[Ogólne] Rozporki co i jak?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam to znow ja;D

Mam do was takie pytanie.. co daje rozporka?? na przod/tyl? usztywnienie nadwozia ok.. a co jeszcze? oplaca sie w to zainwestowac?
Jakie korzysci/wady? Przy fabrycznym zawieszeniu.

[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-07-23 19:33:52 ]
[ powód edycji: poprawiono tytuł ]
  
 
Z tego co mi wiadomo to przy zwykłej jezdzie to dają tyle co nic,dopiero przy ostrej np torowej jezdzie ich własnosci mozna odczucale z tego co wiem to najlepsze efekty uzyska sie dopiero razem z profi zawiasem.
  
 
Powiem tak przy seryjnym zawiasie mija się to z celem. Przy twardszej glebie ma to za zadanie wzmocnić karoserie podczas pracy zawieszenia, które będąc twardsze od zwykłego, przenosi obciążenia na karoserie Ja mam górną z przodu i z tyłu W planach mam jeszcze dolną przednią
  
 
jak masz nisko i twardo to przynajmniej ci sie kola nie rozejda i kielichy nie beda pekac. przy stanie naszych drog to jak jazda po torze.
  
 
a jak jest z zamocowaniem dolnych ??
trzeba modzić coś czy pasi elegancko ??
  
 
najpierw trzeba se ją zrobić
  
 
Cytat:
W planach mam jeszcze dolną przednią



tzn.do czego ją chcesz przymocować na dole?
  
 
W cabrio bardzo przydaje sie rozporka, roznica jest bardzo wyczuwalna.
  
 
Cytat:
2011-07-23 20:51:57, lukirs pisze:
tzn.do czego ją chcesz przymocować na dole?



Jeszcze nie wiem,wjade na kanał będe myślał Może w miejscu mocowania wachaczy Skoro Wiechers robi dolne rozpórki,tzn że da się to gdzieś przykręcić Wiechers
  
 
Wiem ze beniobb montował u siebie dolną ale w przypadku jak jest nisko, to tylko ta rozporka bedzie haczyc bo bedzie najnizej ze wszystkiego. gorna weichers daje duzo jak wiesz jak wykorzystac i dobrze zamontujesz (w powietrzu a dociagasz jak opuscisz), buda nie pęka - mi pekła delikatnie rozporka przy kielichu. No dla tych co maja seryjny zawias to daje wyglad pod maską, no i przy dzwonach bedzie sie troche lepiej kupy trzymało
  
 
ja mam przednia górna i dolna wiechers'a w kombi przy seryjnym zawieszeniu i moim zdaniem różnica jest bardzo odczuwalna zwłaszcza w zakrętach - auto jest troszkę sztywniejsze i masz wrażenie jakby było"pospinane z przodu" - wadą jest to, że przy dolnej rozpórce trzeba uważać bo staje się ona może nie najniższym punktem auta ale bardzo łatwo nią zahaczyć - wiem bo lekko się otarłem swoją o studzienkę. Co do montażu przy oryginałach to góra bez żadnych modów a przy dole trzeba wywiercić 4 dziury na śruby w kołysce przy czym nie trzeba nic demontować tylko mieć dostęp z dołu - najlepiej z kanału.
  
 
Cytat:
2011-07-24 12:33:26, spinacz25 pisze:
w kombi przy seryjnym zawieszeniu i moim zdaniem różnica jest bardzo odczuwalna zwłaszcza w zakrętach - auto jest troszkę sztywniejsze i masz wrażenie jakby było"pospinane z przodu"


Cytat:
2011-07-24 12:33:26, spinacz25 pisze:
Co do montażu przy oryginałach to góra bez żadnych modów


Potwierdzam słowa kolegi.

Z tego co mi wiadomo to rozpórki (bynajmniej górne) powinno się montować gdy auto stoi na kołach i tak samo je dokręcać. Ja tak montowałem swoją i nic mi nie urwało, nic nie pękło, a auto rzeczywiście było sztywniejsze przy seryjnym zawiasie.
  
 
wszystko w temacie

jak do sanek z dołu przykrecisz to to prawie nic nie da, co innego jak wahacze połączysz ale to juz trzeba umiec.

Jeszcze jedno co zauważyłem to mniejsze tempo scierania opony na barkach. takze ogolnie jesli chodzi o rozpórki jestem jak najbardziej za. Szczegolnie do forda - im wiecej aluminium tym lepiej.
Przy skrecanych rozporkach (ściągarkach) trzeba uważać jak w powietrzu będziesz skręcał/rozzkręcał zeby ci budy nie złożyło na pół
  
 
Ta dolna rozpórka wiechersa to chyba jakiś błąd konstruktorów,przykręca się ją do kołyski,która jest bardzo sztywna.nie ma nawet styku z budą.u benia jak ją przymierzyliśmy to była bardzo nisko!!przy jego glebie escort wisiał by w powietrzu na niej sprzedał ją i widze że dalej krąży po necie
  
 
może to mylne odczucia ale moim zdaniem zarówno góra jak i dół coś dają bo samochodzikiem odczuwalnie lepiej mi się śmiga a dolna jest jakby schowana w kołysce więc jeśli tylko się nie wjeżdża tak żeby studzienki były nie za wysoko jak w moim przypadku to widzę same plusy;p
  
 
skoro mówimy ogólnie o rozpórkach rozszerzę ten temat troszkę


Chciałbym sam zrobić górną przednią rozpórkę, ma ktoś jakieś rady/wymiary??
  
 
Cytat:
2011-07-24 14:05:25, spinacz25 pisze:
może to mylne odczucia ale moim zdaniem zarówno góra jak i dół coś dają bo samochodzikiem odczuwalnie lepiej mi się śmiga a dolna jest jakby schowana w kołysce więc jeśli tylko się nie wjeżdża tak żeby studzienki były nie za wysoko jak w moim przypadku to widzę same plusy;p



ale ma budę rozpierać a nie kołyskę,i do tego jest przymocowana w jej najmocniejszym miejscu.może jak sjepka pisze,przy mocowaniach wahaczy by to coś dało.