[Ogólne]Przyspieszacz zimnego wtrysku (rozruchu)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Czy ma ktos może w/w przyspieszacz do Escorta TD z pompą Lucasa.W normalnych sklepach motoryzacyjnych jest nieosiągalny i boje sie czy sam wogóle jest dostępny.

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-08-23 22:47:47 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
ford.sklep
  
 
nie mają sprawdzałem
  
 
Tu macie ten zawór
http://ford.sklep.pl/sklep,1502,29792259,60277598614722,03,,pl-pln,501063,0.html

[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-15 12:50:00 ]
KLIK

[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-15 12:51:38 ]
  
 
Rocznik esa, najlepiej foto starego bo były dwa rodzaje. Ten od slawasa jest tzw. mały. Jeśli masz duży to jest od ręki do sprzedania , cena do dogadania ale na pewno dużo dużo mniejsza niż za ten z linku
  
 
Dzisiaj przeprowadziłem rozprawę główną z podejrzanym
(korektor wyprzedzenia wtrysku) od kilku dni oskarżanym o:
1. Przyczynę silnie sutkowej pracy zimnego silnika,
2. Ciężkawy rozruch - poranny
3. Brak mocy w okresie rozgrzewania się silnika

w silniku ESSIEgo 18.TD (intercooler) 1995 osprzęt wtryskowy LUCASA

Przeprowadzone dowody
A) Rano, uruchomiony zimny silnik został pozbawiony bezpiecznika F13 - efekt spektakularny - przestał klekotać. Próba jazdy wykazała normalną moc trakcyjną
B) Po włożeniu bezpiecznika "klekot" powrócił, jazda, ruszanie - utrudnione. Silnik chce gasnąć przy ruszaniu. Konieczne jest znaczące zwiększenie obrotów.
C) Bezpiecznik F13 pozostaje na miejscu, silnik pracuje stukowo, zdejmuję kostkę z czujnika temp do EDEC (nie mylić z tym do zegarów) i bingo!
Silnik przestaje tłuc, próbuje jazdy - jest OK. Moc zimnego silnika jest zadowalająca.

Wnioski
Uszkodzony czujnik temperatury cieczy do EDC
KOREKTOR WYPRZEDZENIA WTRYSKU - UNIEWINNIONY!

Dane czujnika wg WKŁ
------------------------------------

Termistorowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji jest umieszczony w obudowie termostatu. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do temperatury cieczy chłodzącej. Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA. Rezystancja czujnika:

- przy 10°C: 58 kOm;

- przy 20°C: 37 kOm;

- przy 30°C: 24 kOm;

- przy40°C: 16kOm;

- przy 50°C: 11 kOm;

- przy 60°C: 7 kOm.
-------------------------------------

Jeżeli macie podobne objawy, to... patrz wyżej
AHA i jeszcze, jeżeli ktoś myśli, że wystarczy wyjąć bezp (F13) i będzie OK - to błąd - bo... ktoś, po coś, go tam włożył


Pozdrawiam z diesla.. przed zimą!

[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-16 11:24:43 "Usunąłem, kawałek na końcu dość nudnych wywodów - które uznałem za nazbyt... przemądrzałe ]


[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-11-03 10:26:48 ]
  
 
Chcę podzielić się z zainteresowanymi (if any) moimi dociekaniami - dot poprawnej pracy korektora. Uznałem, za konieczne dodanie tych informacji w osobnym poście, ponieważ edycja starszych zagmatwałaby sprawę. Otóż.
-------------
cyt z WKŁ
-------------
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika oraz elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i jest sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące.
(...)
dot
Marka i typ: Lucas DPC F18 ITCI 20.
(...)

-------------
Szanowni (mniej doświadczeni - JAK JA) koledzy
Jeżeli - kiedykolwiek przeczytacie na forach, iż wasza pompa LUCAS
w silniku 1.8 TD powinna po włączeniu zapłonu - trzeszczeć i stukać elektromagnesami, (inaczej kłopoty z zimnym startem na 100% będą waszym udziałem) to, zanim zaczniecie wymieniać TE korektory, upewnijcie się - że rzeczywiście WASZA pompa powinna wydawać takie odgłosy...
Bardzo dokładnie poczytać można o tym na rosyjskim forum Mondeo (niestety cyrylica http://mondeoclub.ru/forum/index.php?showtopic=32267&pid=488382&mode=threaded&start=#entry488382

Oto w największym skrócie - o czym nie miałem pojęcia!
"w silnikach tych stosowanych jest wiele odmian i "wariacji" pomp m.in LUCASA.
Jedne z pomp mają elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach inne NIE! (Jedynie elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika - który występuje we wszystkich)
Wniosek jest taki, iż właśnie z pompy posiadającej oba te "wynalazki" wydobywają się owe dziwne pstryknięcia. (przez kilkanaście sekund)
Dalsza nauka, płynąca w/w rosyjskiego forum, jest taka:

Uszkodzenie 1-szego, owocuje właśnie (m.in) brakiem "pstrykania" ale nie koniecznie ma wpływ na problemy ze startem zimnego silnika! (czytaj nie ma WPŁYWU!)
uszkodzenie 2-giego nie koniecznie da się usłyszeć (on nie PSTRYKA, a w każdym razie robi to cichutko - ledwie słyszalnie..) jednak to on właśnie bywa najczęstszym sprawcą - naszych zimowych, porannych łez.

Aha, na koniec
jeżeli komuś przyjdzie do głowy - nazwanie mnie... grafomanem za niezbyt składne wypowiedzi, to... obiecuję, że nie będę się więcej "produkował" w tym wątku. Temat uważam za wyczerpany.






[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-11-01 22:17:03 ]
  
 
Małe sprostowanie odnośnie postu przedmówcy-tak się składa,mam auto z pompą z jednym korektorem(wersja 70km bez ic)-i pięknie tryka po przekręcęniu kluczyka.
  
 
Nie chciałem pisać nowego tematu, więc tu napiszę.

Koledze wylye chodziło o czujnik ECU?
Mój Essi ma takie same objawy jak tu
Cytat:
1. Przyczynę silnie sutkowej pracy zimnego silnika,
2. Ciężkawy rozruch - poranny
3. Brak mocy w okresie rozgrzewania się silnika


i nie wiem czy to ten czujnik.
Który to jest ten bezpiecznik F13? Czy to nie jest jakiś przekaźnik, bo na bezpiecznikach nie ma takiego oznaczenia.
I czy to jest bezpieczne, jeżeli wyjmę ten bezpiecznik, żeby sprawdzić czy to rzeczywiście czujnik
I gdzie znajduje się ten czujnik?

[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2011-08-23 22:38:34 ]