SWAP silnika BMW 1.8iS do Łady - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-09-22 10:16:18, 2107-PROJECT pisze:
Konrii. miske masz z ISe30 dlatego nie ma problemów z nia Zainteresowały mnie silniki BMW jakis czas temu i muszę przyznac że można fajnie zabawic sie typowo jednym motorem. 2.7 eta seria 129 koni. ale po zastosowaniu glowicy od 2.5l walka rozrzadu od 2.0 wtrysków przepływki i przepustnicy od 3.5l i pompy paliwa o większej wydajnoscino od 3.5 komputera od 2.0 z nowym softem udaje sie nam dojsc do 208 koni. pol roku temu mialem przyjemnosc swapowania bmw e30 z tym silnikiem hybryda 2.7 zhamowana na 208 koni wykrecajaca 7500 przy czym obrotomierz konczy sie na 7000.. co do elektryki to musisz miec wszystkie wiązki srodkową i silnika, na poczatek trzeba będzie odpalic silnik a pozniej szukac. gdybys potrzebował pomocy daj znac



Ja rozumiem, jak ktoś lubi puzzle mechaniczne i tacy ludzie mają u mnie ogromny szacun, ale czy nie prościej użyć M20B25, który w serii ma 190KM i kręci się do 8k, a nawet i lepiej?
  
 
Kolego m20b25 miał 170KM

Jak co to teraz wkładałem taki silnik do e30 z e36 wiec jestem na bieżąco co do kabelków i mogę pomóc.

  
 
Cytat:
2011-09-28 16:56:21, Ladasznikow pisze:
M20B25, który w serii ma 190KM i kręci się do 8k, a nawet i lepiej?



Jak Ty chcesz zakręcić ten silnik do 8 k ? I po co ? Chyba że wydasz na dzień dobry z 10 tys na graty, ale tak to z każdym silnikiem można zrobić.
  
 
Nawet 2,5tds były w 2 wersjach. Benzyniaki też... wersja 12V miała 170, a 24V miała 192km (dlatego te drugie są jednymi z najbardziej katowanych silników beemkowskich w tym kraju)... co do obrotów, to faktycznie mogłem się pomylić, ale nawet jeśli, to 170KM i pewnie prawie 240Nm momentu na pewno jest lepsze, niż 140KM i 170Nm. No i brzmienie 6 garów o niebo lepsze, niż burczenie 4

[ wiadomość edytowana przez: Ladasznikow dnia 2011-11-09 18:50:10 ]
  
 
A więc tak 2,5 tds to jeden silnik a 2,5 td to drugi silnik i one miały różne moce a co do benzynki to m20b25 miał 170KM i to był 12V a ten drugi to jest m50b25 i on miał 192KM 24V, ale były montowane w e36 i e34 i one w serii kręciły się do 6500 po chipie przesuwa się odcinke na 7500
Co do BMW to dużo wiem bo sam robię różne swapy przeważnie do e30.

Ale weź pod uwagę wagę tych dwóch silników 6 garów jest trochę za ciężki do Łady a z is-a tez idzie wyciągnąć 160- 180KM tylko po co jak te 140 w zupełności starczy ::

[ wiadomość edytowana przez: easyrajder dnia 2011-11-09 20:22:47 ]
  
 
w wielkich bólach ale do przodu..

  
 
Witam
Czy można poprosić o zdjęcie kanału na skrzynie biegów? Czy naprawdę trzeba go powiększać?

Pozdrawiam
  
 
A mnie ciekawi jak będziesz miał rozwiązanie podłączenie linki szybkościomierza? Bo skrzynia idzie z Bawarki a jak to tam jest zrobione? Też na linkę czy elektronicznie? A wie ktoś jak miał zrobione chyba MarTin przy V6 z Scorpio?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Zegary z tego co pamiętam ma od scorpio.
  
 
z tego co pamiętam prędkościomierz w bawarce jest elektroniczny i impuls wychodzi z czujnika w dyfrze jesli się nie mylę a raczej jest tak na bank więc niestety będzie mały orzech do zgryzienia
  
 
Akurat bez predkościomierza można spokojnie jeździć. To nie jest najważniejsza rzecz w samochodzie
  
 
prędkościomierz trzeba będzie zrobić od zera biorąc sygnał np z czujnika położenia wału i przerabiajac bebechy oryginalnego ładowskiego na elektryczne... ale tym się już zajmie znajomy elektronik i to już na koooooniec.... a końca nie widać.
tunel ja już miałem wycięty i tak pod DOHCa skrzyniee, wiem tylko że BMW skrzynia ma jeszcze większy kołnierz i trzeba troche przycinać dookoła gródź
  
 
Wiadomo że prędkościomierz to pikuś przy całym swapie ale z czujnika położenia wału sygnał to nic ci nie da. Bo obroty wału korbowego to jedno a obroty wału kardana to co innego - po drodze masz jeszcze skrzynię biegów z poszczególnymi przełożeniami, a co za tym idzie na poszczególnych biegach przy tych samych obrotach nasz różną prędkość.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
O qrdencja Konrad, ale czad. Klasyk z silnikiem BMW. Podjedź do Warszafki, jak to zrobisz!
  
 
racja Andrzeju... hmm coś sie wykombinuje - widziałęm uniwersalne prędkościomierze wraz z czujnikami na jakichś forach, to są detale
  
 
Spokojnie Konrii, mozesz uzywac do tego nawigacje, i to jaki dokladny bedzie predkosciomierz.
  
 
nieee no, założenie jest takie że w środku i z zewnątrz ma nie być nic widać , wszystko musi działać
  
 
Cytat:
2011-09-23 09:42:58, Konriii pisze:
ooo jakbyś miał zdjęcia z tego swapa to by było super. Może wiesz jak kolega rozwiązał problem z pompą paliwa? dał zewnętrzną czy przerabiał bak ? pozdrawiam



Bak od poloneza na wtrysku i wpasowana w kosz pompa od IS -wchodzi po małym tuningu mocowania pompy. Moja rada : zanim wstawisz silnik to wykrec czujnik temp i przetocz ten od łady(albo dotocz redukcje) bo dojscie pozniej jest beznadziejne, czujnik musisz miec do przetoczenia bo w E36 montowali dwa rodzaje rozniace sie gwintem. Jezeli silnik jest tez mocno zalany tzn poci sie na styku obudowy łancucha z blokiem to tez warto to zrobic bo pozniej moze byc ciezko, chyba ze nie przeszkadza to nie ruszasz bo uszczelki sa drogie i tylko w orginale. Na pewno wymien profilaktycznie wszelkie wezyki od podcisnien, bo orginały rozsypuja sie w palacach a potem sie cuda dzieja. Predkosciomierz jest z mostu wiec tutaj trzeba cos wykminic własnym sumptem, obrotomierz bedzie działał od łady po odpowiedniej przeróbce bebechow ktora zajmuje 5min. W ogole w ładzie ten motor bedzie duzo latwiej posadzic bo ma sporo szersza komore silnika niz 125. Silnik z tego co widze po zamontowaniu jest lzejszy niz fiatowskie 2.0 z tym ze aku z braku miejsca jest wywalone do tyłu, a łąda z tego co wiem jest tez ciut lzejsza od fiata wiec gorzej jak z 2.0 Argenty nie bedzie na pewno nie bedzie jezeli chodzi o prowadzenie


[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2011-12-07 23:24:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2011-12-07 23:26:12 ]
  
 
okazało się że wszystkie skrzynie z BMW E36, a w szczególności od 1.8is mają przełożenie 5-go biegu 1:1, za to maja bardzo długie mosty. Jak wiadomo w 2103 będę miał przełożenie 4,1:1. Czyli V-max względem Ładowskiego silnika wzrośnie niewiele, aczkolwiek do tego V-maxa powinna się ładnie zbierać
Pozostały do rozwiązania problemy:

1) wentylator - mało tu na niego miejsca, komora silnika 2103 jest krótsza od komory 2107 o 7cm! Wentylator musi być mały i przed chłodnicą. Prawdopodobnie zastosuję 2 wentylatory od seicento

2) drążek środkowy kierowniczy wypada na miejscu łączenia skrzynia/silnik. Prawdopodobnie albo będę musiał dopasować taki wygięty w dół od innego auta (mercedes) albo dorabiać od nowa - tak czy siak to musi być pewnie zrobione bo zabić jeszcze się nie chcę

3) wydech - maaaało tu na niego miejsca - nie wiem czy nie skończy się zrobieniem czegoś "a'la VFTS" czyli podwyższeniem

4) akumulator - albo wyleci do tyłu albo zastosuję akumulator z motocykla - taki mały 20Ah w sumie powinien wystarczyć i będzie lekki...

[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2011-12-11 16:18:41 ]
  
 
łapy dorobione:










[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2011-12-17 13:06:41 ]