[MKVII]Wymiana częsci zawieszenia.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
nastał czas na wymianę części zawieszenia. Generalnie potrzebuję pomocy gdzie kupić najlepiej okolice warszawy ew jakiś sklep internetowy gdzie kupie wszystko albo większość. Jak narazie patrzyłem na ford sklep i sprawy mają się tak i proszę powiedzcie co o tym sądzicie ew co zmienić:

1. Wahacze - w ford sklep jest delphi i febi ale polecacie oryginalne Motorcrafta bądź lemforder, ale cena lemforder'a to 190zł ale wydaję mi się że lepiej dołożyć niż za 6 miesięcy zmieniać po jeździe na warszawskich drogach. Ew czy delphi bądź febi są dobre?
2. Tuleje przednie i tylnie - Ford(Motorcraft) 120zł komplet
3. Sworznie wahacza - TRW 110zł komplet
4. Łącznik stabilizatora - TRW 110zł komplet (ew jest jeszcze delphi aluminiowy[140zł komplet] - który lepszy?)
5. Tuleja stabilizatora - Ford 48zł komplet
6. Końcówka drążka kierowniczego - TRW 116zł komplet

To z zawieszenia. Żeby nie robić dodatkowego tematu chcę się zapytać tylko o jeszcze jedną rzecz. Mianowicie uszczelkę pokrywy zaworów brać oryginalną motorcrafta nie jakiś zamiennik?

[ wiadomość edytowana przez: Fari dnia 2011-08-21 02:45:54 ]
  
 
niektóre ceny masz wywalone w kosmos:
1. tuleje ze sworzniami (same sworznie 110zł?!) 120zł np tu:
http://allegro.pl/oryginalne-tuleje-wahacza-przod-ford-escort-i-inne-i1774793994.html
2. co do wahacza ja bym brał orydżinala
3. łącznik stabilizatora: ja na łącznikach lemfordera zrobiłem ok 30000 tys. km i są cały czas ok (skoro tak napisałem to pewnie jutro zaczną mi stukać hehe)
4. tuleje stabilizatora forda ok
5. końcówki drążka: febi jakieś 22 zł za sztukę płaciłem
6. uszczelkę dekla brałbym motocrafta

Jak nie chcesz na allegro czy w sklepie internetowym szperać - tylko wolisz osobiście, to na bokserskiej 41 jest niezły sklep: za tuleje ze sworzniami zapłacisz 160, końcówki drążka jakieś 45. jak zadzwonisz powiedzą wszystkie ceny i przygotują w ciągu kilku godzin - jeśli nie mają na stanie na miejscu
  
 
Uszczelke pokrywy możesz brać śmiało w zamienniku,np. Goetz.
  
 
Dziękuję za odpowiedzi.
1. jethro tak same sworznie 110zł ale link do aukcji który podałeś nic nie wnosi dlatego że mówiąc o tulejach komplet chodziło mi o 2x przednie 2x tylne za 120 zł nie za 120zł na jedną stronę.
2. Z tego co wyczytałem na forum to oryginały własnie robił lemforder.
3. Łączników lemforder'a znaleźć nie mogę, a co do TRW to jak z trwałością ktoś może coś o tym powiedzieć?
4. Tak myślałem i cena w sumie przystępna(24zł szt.)
5. A jak ma się Febi a TRW podobna trwałość i jakość czy któryś dużo lepiej. Bo czytałem trochę ale 90% tematów schodzi na wywody o Harcie itp.
6. Co do uszczelki porównam ceny. A tak teoretycznie co ile się ją powinno zmieniać?
  
 
Tuleje jak i gumy stabilizatora kup z logiem ford - reszta juz jest dowolna - wytrzyma i tak sporo czasu.
  
 
Miesiąc temu remontowałem przednie zawieszenie i taniej wyszło kupić komplet oryginalnych tulei na 2 strony plus jeden sworzeń TRW, w drugim TRW śmiga od ok 20 tys, niźli kupować oryginalne wahacze. Łączniki febi bilstein wytrzymują tak do 10 tys na w sumie niezłych drogach, z zadziwiającą systematycznością aczkolwiek kupuję i wymieniam tylko te (cena). Tulejki drążka oryginał ale od fiesty, 15 mm, w cenie ok 20 zet/szt. przetrzymują 2 razy więcej niż np. febi które i ja sam i znajomi montowali. Zajrzyj do sklepów s&s na Piastowskiej w Krakowie jak również abcfocus na 29 Listopada, internetowych oczywiście, ceny mają całkiem całkiem.
  
 
Polecam sklep "Anza" koło Grodziska Mazowieckiego. Telefon kontaktowy: 227555637.

P.S.
Tak przy okazji... Posiadają na sprzedaż lampy przednie Morette do MK7.
  
 
ale fari - na tej aukcji masz właśnie komplet 4 tulei ze sworzniami za 120 zł
  
 
Te śruby z linku z tulejami są do mocowania sworznia do zwrotnicy,do mocowanie przedniego wahacza poprzez tuleje metalowo-gumowe do belki zawieszenia przedniego potrzebne sa inne śruby,i napewno nie na torxa.


[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2011-08-21 16:38:55 ]
  
 
jethro tam nie ma sworzni ew jestem jakiś ślepy!
  
 
www.abscar.pl - tutaj masz dużo oryginałów i w sumie taniej niż w ASO

ewentualnie www.ewcar.pl - podobnie jak wyżej ...

  
 
Doszło mi jeszcze jedno pytanie. Czy w związku z takim remontem jest sens wymienić piste bo stara jest strasznie zardzewiała. Czy mija się to z celem.
  
 
Wymieniać
  
 
To się wykosztuję tym remontem bo jeszcze klocki + tarcze zastanawiam się pomiędzy brembo a motorcrftem różnica 40zł do tego zrobienie budy na cacy i wnętrza Ale nie robię offtopa i które tarcze wziąć ? I ponawiam pytanie jeśli jest w ogóle takie zalecenie to co ile wymieniać uszczelkę od pokrywy zaworów?

[ wiadomość edytowana przez: Fari dnia 2011-08-22 10:12:36 ]
  
 
Cytat:
2011-08-22 08:14:00, Fari pisze:
Doszło mi jeszcze jedno pytanie. Czy w związku z takim remontem jest sens wymienić piste bo stara jest strasznie zardzewiała. Czy mija się to z celem.


Co to znaczy "strasznie"? Ma głębokie wżery? Ja swoje wyczyściłem szczotką drucianą na wiertarce, fosolem, jeszcze raz szczotką i są ok. Ważne, by przy wymianie tarcz oczyścić piasty i posmarować np. smarem miedzianym. Tylko nie za grubo, bo będzie wylatywał na felgę.

Co do części to:
1. Jeżdżę ponad rok na wahaczach Febi (18 tys.) i łącznikach stabilizatora Febi (15 tys.) - na razie (odpukać) wszystko ok.
2. Wymieniłem kiedyś poduszki na oryginalne do oryginalnych wahaczy, przejechałem w sumie 32 tys., ale ostatnie 4 tys. już skrzypiały i wyszło, że 2 są zerwane. Wymiana na nowe Febi wyszła taniej, a zawsze jest szansa, że wprasowane poduszki nie będą się trzymały w starych wahaczach.
3. Poduszki drążka stabilizatora Motorcraft wytrzymały trochę ponad rok i 19 tys.
4. Poduszki drążka stabilizatora Swag wytrzymały pół roku i zaczęły skrzypieć (gdzieś po 3 tys.), wytrzymałem z nimi rok, bo ja cierpliwy jestem - omijać. Teraz założyłem Febi, zobaczymy na jak długo.


[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2011-09-08 14:47:33 ]