Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
szymon1977 Blackpool UK | 2013-12-02 17:07:33 A może po to, aby przy okazji zmniejszania przełożenia zwiększyć prześwit? Nie ma to jak kłócić się, gdy wszyscy piszą to samo |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2013-12-02 20:34:06 Nie wszyscy piszą to samo i nie wszyscy czytają ze zrozumieniem.
-TOMMY- Co to za reduktor o przełożeniu 1:1? Reduktor jak sama nazwa wskazuje redukuje "zwalnia". Zmniejsza prędkość kątową koła napędzanego względem koła napędowego. To "urządzenie" o którym piszesz to zwykła przekładnia zębata o przełożeniu 1:1 i faktycznie nie ma nic innego na celu jak zwiększenie prześwitu auta, bo ze względu na straty wewnętrzne to ona tylko mniejsza siły na kołach. qubek Zwolnica to nazwa reduktora montowanego przy kołach w pojazdach. Przeważnie "skracanie" przełożenia odnosi się do zmniejszenia przełożenia czyli dążenie w kierunku multiplikacji, nie redukcji. (np. krótka przekładnia kierownicza. Mały ruch kierownicą duży ruch zwrotnicą, choć ten przypadek nigdy nie wchodzi w zakres multiplikacji) Reduktory stosuje się żeby "wydłużyć" przełożenie. p.s. Dla ścisłości nie odnosiłem się do celowości stosowania reduktorów w wieśwagenie, lecz ogólnie. (po prostu dostrzegłem wg. mnie błędy merytoryczne) Przekładnie zębate w tym reduktory ze względu na swoja charakterystyczną budowę dają łatwą możliwość zwiększenia prześwitu więc z tego się korzysta i tego nie neguję. |
qubek rozne z wiatrolapami ... ~Warszawa | 2013-12-02 21:36:33 Zapewniam Cie ze w wypadku skrzyni biegow i przelozenia glownego pojecie "krotkie" i "dlugie" stosuje sie "przewaznie" w takim sensie, w jakim ja go uzylem, a nie tak jak Ty raczysz twierdzic. Oczywiscie masz prawo do odmiennego zdania w tym zakresie, ale narazasz sie na niezrozumienie. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-12-02 23:03:08 Tak kania do maluchów w sporcie stosuje się długie 3 i 4 |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2013-12-03 12:09:38 Jaqo
Tak kania do maluchow w sporcie stosuje sie dlugie 3 i 4. ( Jaqo co 3 i 4 przełożenie czy bieg) Z tego co wiem to stosuje się "krótkie biegi" - małe predkości maksymalne na poszczególnych biegach. Natomiast "krótkie biegi" mają duże, długie przełożenia o większym stopniu redukcji w stosunku do oryginalnych. [ wiadomość edytowana przez: kania_ dnia 2013-12-03 12:18:44 ] |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2013-12-03 12:19:21 Z tego co wiem to stosuje się "krótkie biegi" - małe predkości maksymalne na poszczególnych biegach. Natomiast "krótkie biegi" mają duże, długie przełożenia o większym stopniu redukcji w stosunku do oryginalnych. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-12-04 08:24:09
Tak po części się domyślałem że z czegoś swojego musieli zaadoptować to ustrojstwo. A z tego co mi się zawsze używało i stosowało, to REDUKTOR - redukuje, czy skraca przełożenie. Czyli krótkie 3 i 4 to skrócenie przełożenia i zawsze pozostaną krótkie. To że zwiększa się średnicę kół zębatych aby to uzyskać to inna sprawa. Ja w Patrolu miałem mosty od Laplandera i tam zwolnica miała przełożenie 1;2. Czyli jeden obrót wałem, to pół obrotu koła. A momencie zapięcia reduktora, to było mega krótko, bo sam reduktor skracał przełożenie 1;2. Finalnie wychodziło 1;42 ,ale na 33 calowych kołach było fajnie. |
qubek rozne z wiatrolapami ... ~Warszawa | 2013-12-04 09:23:45
Watpie, zeby to bylo wprost zaadoptowane, choc nie porownywalem tych zwolnic. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-12-04 12:57:34 http://www.typ-17.de/product_info.php/info/p3621_Getriebe-kpl--mit-Achswellen-und-Vorgelege---Bus-08-59-07-63-und-Kuebel-mir-Pendelachse.html
http://www.typ-17.de/index.php/cat/c75_Getriebe-fuer-T1-bis-07-67.html Chyba to samo [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2013-12-04 12:58:58 ] |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2013-12-04 13:52:32 gregor czyli "sportowe" przełożenie układu kierowniczego to długie przełożenie?
p.s. "Tak po części się domyślałem że z czegoś swojego musieli zaadoptować to ustrojstwo. " W tym przypadku nie zaadoptować tylko zaadaptować. |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2013-12-04 16:28:30 redukuje nie redukuje, po chuj drazyc?
strasznie piane bijecie wciskajac sobie szpileczki |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-12-05 07:31:04 Krótkie
flapjck1 ma rację, jeden ch..j. Wszyscy wiedzą o co chodzi. Chodziło o odbudowę, a nie reduktory - srory.. |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2013-12-05 08:08:01 No właśnie że nie jeden ..uj
|
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-12-06 21:02:08
Obrazek dobry ale sie go nie posłuchałem i poszedłem.... |
Milten F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2013-12-08 23:36:53 Yugo |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2013-12-09 23:23:28 kozacka choć ma kilka szczegółów do dopracowani ale taka mała integrale |
brightblade Fiat 126p szczecin | 2013-12-18 20:59:58 |
rallyfilip (M) Furious Moderator Fiat CCS x 2 Tychy | 2013-12-18 22:19:15 hehe, dobry magik |
jar128 F&F Sympatyk Gdańsk | 2013-12-23 22:24:57 |