy przy rozwiązaniach ekstremalnych to proponuje tzw. polski remont, bardzo popularny wśród polskich taksówkarzy, posiadaczy Mercedesów w latach 70-tych i 80-tych.
Polegało to na tulejowaniu bloku pod stare tłoki.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986