Temperatura silnika 1.5 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Ostatnio coraz zimniej i jak jadę do pracy, to prawie nie podnosi sie wskazówka temperatury silnika. Muszę chyba 10 km przejechać przy tem -3oC żeby drgnęła z pozycji minimum.

Przysłoniłem chłodnicę kartonem, w zbiorniku płynu nie ubywa - czy to oznacza, że termostat do wymiany?

Jeżdżę prawie wyłącznie w trasie i wtedy wskazówka nigdy nie osiąga właściwej temperatury, na szczęście nie faluje wcale, po prosu stabilnie stoi na niskim poziomie. W mieście potrafi podniść się do właściwego poziomu.

Jeśli konieczna wymiana - to gdzie on jest w silniku 1.5 DOHC? Podpowie mi ktoś żeby to sprawnie zrobił? Może jakieś zdjęcie poglądowe?

Pozdrawiam,
Wrolo
  
 
100% termostat do wymiany. Moje google znalazło rozwiązanie w kilka sekund
A tutaj masz link:
klik
  
 
Mała uwaga do zamieszczonego opisu na "konkurencyjnym" forum w 1,5 termostat jest jednoczęściowy.

Wymień termostat, wywal dyktę i będzie gites.
  
 
Dzięki za wskazówki!
Termostat z uszczelką już mam za 15,00 zł.
Dykta pójdzie do lamusa, jak całe FSO

Choć akurat Żerania to mi żal, podobno będzie tam tylko deweloperka

Pozdrawiam,
Wrolo
  
 
Jeśli można....

W naszym aucie jest bardzo podobnie:

wskaźnik

Obecnie w trasie wskazówka nie podnosi się więcej niż pierwsza dolna czerwona kreska.
Jesli jednak auto "postoi" to wskazówka podnosi się do następnej czerwonej kreski. Włącza się wentylator i wskazówka cofa się odrobinę mniej niż poziom.

Jesli to termostat to jaki kupić ten "cieplejszy" czy może jednak oryginał? Jakiej firmy?

Chciałbym dodać, że niedawno wymieniłem chlodnicę - mam chińską.

Jak było ciepło to w trasie radziła sobie bez problemów. Jednak wtedy przy powolnej jeździe wskazówka szybko podnosiła się do tej górnej "czerwonej kreski" i praktycznie co chwilę załączał się wentylator.

Stąd moje pytanie o sens cieplejszego termostatu.

Z góry dziękuję za odpowiedź!





[ wiadomość edytowana przez: Ravpraca dnia 2011-11-23 20:33:33 ]
  
 
A ja powiem tak - skorzystajcie z wyszukiwarki. Temat termostatu nieśmiertelny, ciekawe ile razy jeszcze to samo będzie tu napisane.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2011-11-23 20:32:23, Ravpraca pisze:
... Jak było ciepło to w trasie radziła sobie bez problemów. Jednak wtedy przy powolnej jeździe wskazówka szybko podnosiła się do tej górnej "czerwonej kreski" i praktycznie co chwilę załączał się wentylator. ...


Wszystko działało prawidłowo, jak są upały i samochód często stoi w korkach lub ślimaczy się gdzieś na zadupiu to jest to prawidłowa praca układu chłodniczego silnika.

Wymień termostat na nowy i będzie OK.

Cytat:
2011-11-23 23:06:13, Adam4302 pisze:
A ja powiem tak - skorzystajcie z wyszukiwarki. Temat termostatu nieśmiertelny, ciekawe ile razy jeszcze to samo będzie tu napisane.

A mnie cieszą takie tematy, przynajmniej znów można napisać coś o Espero, a nie tylko polityka, złomowanie i inne pierdoły...
  
 
@Adam
Pytam ponieważ tematu chińska chłodnica plus termostat ciepły/zimny jakośc nie udało mi się znaleźć.
Niedawno robiłem uszczelkę głowicy, jak i dałem nową chłodnicę i nie chcę dopuścić aby auto się przegrzewało.

@kisztan
Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym dodać, że na oryginalnej chłodnicy wyraźnie rzadziej włączał się wentylator.
Kupię taki:

termostat vernet

Niestety oryginał nie występuję z uszczelkami:
Termostat oryginał

Pozdrawiam i napiszę po wymianie co i jak.
  
 
Witajcie!

Koledzy - pomocy! Wymieniłem termostat, zgodnie z instrukcjami na forum. Stary, jaki wyjąłem był stale otwarty, więc układ pracował ciągle na dużym obiegu. Nowy wsadziłem i był oczywiście zamknięty. Całość poskręcałem i dodałem płynu. Odpowietrzyłem układ i w drogę do domu. Z pracy to jest dokładnie 50 km. Dyktę schowałem do bagażnika.

W trasie prędkość 80-110 km a wskazówka nie podniosła się wyżej niż początek skali gdzie jest litera "C"!!!!!

Myślałem, że czujnik albo wskaźnik jest niehalo. Pod domem auto zostawiłem na wolnych obrotach i po kilku zaledwie chwilach wskaźnik podniósł się jak należy do pierwszej kreski.

Sprawdziłem na kodach błędów - nic się nie wyświetla.

Co to może być? Czy mam z tą dyktą cały czas jeździć?

Pozdrawiam,
Wrolo
  
 
A co z obudową termostatu?

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2011-11-23 23:06:13, Adam4302 pisze:
A ja powiem tak - skorzystajcie z wyszukiwarki. Temat termostatu nieśmiertelny, ciekawe ile razy jeszcze to samo będzie tu napisane.

Adam, fajnie jest - forum żyje Proponuję zablokować wyszukiwarkę - zrobi się ruch i będzie jak za starych dobrych czasów (jeśli mogę tak powiedzieć zważywszy na mój mały staż)
  
 
Cytat:
2011-11-25 20:52:20, Adam4302 pisze:
A co z obudową termostatu?

Celna uwaga.
Również zalecam wymianę kompletu z obudową.
Jest wielce prawdopodobne, że obecna ma dość poważne wżery dyskwalifikujące ją do dalszego użycia.
  
 
I nie raz już o tym mówiliśmy, tylko po co czytać, jak można się narobić dwa razy

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Czy uszczelkę termostatu kolega dobrze założył?

Czy po odpaleniu i przejechaniu niewielkiej odległości chłodnica jest ciepła czy zimna?
  
 
Uszczelka jest założona prawidłowo, również obudowa jest OK.

Dziś rano sprawdziłem cały układ: płyn w zbiorniku wyrównawczym jest do poziomu zgrzewu na zimnym silniku, po odpaleniu auta gruby wąż za termostatem jest zimny, chłodnica jest zimna. Mały wąż, który idzie równolegle do obudowy rozrządu od razu jest ciepły. Silnik przełącza się na LPG. Gruby wąż i chłodnica robią się ciepłe. na samym końcu ciepły robi się drugi cienki wąż idący do zbiornika wyrównawczego (ten bliżej aku). Więc wgląda, że układ działa prawidłowo. Jak jestem w błędzie - to poprawcie mnie.

W tym samym czasie na wskaźniku wskazówka leży na literze C. Podnosi się dopiero chyba (nie mam jednak pewności) jak zrobi się ciepły ten drugi wężyk idący do zbiornika wyrównawczego.

Więc już nie wiem co szwankuje? Boję się z powrotem z tą dyktą jeździć, żeby uszczelki pod głowicą nie spalić.

Może czujnik jest uszkodzony i pokazuje na wskaźniku fałszywy poziom temperatury?
  
 
Cytat:
2011-11-26 11:51:47, wrolo pisze:
Może czujnik jest uszkodzony i pokazuje na wskaźniku fałszywy poziom temperatury?



Sprawdź kabel z czujnika temperatury. czasem jest śniedź na łączeniu - u mnie objawiało się tym, że pokazywał niższą temperaturę.

Pozdr.
  
 
No ja właśnie też myślę, że układ chłodzenia działa prawidłowo tylko wskaźnik na desce rozdzielczej podaje fałszywą temperaturę.

Dowodem (nie wprost) na to jest, że stary termostat jak się okazało w garnku z wrzątkiem działa prawidłowo!

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Wrolo

  
 
Jeśli przełącza Ci się na gaz załóżmy przy 20-30oC i chłodnica robi się ciepla to wymien jeszcze raz termostat
Chłodnica powinna się zrobić ciepła wtedy, kiedy płyn osiągnie temp ok 70oC i termostat troszkę się otworzy, na zimym włącz auto i sprawdzaj tylko chłodnice, nie powinna nagrzewać się z całym układem, a Koledzy po to piszą aby wymieniać termostat z obudową bo czasem obudowa jest uszkodzona


[ wiadomość edytowana przez: Kula69 dnia 2011-11-28 21:19:27 ]