Dysze w gaźniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wszystkim

Wziąłem się za czyszczenie gaźnika i odkryłem że mam wstawione 2 różne dysze, jedna jest od 1300 druga od 1500 jeśli wierzyć numerowy wybitemu na niej. Patrząc od strony strony pływaka, wlotu paliwa większa jest ta po lewej stronie , to chyba od niskich obrotów ? pytanie jaki to może mieć wpływ na jego działanie, regulacje. Silnik jest na ostrym wałku, czy to może mieć związek, żeby np ustawić niskie obroty latwiej ?

pzdrawiam
  
 
ogolnie niskie/jalowe ustawiasz na srubce. im mniejsza dysza tym srubka bedzie bardziej wykrecona. nie wiem ile powinna byc wykrecona, ale ze dwa obroty na pewno. wtedy mozna podejrzewac ze dysza jest ok.
dysza wolnych odpowiada za sklad mieszanki do jakichs 3000 obrotow, czyli jak dobrze silnik dziala w tym zakresie, nie zalewa, nie szarpie, to mozna podejrzewac ze jest ok.
mozna oczyscic swiece, najlepiej wyjete z juz rozgrzanego silnika, i przejechac troche do tych 3000 obrotow, wykrecic i zobaczyc czy kolor dobry.
najlepiej by bylo rozgrzac silnik na innych swiecach, i wkrecic potem np nowe, lub bardzo czyste, i zrobic test jw.

zasadniczo nie wydaje mi sie ze walek pociaga za soba zmiane dysz... na dobor dysz ma wplyw pojemnosc i wielkosc zwezki.

jaki masz silnik?

z wieksza dziura jest na pewno dysza glowna.
  
 
Silnik 1300 a większa trudno powiedzieć bo nie mam książki przy sobie, ale patrząc od przodu samochodu to większa jest ta po lewej stronie, pytanie czy zamieniać ją na 1300 czy zostawić jak jest...i przy okazji jak już wspomniałeś o kolorze świec to jaki jest dobry, siwy bardziej ?

pozdrawiam
  
 
ah juz kojarze, masz dwa przeloty i pewnie mowisz o tych dyszach...
nie bardzo kojarze gaznik ladowski po prostu...

w ksiazce podaja 1,12 1 przelot i 1,5 drugi przelot... dla gaznika 2107...

dla gaznika 21053 - pewnie Twoj, odpowiednio: 100 i 115

kolor kawa z mlekiem, siwa, jasno szara, jasno brazowa...