Cylinderek hamulca przód w klasyku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem
Ostatnio jadąc usłyszałem zgrzyt w okolicy przedniego koła. Ucho mnie nie zawiodło, bo po zdjęciu wspomnianego okazało się, że na jednym klocku okładzina dała nogę i została sama blacha.
Kupiłem klocki, zacząłem zmieniać, ale... ten cylinderek, a ściślej tłok, w którym z klocka zniknęła okładzina, nie chce wrócić do położenia wyjściowego (drugi wcisnąłem bez trudu palcami). No i mam kłopot - jak wepchnąć tłok do środka bez demontażu hamulca? Czy to da się zrobić?
Nie chcę rozbierać wszystkiego, bo przewody są zapieczone i jak coś ruszę, to zaraz zacznie pękać.
Nie ma żadnego wycieku i poza tym, że tłok jest o te 7-8mm wypchnięty, to żadnych innych negatywnych objawów.
Proszę o radę. Pozdrawiam.
  
 
Może się troszkę przekosił. Weź gruby śróbokręt i spróbuj wepchać tłoczek zapierając o tarcze. Jak nei będzie chciał iść to pchaj go, jakby to powiedzieć, po obwodzie tego styku z klockiem żeby się naprostował. Generalnie musi pójść. Jak nie śróbokrętem to łomem.
  
 
No właśnie pcham "po obwodzie" zapierając o tarczę. Też myślałem, że go skosiło, więc nawet wsadziłem klocek i tę blachę po drugim, wcisnąłem hamulec, coby wypchnąć i znowu próbować...
Nie pomogło. Nie znam budowy cylinderka. Czy tam może być coś, co go blokuje (jakaś uszczelka czy inny czort)?
Najgorsze, że to o wewnętrzny cylinderek chodzi, a ja kanału nie mam, więc dostęp ciężki.
  
 
Z tym łomem to chyba przesadziłeś, ale dzięki janisz - tłoczek pokonany łyżką do kół , oczywiście "po obwodzie". Mam nadzieję, że nic nie będzie ciekło. Widać Ładzia lubi rozwiązania siłowe.
  
 

nie tylko LAda, to naturalny sposób na wszystkie tłoczki ,trzeba wepchnąć, a idzie powoli po cały płyn musi wrócić do zbiorniczka hamulcowego, to trwa.
i czasami moze wywalić płyn jak masz za dużo.
Ja zawsze odkręcam nakretke zbiorniczka płynu, łudząc się, że będzie lepiej się płyn cofał.
  
 
"Widać Ładzia lubi rozwiązania siłowe."
Moim zdaniem to nie jest kwestia ładzi a cylinderka który jest "zapieczony" . Taki cylinderek powinieneś wymienić na nowy. Ciekaw jestem czy to był cylinderek zewnętrzny ?

Bartixr -moim zdaniem cylinderek idzie powoli bo jest zapieczony, a nie dlatego ,że musi wypchnąć cały płyn do góry , ten drugi idzie lekko chociaż też wypycha cały płyn do góry.
  
 
lewy przód ma najbliżej..
będe się jednak upierał, że ma to duze znaczenie

jeśli by cylinderek byłna tyle zapieczony, to nie ma szansy na sprawne działanie - obowiązkowa wymiana.
  
 
A propo cylinderków w zacisku moje są w tragicznym stanie ( nie tłoczki i ich praca) a ich obudowy , po prostu są w opłakanym stanie, kwalifikują się do wymiany wszystkie cztery i tu pytanie bo ja nie rozbierałem jeszcze ale czy trzeba kupić 2 takie i 2 takie ( można je zamieniać stronami ) czy każdy z nich jest inny czyli lewy zew, lewy wew, prawy wew, prawy zew ??

Kurczaki najgorsze jest to że nic nie moge znaleźć firmowego zostaje tylko ruskie, ale jeszcze się nie podaje.
  
 
Z tego co mi wiadomo z przodu każdy z 4-ech jest jedyny w swoim rodzaju.
  
 
Cytat:
2010-12-14 00:46:42, milko pisze:
Z tego co mi wiadomo z przodu każdy z 4-ech jest jedyny w swoim rodzaju.


Wczoraj akurat przyszła paczka z kompletem i mogę potwierdzić

  
 
Teraz też już mogę to potwierdzić, są rózne 4 , szkoda że nikt ich nie produkuje tylko ruskie lub tfu Fenox, żadnych lepszych firm nie ma, one częściej się utleniają obudowy ogólnie niż tłok czy jego uszczelnienie siada.
  
 
Rzoooq- jakiej firmy są te cylinderki, gdzie kupione i po ile ?

Czy ktoś wie gdzie obecnie można kupić w miarę dobre cylinderki przednie i czy Fenoxy dalej mają kiepską opinię ?

ps.
Czy można gdzieś kupić te bolce ze sprężynkami zabezpieczające cylinderki przed wysunięciem się z jarzma oraz te 2 śruby M17 mocujące jarzmo zacisków ?

[ wiadomość edytowana przez: milko dnia 2011-07-28 15:33:05 ]
  
 
Master Sport robi
http://www.ms-shop.eu/Zacisk-hamulca/show-vscat-107-c-6

TRW tez robi, ale drogie:
http://www.motoneo.pl/t/z1/LUCBHV273E

ja mam fenoxa, wymieniany przez ostatniego wlasciciela bo oryg sie zapiekly, no i dzialaja, nic z nimi nie tak...

bolce bez problemu na allegro, lub w sklepach internetowych bywaja
  
 
oki
  
 
Konukera- treściwy link ten master sport.

Jakoś dziwnie natykam się w różnych sklepach na fenoxy a opinie tutaj o nich nie są najlepsze.

Jeśli chodzi o te bolce to w wielu miejscach można kupić te do klocków . A mnie chodzi o te małe "pchełki" blokujące cylinderki w jarzmie i takich nie udało mi się nigdzie znaleźć.