Problemy z silnikiem Toyota Avensis 2.0 D4D 2003

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych forumowiczow. Mam problem z Toyota Avensis 2.0 D4D 2003, jestem mechanikiem ktory pracuje samodzielnie a nie ukrywam ze zawsze przydala by sie druga opinia. Pracuje obecnie nad powyzszym autem przy ktorym rozlozylem bezsilnie rece. Na poczatku samochod chodzil ok dopuki sie nie zagrzal, kiedy juz do tego doszlo to najpierw nie bylo reakcji na pedal przyspieszenia momentami az w koncu samochod gasl i nie dalo sie go zapalic, po ostygnieciu odpalal. Podlaczalem do niego moj diagn. komp. ( Bosch KTS ) ale niestety brak jakichkolwiek bledow, dodatkowym problemem jest to ze nie moge podlaczyc sie do kompa w trybie pelno-serwisowym bo na wszystkich modulach ( po za ABS ) wyskakuje "nie znaleziono systemu" co nie pozwala mi na analizowanie danych takich jak cisnienie turbiny, cis. listwy wtr., egr, itd, Co dziwne moge sie podlaczyc do silnika w trybie OBD II ale to nie daje mi pelnych mozliwosci. tak czy inaczej po odlaczeniu czego kolwiek pod maska wyskakuje blad na kompie i wlacza sie czek eng. Czek engine nie wlacza sie podczas wystepowania usterki. Pogrzebalem troche przy nim: odlaczylem baterie nawet na 1 dzien - dalej brak odpowiedzi z mudulow, Sprawdzilem uziemienie przy module wtrysku, Oczyscilem wszystkie uziemienia pod maska wlacznie z klemami na baterii, sprawdzilem wszystkie bezpieczniki i przekazniki, sprawdzilem wszystkie przewody i elementy podcisnienia, nawet sprawdzilem kompresje ( nie wiem po co ) i wszystko jest ok. jak to wszystko poskladalem do kupy to z autem jest nawet gozej: juz po lekkim nagrzaniu sie zaczyna sie ten cyrk: jak przegazuje to normalnie wchodzi na obroty ale jesli puszcze gaz to odrazu zgasnie, ale nie gasnie jak lekko przytrzymam gaz zeby go "wyrownac" do wolnych obrotow, chwile pozniej jesli wcisne pelny gaz to prawie nie ma reakcji ale jesli popuszcze i dodam znowu gazu to sie wkreca ( trzeba go wkrecac stopniowo ), wszystkie te objawy dzieja sie w roznych kolejnosciach, czek eng. nie swieci, auto wogole nie kopci. "Bigelektyron" jesli to czytasz to prosze pomoz bo wyglada na to ze masz dobre pojecie o tych autach. Czytalem pare twoich postow i "szacun" Problem w tym ze nie mam zadnych narzedzi zeby sprawdzic cisnienie na listwie manualnie, to samo z turbina a komp dalej nie odnajduje modulow :/ i jestem uziemiony. Myslalem zeby jakos wkrecic w kolektor dolotowy tester do kompresji to moze sie dowiem chociaz jakie cisnienie produkuje turbo. Aha, omalo zapomnialem; w trybie obd II moge sprawdzic obliczone obciazenie ktore przy wolnych obrotach jest obliczone na 98% po lekkim dodaniu gazu spada do 96% ale kiedy przekroczy 1500obr/min to obciazenie jest 100% Domyslam sie ze tu gdzies jest pies pogrzebany ale nie wiem jak to interpretowac. Jak grzebalem przy aucie to zaowazylem ze ktos juz wymienil regulator cisnienia na listwie + czujnik cisnienia, zawor egr tez ktos wymienil, czyli nie jestem pierwszym kto grzebie w tym aucie, auto zrobilo 2000 km w ciagu 2 lat tak wiec podejzewam ze ktos juz wydal wystarczajaco duzo na niego zeby sie go pozbyc wiec jeden z moich klientow ktory mial wspanialego passata kupil ta zmore i teraz wyrywa se wlosy z glowy bo podobno jestem 3 mechanikiem ktory probuje to zrobic wiec ambicja robi swoje. prosze pomozcie jesli macie jakies pomysly.

Ps.
wie ktos jak odblokowac zebatke VVT w nissanie primerze p12 1.8 VVT 2004. prubowalem napompowac cisnienie pistoletem na powietrze ale olej wszedzie pryska a nic sie nie odblokowuje i nic z tego :/
  
 
Przeslij mi zdjecie tej zebatki z Nissana na priva podam ci maila.
Co do Avensisa to jezeli nie kopci,to powodem gasniecia jest najprawdopodobniej uklad paliwowy.
Jaka tam jest pompa z takimi 2 zaworkami czerwonym i zielonym czy taki jeden zaworek -lsniacy niklowany cylindryczny ksztalt?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam Bigelektron,na poczatek dzieki za zainteresowanie. Co do Nissana to z checia przesle zdjecia jak podasz mi meila- przy okazji jak bys sie potknal o jakis diagram zasilania modulu do poduszek pow. to by bylo super(do primery p12). A z Toyota dzisiaj troche powalczylem jeszcze bo wczoraj zostawilem pompe zalana mocno rozcienczona ropa z srodkiem do czyszczenia ukl. paliwowego. Nie zapeszajac jest poprawa, samochod chodzil dobrze przez caly czas jak tam bylem, zrobilem nim okolo 15km jezdzac po miescie na rozne sposoby i auto zgaslo tylko 2 razy , ale odrazu odpalalo i jezdzilo normalnie. odnosnie twojego pytania o typ pompy to ta ma tylko jeden zawor niklowany, wczoraj wyciagalem ten zaworek i widzialem male slady czegos w rodzaju zabrudzenia lub rdzy na brzegach kanalikow w pompie. Wlasciciel samohodu powiedzial mi ze poprzedzni mechanik wypompowal paliwo z baku i podobno bylo tam duzo syfu. udalo mi sie sprawdzic cisnienie z turbiny ktore nie przekracza 2200 w szczytowych momentach wiec turbo raczej nie przeladowuje. Powiedzialem kolesiowi zeby pojezdzil tym autem i informowal mnie o tym co sie dzieje. Pozdrawiam
  
 
Witam. nie jestem zadnym mechanikiem ale ponieważ mechanik nie może sobie z tym poradzic spróbuje u was zaczerpnąc rady. Mam od 2 miesięcy toyote avensis 2.0 D4D 2000r. i zaczęło się psuc. najpierw jadę auto straciło obroty i zaczęło okropnie dymic. do 1000 obr chodziło ale po dodaniu gazu gasło. zapaliło i chodziło na 900 obr ale dym okropny. zajechałem do mechanika i odpalił normalnie. na jego polecenie wymieniłem filtr powietrza(rzeczywiście był w opłakanym stanie) i filtr paliwa ale potem było tylko gorzej. powtorzyła się sytuacja ale zgasł i już nie chciał zapalic. co dziwne na następny dzień odpalił za 3 razem i jeździł ale zgasiłem i już nie odpalił. znowu z nim do mechanika gdzie zaczęło działac normalnie i mówi mi ze nie wie co jest bo jeździ mu bez zarzutów i na komputerze mu nic nie wyskakuje. zabrałem go od niego i przy domu zgasiłem siadam potem i nie pali zauważyłem ze u mechanika auto stało na prostym a u mnie przodem do góry... wypchaliśmy na proste podpompowaliśmy pompką na filtrze i zapalił od razu. to znowu do mechanika pojechałem i już zgasł przy niemu. ale nie widział jak kopci tylko ze nie odpala zostawiłem auto i znowu zaczęło działac(zaznaczam raz jeszcze ze u niego stoi na prostym a u mnie przodem do góry może to istotne) ogólnie raz działa normalnie a czasem spadają obroty i kopci a jak już zgaśnie to nie chce zapalic. mechanik podejrzewa ze albo za mało powietrza dostaje czasem albo paliwa ale jak by paliwa nie dostawał to by chyba zgasł a nie dymił tyle, zaś z drugiej strony jak już nie chce odpalic to kreci ale nawet nie łapie po jakimś czasie już łapie i za którymś kręceniem zapali. proszę pomóżcie

[ wiadomość edytowana przez: chycek dnia 2011-08-10 20:47:20 ]
  
 
Cytat:
2011-08-10 20:45:56, chycek pisze:
Witam. nie jestem zadnym mechanikiem ale ponieważ mechanik nie może sobie z tym poradzic spróbuje u was zaczerpnąc rady. Mam od 2 miesięcy toyote avensis 2.0 D4D 2000r. i zaczęło się psuc. najpierw jadę auto straciło obroty i zaczęło okropnie dymic. do 1000 obr chodziło ale po dodaniu gazu gasło. zapaliło i chodziło na 900 obr ale dym okropny. zajechałem do mechanika i odpalił normalnie. na jego polecenie wymieniłem filtr powietrza(rzeczywiście był w opłakanym stanie) i filtr paliwa ale potem było tylko gorzej. powtorzyła się sytuacja ale zgasł i już nie chciał zapalic. co dziwne na następny dzień odpalił za 3 razem i jeździł ale zgasiłem i już nie odpalił. znowu z nim do mechanika gdzie zaczęło działac normalnie i mówi mi ze nie wie co jest bo jeździ mu bez zarzutów i na komputerze mu nic nie wyskakuje. zabrałem go od niego i przy domu zgasiłem siadam potem i nie pali zauważyłem ze u mechanika auto stało na prostym a u mnie przodem do góry... wypchaliśmy na proste podpompowaliśmy pompką na filtrze i zapalił od razu. to znowu do mechanika pojechałem i już zgasł przy niemu. ale nie widział jak kopci tylko ze nie odpala zostawiłem auto i znowu zaczęło działac(zaznaczam raz jeszcze ze u niego stoi na prostym a u mnie przodem do góry może to istotne) ogólnie raz działa normalnie a czasem spadają obroty i kopci a jak już zgaśnie to nie chce zapalic. mechanik podejrzewa ze albo za mało powietrza dostaje czasem albo paliwa ale jak by paliwa nie dostawał to by chyba zgasł a nie dymił tyle, zaś z drugiej strony jak już nie chce odpalic to kreci ale nawet nie łapie po jakimś czasie już łapie i za którymś kręceniem zapali. proszę pomóżcie [ wiadomość edytowana przez: chycek dnia 2011-08-10 20:47:20 ]


Nooo niezle kombinuje ten mechanik, i w zasadzie ma racje , ale chyba niewie dlaczego?
Masz tam jeszcze jakiegos innego mechanika czy ten jest najbardziej kumaty?
Bo cos mi sie widzi Juchasie ze jak sie sam za to nie wezmiesz to ten mechanik ci wiele nie pomoze.
Ale jezeli jestes sprawny manualnie to sobie poradzisz.
Po pierwsze kopcenie ...jak kopci na czarno jak lokomotywa ,czy na bialo?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
niech kombinuje ja rozumiem ten stan ale on własnie dosc ode mnie kasy nie ciagnie ale nie chce mu sie grzebac chyba jak nie wie gdzie. mam dobrego mechanika ale u niego taka kolejka ze sie niedoczekam(woli z lepszymi furami robic) .. ten to młody jeszcze chyba niewiele widział i nie wie dlaczego tak sie dzieje. auto jak zacznie dzialac to tylko jak sie mu depnie kopci na bialo czasem czarnym zaleci a jak mu spadają obroty to wtedy wielka czarna chmura choc auto jest na minimalnych obrotach dac mu gazu i zdycha a jak zdechnie to zapalic nie chce. postoi to zas zapali po jakims czasie. manualnie dam sobie rade tylko nie znam przyczyny i nie wiem z czym robic.
  
 
Cytat:
2011-08-10 21:54:09, chycek pisze:
niech kombinuje ja rozumiem ten stan ale on własnie dosc ode mnie kasy nie ciagnie ale nie chce mu sie grzebac chyba jak nie wie gdzie. mam dobrego mechanika ale u niego taka kolejka ze sie niedoczekam(woli z lepszymi furami robic) .. ten to młody jeszcze chyba niewiele widział i nie wie dlaczego tak sie dzieje. auto jak zacznie dzialac to tylko jak sie mu depnie kopci na bialo czasem czarnym zaleci a jak mu spadają obroty to wtedy wielka czarna chmura choc auto jest na minimalnych obrotach dac mu gazu i zdycha a jak zdechnie to zapalic nie chce. postoi to zas zapali po jakims czasie. manualnie dam sobie rade tylko nie znam przyczyny i nie wiem z czym robic.


No to po mojemu wyglada na to ze kopci bo mu sie zawor EGRU wiesza trzeba go wyjac rozebrac wyczyscic rozruszac i bedzie ok.
To zalatwi problem kopcenia natomiast to kiepskie odpalanie ktore pojawilo sie po wymianie filtra paliwa to prawdopodobnie jak wymienial filtr paliwa to mu cos nie siadlo i teraz sie zapowietrza.
Trzeba wymienic filtr na oryginal Toyoty aby sobie w przyszlosci nie zaszkodzic i wstawic na probe wezyk przezroczysty na wylocie z filtra i sprawdzic czy podczas tego kiedy nie zapala nie leci powietrze.
Mozliwe tez ze zawor EGR tak sie zawiesza ze kolektor wypelnia sie spalinami i dlatego rowniez zle zapala.
Wiec do dziela EGR jest na 3 srubach mocowany do glowicy z boku nad skrzynia biegow ,dla ulatwienia zdemontuj obudowe filtra powietrza gorna i dolna aby nie przeszkadzaly i zdejmij kleme.
Jak niewiesz jak ten zawor wyglada to wklej zdjecie to bedzie latwiej.Zajmie ci to jakies 2-3 godzin-mam na mysli czyszczenie

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ok. jutro wezme od niego auto i zrobie zgodnie z zaleceniami pozniej dam znac czy sie udalo. dzieki za pomoc i pozdrawiam
  
 
Cytat:
2011-08-10 22:11:20, chycek pisze:
Ok. jutro wezme od niego auto i zrobie zgodnie z zaleceniami pozniej dam znac czy sie udalo. dzieki za pomoc i pozdrawiam


Na poczatek trzeba ustalic czy masz elektryczny czy podcisnieniowy zawor EGR bo rozny jest sposob czyszczenia, obydwa opisywalem wielokrotnie,ale jak masz pytania to nr na priv.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
No i dzis zrobilem jak mowilem zabralem auto od niego oczywiscie nic nie zrobil dalej, juz za wtryski mi sie zabieral ale mowie ze zabieram auto. zawor byl podcisnieniowy taki jak by z grzybkiem u gory wyczyscilem go i rozruszałem do tego przeczyscilem kolektor. poskladalem ale nie palil to zmienilem filtr paliwa na stary i zapalil. no i jak narazie bez zarzutow filtry niby takie same ale w srodku sie roznily troche nie wiem czym idzie ale nowy zapowietrzalo a stary dziala bez zarzutow. a auto juz nie kopci jesli juz to na bialo czasem problem zazegnany dzieki wielkie za pomoc nic mnie to nie kosztowalo a tu mi malo silnika nie rozebrali... Bigelektron szacunek dla Ciebie oby wszyscy nasi fachowcy tak znali sie na rzeczy pozdrawiam