[MKV] czujnik prędkości pojazdu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam do was pytanko czy wiecie na jakiej zasadzie działa czujnik prędkości pojazdu? ford eskort mkV 1.6 efi jak go najlepiej sprawdzić


[ powód edycji: zmiana tematu wątku. ]



[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-04-14 10:11:26 ]
  
 
Tam siedzi chyba czujnik halla. Najprościej za pomocą oscyloskopu. Masz trzy piny: masa, zasilanie, wyjście. Podłączasz masę zasilanie, czujnik do oscyloskopu i kręcąc nim, obserwujesz przebiegi na ekranie. Pomiar oporności nie da właściwie żadnych informacji (chyba tylko to, że przewód nie jest przerwany).
  
 
Nie czujnik halla, tylko zwykly czujnik indukcyjny, wykorzystujacy efekt halla
  
 
sprawdzałem przy eecIV pin 4 i 40 brak napięcia a powinno być po przekręceniu kołem napięcie 12 v czy mógł ulec uszkodzeniu?
jak go zdemontować?
  
 
Cytat:
2009-02-25 19:26:29, Jacek82 pisze:
sprawdzałem przy eecIV pin 4 i 40 brak napięcia a powinno być po przekręceniu kołem napięcie 12 v czy mógł ulec uszkodzeniu? jak go zdemontować?



Poinno byc 12v, ale na odpalonym siniku sprawdzales?
jego sie normalnie wykreca, najpierw linke od czujnika, klucz chyba 21, a pozniej caly czujnik, klucz cos kolo 30 lub wiekszy.
  
 
sprawdzałem na zgaszonym silniku ale zapłon włączony komputer kość od komputera wyciągnięta
  
 
Sprawdza sie na wpietej kosci i odpalonym siniku, wlaczonym biegu
  
 
hm w książce serwisowej wyczytałem inaczej ale sprawdze jeszcze tak jak mówisz jak będzie lipa to czeka mnie mozolna wymiana
  
 
Cytat:
2009-02-25 19:45:28, Jacek82 pisze:
hm w książce serwisowej wyczytałem inaczej ale sprawdze jeszcze tak jak mówisz jak będzie lipa to czeka mnie mozolna wymiana



Dobrze mowisz poiar ma byc na odlaczonej kosci, moj blad
  
 
koledzy sprawdzałem napięcie na stykach 4 i 40 na eccIV na włączonym zapłonie i obracałem kołem prawym i nic nie wskazuje niby miało być 12 volt a tu lipa czyżby czujnik siadł
  
 
problem jest tego typu ze obroty wolne trzyma z tym że jakdodam i puszcze z gazu to spada tak nisko że gasnie czy to może byc przyczyną krokowiec przeczyszczony co jeszcze może być przyczyną sąda lambda ale na gazie pierwszej generacij bez kompa do gazu niczym nie steruje ale mierząc napiecie jest ok
  
 
reduktor do gazu nowy ma 3 dni zakupiłem bo uwazałem ze to od niego i nic to samo
  
 
U mnie tak samo, tylko ze podczas jazdy, gdy hamuje silnikiem, gdy nagle wysprzęgle to obroty spadają poniżej 700 i czasem potrafi zgasnąć. Z tego co wiem (poczytałem na forum) właśnie czujnik prędkości jazdy mozę być winien. Mam zamiar się do niego dobrać, może jakieś styki sie zabrudziły itp.
  
 
styki raczej nie bo wyeliminowałem kość która łączy go
  
 
Cytat:
2009-02-28 17:44:52, Jacek82 pisze:
problem jest tego typu ze obroty wolne trzyma z tym że jakdodam i puszcze z gazu to spada tak nisko że gasnie czy to może byc przyczyną krokowiec przeczyszczony co jeszcze może być przyczyną sąda lambda ale na gazie pierwszej generacij bez kompa do gazu niczym nie steruje ale mierząc napiecie jest ok




Skoro na postoju Ci sie to dzieje to czujnik predkosci tutaj nie gra roli.
  
 
podłączę się pod wątek - czy są różne czujniki dla 8V i 16V, ewentualnie dla różnych skrzyń biegów...?
  
 
sprawdziłęm na szrocie i w mk7 są inne niż w mk5-6...choć kolory kabli te same...
wie ktoś coś?
  
 
U mnie w skrzyni z 8V i ze skrzyni 16V były te same czujniki, aktualnie jezdzi na tym z 8V, tyle że z MK6, a MK7 może i faktycznie ma inne wyglądem.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-04-14 10:50:48 ]
  
 
Dzięki Magik123...a podpowiesz jeszcze jak wyciągnąć dziada...
(odkręcam linkę i...?) i ewentualnie jak go sprawdzić?
  
 
Wyciągłem dziada (a nawet 3 sztuki na szrocie...jak ktoś potrzeboski, to mają po 30pln/szt)...ale są dwa rodzaje czujników (numery są nieczytelne), a przynajmniej dwa kolory kabli, które może niekoniecznie maja jakieś znaczenie:
1.Żółty, brąz,czarny
2.żółty z brąz, brąz, czarny z brąz