Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
seba_se Ford EscortMk7 i Tra ... Chrzanów | 2007-01-12 20:16:53 Witam!
Czy ma ktos może w/w przyspieszacz do Escorta TD z pompą Lucasa.W normalnych sklepach motoryzacyjnych jest nieosiągalny i boje sie czy sam wogóle jest dostępny. [ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-08-23 22:47:47 ] [ powód edycji: poprawa tytułu ] |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2007-01-12 20:54:18 |
seba_se Ford EscortMk7 i Tra ... Chrzanów | 2007-01-12 20:55:56 nie mają sprawdzałem |
wylye Mondeo Tomaszów Lub | 2008-10-15 12:49:32 Tu macie ten zawór
http://ford.sklep.pl/sklep,1502,29792259,60277598614722,03,,pl-pln,501063,0.html [ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-15 12:50:00 ] KLIK [ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-15 12:51:38 ] |
wylye Mondeo Tomaszów Lub | 2008-10-16 11:13:34 Dzisiaj przeprowadziłem rozprawę główną z podejrzanym
(korektor wyprzedzenia wtrysku) od kilku dni oskarżanym o: 1. Przyczynę silnie sutkowej pracy zimnego silnika, 2. Ciężkawy rozruch - poranny 3. Brak mocy w okresie rozgrzewania się silnika w silniku ESSIEgo 18.TD (intercooler) 1995 osprzęt wtryskowy LUCASA Przeprowadzone dowody A) Rano, uruchomiony zimny silnik został pozbawiony bezpiecznika F13 - efekt spektakularny - przestał klekotać. Próba jazdy wykazała normalną moc trakcyjną B) Po włożeniu bezpiecznika "klekot" powrócił, jazda, ruszanie - utrudnione. Silnik chce gasnąć przy ruszaniu. Konieczne jest znaczące zwiększenie obrotów. C) Bezpiecznik F13 pozostaje na miejscu, silnik pracuje stukowo, zdejmuję kostkę z czujnika temp do EDEC (nie mylić z tym do zegarów) i bingo! Silnik przestaje tłuc, próbuje jazdy - jest OK. Moc zimnego silnika jest zadowalająca. Wnioski Uszkodzony czujnik temperatury cieczy do EDC KOREKTOR WYPRZEDZENIA WTRYSKU - UNIEWINNIONY! Dane czujnika wg WKŁ ------------------------------------ Termistorowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji jest umieszczony w obudowie termostatu. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do temperatury cieczy chłodzącej. Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA. Rezystancja czujnika: - przy 10°C: 58 kOm; - przy 20°C: 37 kOm; - przy 30°C: 24 kOm; - przy40°C: 16kOm; - przy 50°C: 11 kOm; - przy 60°C: 7 kOm. ------------------------------------- Jeżeli macie podobne objawy, to... patrz wyżej AHA i jeszcze, jeżeli ktoś myśli, że wystarczy wyjąć bezp (F13) i będzie OK - to błąd - bo... ktoś, po coś, go tam włożył Pozdrawiam z diesla.. przed zimą! [ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-16 11:24:43 "Usunąłem, kawałek na końcu dość nudnych wywodów - które uznałem za nazbyt... przemądrzałe ] [ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-11-03 10:26:48 ] |
wylye Mondeo Tomaszów Lub | 2008-11-01 22:07:26 Chcę podzielić się z zainteresowanymi (if any) moimi dociekaniami - dot poprawnej pracy korektora. Uznałem, za konieczne dodanie tych informacji w osobnym poście, ponieważ edycja starszych zagmatwałaby sprawę. Otóż.
------------- cyt z WKŁ ------------- Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika oraz elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i jest sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące. (...) dot Marka i typ: Lucas DPC F18 ITCI 20. (...) ------------- Szanowni (mniej doświadczeni - JAK JA) koledzy Jeżeli - kiedykolwiek przeczytacie na forach, iż wasza pompa LUCAS w silniku 1.8 TD powinna po włączeniu zapłonu - trzeszczeć i stukać elektromagnesami, (inaczej kłopoty z zimnym startem na 100% będą waszym udziałem) to, zanim zaczniecie wymieniać TE korektory, upewnijcie się - że rzeczywiście WASZA pompa powinna wydawać takie odgłosy... Bardzo dokładnie poczytać można o tym na rosyjskim forum Mondeo (niestety cyrylica http://mondeoclub.ru/forum/index.php?showtopic=32267&pid=488382&mode=threaded&start=#entry488382 Oto w największym skrócie - o czym nie miałem pojęcia! "w silnikach tych stosowanych jest wiele odmian i "wariacji" pomp m.in LUCASA. Jedne z pomp mają elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach inne NIE! (Jedynie elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika - który występuje we wszystkich) Wniosek jest taki, iż właśnie z pompy posiadającej oba te "wynalazki" wydobywają się owe dziwne pstryknięcia. (przez kilkanaście sekund) Dalsza nauka, płynąca w/w rosyjskiego forum, jest taka: Uszkodzenie 1-szego, owocuje właśnie (m.in) brakiem "pstrykania" ale nie koniecznie ma wpływ na problemy ze startem zimnego silnika! (czytaj nie ma WPŁYWU!) uszkodzenie 2-giego nie koniecznie da się usłyszeć (on nie PSTRYKA, a w każdym razie robi to cichutko - ledwie słyszalnie..) jednak to on właśnie bywa najczęstszym sprawcą - naszych zimowych, porannych łez. Aha, na koniec jeżeli komuś przyjdzie do głowy - nazwanie mnie... grafomanem za niezbyt składne wypowiedzi, to... obiecuję, że nie będę się więcej "produkował" w tym wątku. Temat uważam za wyczerpany. [ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-11-01 22:17:03 ] |