AURIS 1,4 VVTI 4ZZ pin out ECU

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poszukuje opisu wyprowadzeń sterownika silnika 4ZZ ( E4Z-E52 )


ECU Bosch: 89661 - 02E90 ( 0 216 201 209 )


dwie wtyczki, jedna większa 1-5/6-81pin i mniejsza 82-113/114-121pin


[ wiadomość edytowana przez: niezlynie dnia 2011-07-22 23:49:57 ]
  
 
A do czego jest ci potrzebny?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Tak naprawdę potrzebuję zlokalizować pin data CC (CRUISE CONTROL).

Niestety moja (starawa) wersja Autodaty nie ma w bazie opisu tego ECU.
  
 
Cytat:
2011-07-25 11:45:48, niezlynie pisze:
Tak naprawdę potrzebuję zlokalizować pin data CC (CRUISE CONTROL). Niestety moja (starawa) wersja Autodaty nie ma w bazie opisu tego ECU.


Akurat przez 2 tygodnie bede lezal ze zlamana szczeka ,wiec niebardzo pomoge,ale jak na wlaczonym zaplonie bedziesz sie wkluwal zaroweczka 1,2W,do masy w kable przy kompie to jak trafisz na wlasciwy pin to sie zaswieci CRUISE na zestawie wskaznikow.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-07-25 21:36:10 ]
  
 
Przyznam, że bez zastanowienia dałem się ponieść propozycji i nawet zacząłem szukać w podany sposób owego pinu, przy czym nie nakłuwałem się w kable, bo miedz po zetknięciu z wodą potem w tych miejscach ugnije. Tylko cieniutką stalką dotykałem konektora kabla. Po chwilowym przemyśleniu zaskoczyłem, że muszę szukać w miejscach gdzie nie ma wyprowadzonych przewodów, bo gdyby była instalacja to wystarczyłoby zapiąć samą manetkę. Po troszkę dłuższym przemyśleniu doszedłem, że nie wysteruję żaróweczkom kontrolki CC na liczniku, ponieważ kontrolka sterowana jest z innego pinu ecu a sam CC załączany jest dopiero po wyżej bodajże 40km/h. Więc teoria żarówki 1,2W legła w gruzach.

Bez dokumentacji (pin out) nic nie zrobi, bo jest to jak szukanie igły w stogu siana.

Instalacja od kierownicy kończy się pod schowkiem w powietrzu - kostka jest w szafie a nie wychodzi do komory silnika/ ECU.
Manetka jest standardowa dwa przewody – 1 do masy a 2 do ECU data CC.
W sieci znalazłem, że wszystkie modele, oprócz 4ZZ działają z manetką po jej podpięciu do kierownicy, ale nikt nie dochodził, dlaczego 4ZZ nie działa.
Może, dlatego że brakuje tylko jednego przewodu albo po prostu ten sterownik ECU nie ma opcji CC.

P.S.
Nie wnikam w jakich okolicznościach uszkodziła się szczęka tylko współczuję bo to nic przyjemnego.
  
 
Cytat:
2011-07-26 14:28:04, niezlynie pisze:
Przyznam, że bez zastanowienia dałem się ponieść propozycji i nawet zacząłem szukać w podany sposób owego pinu, przy czym nie nakłuwałem się w kable, bo miedz po zetknięciu z wodą potem w tych miejscach ugnije. Tylko cieniutką stalką dotykałem konektora kabla. Po chwilowym przemyśleniu zaskoczyłem, że muszę szukać w miejscach gdzie nie ma wyprowadzonych przewodów, bo gdyby była instalacja to wystarczyłoby zapiąć samą manetkę. Po troszkę dłuższym przemyśleniu doszedłem, że nie wysteruję żaróweczkom kontrolki CC na liczniku, ponieważ kontrolka sterowana jest z innego pinu ecu a sam CC załączany jest dopiero po wyżej bodajże 40km/h. Więc teoria żarówki 1,2W legła w gruzach. Bez dokumentacji (pin out) nic nie zrobi, bo jest to jak szukanie igły w stogu siana. Instalacja od kierownicy kończy się pod schowkiem w powietrzu - kostka jest w szafie a nie wychodzi do komory silnika/ ECU. Manetka jest standardowa dwa przewody – 1 do masy a 2 do ECU data CC. W sieci znalazłem, że wszystkie modele, oprócz 4ZZ działają z manetką po jej podpięciu do kierownicy, ale nikt nie dochodził, dlaczego 4ZZ nie działa. Może, dlatego że brakuje tylko jednego przewodu albo po prostu ten sterownik ECU nie ma opcji CC. P.S. Nie wnikam w jakich okolicznościach uszkodziła się szczęka tylko współczuję bo to nic przyjemnego.


AAA zapomnialem ze masz komputer pod maska ,a nie za schowkiem, to fakt nie nakluwaj ,ale cala reszta jest sluszna.
Tzn ze z kompa moze nie wychodzic lub wychodzic kabel i ginac gdzies po drodze w jakiejs kostce,ale po podaniu masy poprzez kontrolke na pin CC napewno zaswieci napis lub symbol CRUISE bo to sprawdzalem.Oczywiscie mimo zaswiecenia napisu sam Cruise nie dziala ponizej 40-50 km /h.
Trzeba jednak sprawdzic czy w tej wersji Aurisa wogole wystepowal Cruise ,bo moze niema tej funkcji.

Podaj model z tabliczki np zze 150 ....sprawdzilem w kilku benzynowych 40 pin w kostce A

Jakos wolno mysle na tych przeciwbulowych...Sprawdzilem w silniku 4ZZ nie wystepuje CCS tylko 1AD ,2AD ,1ZR


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-07-26 20:09:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-07-26 20:23:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-07-26 20:40:23 ]
  
 
Witam
A czy w tym silniku przepustnica nie jest przypadkiem na linke??
  
 
Cytat:
2011-07-26 20:08:28, Bigelektron pisze:
po podaniu masy poprzez kontrolke na pin CC napewno zaswieci napis lub symbol CRUISE bo to sprawdzalem.



Oczywiście że zaświeci kontrolka ponieważ sygnał sterowania idzie w tym przypadku masą to dowiedzie tylko że jest linia od ECU do zegarów nic po za tym

Cytat:
Trzeba jednak sprawdzic czy w tej wersji Aurisa wogole wystepowal Cruise ,bo moze niema tej funkcji.


I właśnie o to się obawiam najbardziej ale jak nie sprawdzę na 100% to nie będę wiedział, bo informacje w sieci są znikome lub typu po założeniu manetki nie działa.

Cytat:
Podaj model z tabliczki np zze 150 ....sprawdzilem w kilku benzynowych 40 pin w kostce A Jakos wolno mysle na tych przeciwbulowych...Sprawdzilem w silniku 4ZZ nie wystepuje CCS tylko 1AD ,2AD ,1ZR


Z której tabliczki ?? na 1 foto jest zdjęcie tabliczki znamionowej silnika.
Silniki 4ZZ-FE były stosowane bodajże w Corolli od 01-07 w Aurisie od 07-09 i jeszcze w Yarisie. Problem polega na tym, że były stosowane różne ECU.
Do jednego z nich posiadam schemat ze sterowaniem CC niestety jest to inne ECU niżeli podane w temacie - około 50% pinów nie ma wyprowadzonych kabli.

Cytat:
2011-07-28 09:59:41 jendrek_p pisze:
A czy w tym silniku przepustnica nie jest przypadkiem na linke??


Oczywiście, że tak jak w większości silników Toyoty
  
 
Witam
Wybaczcie mi moje pytania, ale to moja pierwsza Toyota w rodzinie, w necie jest trudno znaleść coś konkretnego.

Aby tempomat mógł sterować obrotami silnika, sterownik musi regulować otwarcie przepustnicy.
W grupie VAG przepustnica sterowana jest elektrycznie (powszechnie znany problem z adaptacją). W przypadku przepustnicy sterowanej mechanicznie jak jest to rozwiązane??

  
 
Cytat:
2011-07-28 13:13:53, jendrek_p pisze:
Witam Wybaczcie mi moje pytania, ale to moja pierwsza Toyota w rodzinie, w necie jest trudno znaleść coś konkretnego. Aby tempomat mógł sterować obrotami silnika, sterownik musi regulować otwarcie przepustnicy. W grupie VAG przepustnica sterowana jest elektrycznie (powszechnie znany problem z adaptacją). W przypadku przepustnicy sterowanej mechanicznie jak jest to rozwiązane??


Jak jest przepustnica na linke to niema CCS oczywiste.
Toyota w starych modelach gdzie przepustnica byla na linke nie stosowala CCS ,za wyjatkiem wersji luksusowych gdzie byl osobny aktuator ktory pociagal za linke gazu i byl raczej duzy .
Co do silnikow tzw smiesznych 1.4, 1.6 ,1.8 to w modelach do okolo 2005 byly linki gazu ,a pozniej elektroniczna przepustnica, ale dokladnie ciezko powiedziec kiedy ten przelom nastapil ,bo w pewnych rocznikach bylo raz tak raz tak ,wiec najlepiej zajrzec pod maske.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2011-07-26 14:28:04, niezlynie pisze:
W sieci znalazłem, że wszystkie modele, oprócz 4ZZ działają z manetką po jej podpięciu do kierownicy, ale nikt nie dochodził, dlaczego 4ZZ nie działa. Może, dlatego że brakuje tylko jednego przewodu albo po prostu ten sterownik ECU nie ma opcji CC.



Czyli przez mechaniczna przepustnicę nie ma możliwości by CC w tym silniku zadziałał??
  
 
Cytat:
2011-07-28 16:14:39, jendrek_p pisze:
Czyli przez mechaniczna przepustnicę nie ma możliwości by CC w tym silniku zadziałał??


Tak jak zalozysz jakis zestaw dokladany np VDO.
Pozatym po cholere CCS w takim silniku gdzie i tak albo trzymasz gaz w podlodze i cierpliwie czekasz az sie rozpedzi ,a za chwile hamujesz bo juz sie droga konczy , albo ktos uznal ze skoro nie jedziesz to mozna sie wpakowac przed maske.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer