[MKV] 1.6 V8 105 KM dodanie turbo - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-08-06 13:08:09, thomas77 pisze:
a jak masz wolne tak z 10 tys to możesz zaczynać się bawić w turbienie tego essa,



w 2005 roku w Częstochowie krzyczeli dyche za uturbienie 1.6 8V

przeczytaj numer z papierka i wrzuć to dowiesz sie co i jak, a jak poszperasz głębiej w forum to znajdziesz temat dotyczący numerów vin a tam gdzie samemu odczytać

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
Cytat:
2011-08-06 13:08:09, thomas77 pisze:
Najlepiej sprawdzić vin numerek z czytasz na szybie czołowej podaj go tu to powiemy od razu co tam siedzi pod maską,a jak masz wolne tak z 10 tys to możesz zaczynać się bawić w turbienie tego essa,tylko nie zapomnij żeby buda była zdrowa bo ci się rozleci przy testach



A co tu szukać po vinie co jest pod maską?Niech kolega po prostu określi jaki ma silnik.

Albo ma pod maską taki silnik i ma 1.6 8V 105KM

1.6 105KM

Albo co mało prawdopodobne ma takiego zeteca 1.6 16V i 90KM

1.6 90KM

# kazimierczuk2 poczytaj trochę o escortach i co w nich siedzi.No i jeśli nie zauważyłeś różnicy w oznaczeniach V8 i 8V to ogólnie o motoryzacji powinieneś zgłębiać wiedzę (nie to żebym był jakimś ekspertem).Koledzy dobrze prawią.Lepiej doprowadź swoje auto do ładnego stanu. Przyjrzyj się podłodze i podłużnicom jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś,bo może się okazać,że zgubisz koła przy tej mocy którą posiadasz teraz i dopieszczaj swoje auto.





[ wiadomość edytowana przez: kroczak dnia 2011-08-06 20:17:59 ]
  
 
Panowie spokojnie to że my wiemy co tam może być nie znaczy że On się zna i wie Gdyby kumał czaczę to by nawet nie pytał
  
 
Cytat:
2011-08-06 20:41:51, thomas77 pisze:
Gdyby kumał czaczę to by nawet nie pytał


I nie pisał by w tytule V8 Ale nie będę tego poprawiał.
 
 
Radio RMF FM podało że dziś jestem najczęściej cytowanym chłopem na tym forum
  
 
Cytat:
2011-08-06 20:41:51, thomas77 pisze:
Panowie spokojnie to że my wiemy co tam może być nie znaczy że On się zna i wie Gdyby kumał czaczę to by nawet nie pytał



Nie no spoko,każdy kiedyś musi zacząć swoją przygodę z motoryzacją.Ja ją zaczynałem od tego forum bo moim pierwszym autem był escort,a kupiłem go gdy byłem w trakcie robienia prawka i o autach wtedy prawie nic nie wiedziałem bo nie czułem potrzeby zgłębiania tej wiedzy.

Dałem przykłady jak wyglądają te silniki,żeby kolega nie musiał szukać i kombinować co tam jest,tylko zajrzał pod maskę i odpowiedź gotowa.
  
 
czy wygląda tak?



-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
no macie racje nie znam się na motoryzacji i ze wszystkim latam do mechanika!
jedyne co sam zmieniłem w aucie to pompe hamulcową!
świece i kable zapłonowe!
żeby resztę wymienić nie mam jak i gdzie!
bo przydałby się kanał!
ale człowiek uczy się cale życie

tak mam 1o5KM
i to jest ten silnik co na zdięciu!
AHA
mam pytanie jeszcze!
przy tej wersji 105KM przy filtrze powietrza niema takiego wejścia na wtyczkę jak w tej 90KM
a ja mam kolo mojego filtra taka luzną wtyczkę czy mogę kupić taka obudowę by ta wtyczkę tam podpiąć ?
i po co w ogóle tam jest?


[ wiadomość edytowana przez: kazimierczuk2 dnia 2011-08-06 21:51:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-08-06 21:58:33 ]
[ powód edycji: poprawa błędów ortograficznych ;) ]
  
 


A - numer silnika (pierwsza litera oznacza rok produkcji, druga miesiąc, potem jest 5-cyfrowy numer seryjny)
B - kod modelu (L4B - 90KM, LRA - 105KM) jeśli masz inny symbol to podaj. Będzie łatwiej sprawdzić co tam masz?
  
 
To co 90tka ma przy filtrze to przeplywomierz - Twoj silnik tego nie ma i nie potrzebuje miec - a wtyczek luznych to znajdziesz pare pod maska - tak ma byc

Po za tym masz bardzo fajnego Escorta w orginalnym pakiecie - zadbaj o niego zewnetrznie (polerka juz 3 lata temu by mu sie przydala (ale taka zrobiona u profesjonalistow) , pomaluj dokladke zderzaka przedniego, kup ladne alufelgi i bedzie piekne auto. Ten silnik jak jest sprawny tez ladnie jedzie





[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2011-08-06 22:05:43 ]
  
 
Cytat:
2011-08-06 21:45:24, kazimierczuk2 pisze:
AHA mam pytanie jeszcze! przy tej wersji 105KM przy filtrze powietrza niema takiego wejścia na wtyczkę jak w tej 90KM a ja mam kolo mojego filtra taka luzną wtyczkę czy mogę kupić taka obudowę by ta wtyczkę tam podpiąć ? i po co w ogóle tam jest?



Jeśli się nie mylę to chodzi Ci o przepływomierz powietrza.Nie znam budowy 1.6 8V ale jeśli go tam nie było fabrycznie przpływomierza to nie ma potrzeby (ani chyba możliwości) montowania tego urządzenia.
  
 
ok jutro sprawdze ten kod!

aha myslalem ze tez musi byc skoro jest taka wtyczka!

dzis chcialem przelozyc nowy akumulator zamiast tego!
ale w nowym jest no okragle klemy a w tym sa oryginalne fordowskie niby!
i cos zaczol swirowac!

wczesniej mialem odlaczona sonde bo mi go dusilo!
krokowy tez nawalal bo dzwigal iobnizal obroty tak nisko ze na luzie mi gasna ale opanowalem to ze znajomym i dzialalo wszystko az do zmiany akum.
jak podlaczylem sade to troche lepiej ale i tak mi go dusi!
omalo bym mial dzis na krzyzowce stluczke przez to!
czemu tak sie stalo po wymianie akumulatora!
  
 
Cytat:
2011-08-06 22:08:45, kazimierczuk2 pisze:
ok jutro sprawdze ten kod! aha myslalem ze tez musi byc skoro jest taka wtyczka! dzis chcialem przelozyc nowy akumulator zamiast tego! ale w nowym jest no okragle klemy a w tym sa oryginalne fordowskie niby! i cos zaczol swirowac! wczesniej mialem odlaczona sonde bo mi go dusilo! krokowy tez nawalal bo dzwigal iobnizal obroty tak nisko ze na luzie mi gasna ale opanowalem to ze znajomym i dzialalo wszystko az do zmiany akum. jak podlaczylem sade to troche lepiej ale i tak mi go dusi! omalo bym mial dzis na krzyzowce stluczke przez to! czemu tak sie stalo po wymianie akumulatora!



za duzo uzywasz wykrzyknikow.
  
 
po odłączeniu aku zresetowałes kompa.
Trzeba zrobic inicjalizacje kompa to znaczy odpalić niech pochodzi na wolnych ok 5 min potem w traske przynajmniej z 5 km i powinno wszystko być git
  
 
Zrob mu reset tzn odlacz aku na jakis czas podlacz go i odpal auto niech pochodzi do zalaczenia wentylatora, nastepnie troche pojezdzic urzywajac roznych obrotow i powinno wrocic do normy
  
 
nic z tego jak stoi tylko zapalony to jest ok 1tys.obrotow a wczasie jazdy jak dam na luz to gasnie
  
 
Cytat:
2011-08-06 22:43:45, kazimierczuk2 pisze:
nic z tego jak stoi tylko zapalony to jest ok 1tys.obrotow a wczasie jazdy jak dam na luz to gasnie


odlacz vss - czujnik predkosci jazdy - znajduje sie przy koncu linki licznika wkreconej w skrzynie biegow - znajdz jego wtyczke i odlacz - zobacz czy cos da.
  
 
Skrzynia jest po prawej stronie silnika. Szukaj linki od strony grodzi.
  
 
znalazlem ta wtyczke czyba
ale byla od spodu skrzyni na wysokosci linki
odlaczylem ja to wyciekla z niej woda zapalilem go i chodzil naormalnie ino mial wyzsze obroty przejechalem sie i tez jechal normalnie na luzie niegasnol
sprobowalem tez z wlaczona ta wtyczka i tez bylo ok
niemam pojecia co sie dzieje ani pomyslow juz
teraz czekam na nowa sonde i silnik krokowy moze potem sie unormuje
  
 
Lepiej żeby vss był podłączony bo podbija obroty w czasie toczenia