Brak swiała wstecznego. Czujnik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zarowki dobre, beczpiecznika odrebnego dla wstecznego nie widzialem ale bezpieczniki tylnich lapm sa dobre, wsumie to wszystkie bezpieczniki sa cale. Gdzie moge zlokalizowac czujnik wstecznego? Wiem ze przy skrzyni ale gdzie go dokladnie szukac? Na allegro znalazlem tylko 1 czujnik wstecznego i to za 14 zł. Czy ktos juz wymienial takie cos ? Jaka orientacyjna cena jest takiego czujnika bo nie wiem czy ten za 14 zl to nie jest jakis jednorazowy. Jesli mialby ktos jakies foto to chetnie przyjme na adamesce@gmail.com lub gdyby tutaj wkleil. Dziekuje z gory za pomoc.
  
 
Jak patrzysz na silnik stojąc przodem do samochodu po prawej stronie niedaleko dźwigni sprzęgła zobaczysz wtyczkę z 2 przewodami.
Wypnij ją, popsikaj styki Kontaktronem (to taki spray by zwiększyć przepływ prądu w połączeniach), następnie wepnij.
Powinno w 90% pomóc.
  
 
Kiedyś słyszałem że czujnik się zużywa - tzn. bolec który włącza światła (coś jak krańcówka pod maską) ulega zużyciu. Widziałem wiele Espero które miały ten problem. U mnie też on się zaczyna - mam garaż podziemny i jak wyjeżdżam to w pewnym momencie przestaje działać i zaczyna ponownie. Zdaje się że wymiana jest konieczna - mam ok 300 000 km.
  
 
Cytat:
2009-01-16 16:54:45, kisztan pisze:
Jak patrzysz na silnik stojąc przodem do samochodu po prawej stronie niedaleko dźwigni sprzęgła zobaczysz wtyczkę z 2 przewodami. Wypnij ją, popsikaj styki Kontaktronem (to taki spray by zwiększyć przepływ prądu w połączeniach), następnie wepnij. Powinno w 90% pomóc.




Czyli nie musze nurkowac pod auto ? Ja mam 161 tys wiec co do zuzycia to nie wiem. ale jak kazda czesc elektryczna/elektroniczna kiedys moze sie popsuc
  
 
Czytaj co kisztan pisze. Te auta maja to do siebie ze elektryka w nich sniedzieje. Po pewnym przebiegu trzeba jak cos nie dziala ( wyjac styk ) i prysnac czy to kontaktem czy elektrosolem. Wyjmij czujnik przeczysc i bedzie dzialal. Chyba jest przykrecany 17
  
 
mi czyszczenie kabelków nie pomogło. z racji że przestyał działać a mi sie nie chciało czekać na nowy, to rozebrałem stary i przeczyściłem w środku. wspomnę że on nie jest zbytnio rozbieralny, ale jakos sie da
  
 
Cytat:
2009-01-16 20:23:45, adamesce pisze:
Czyli nie musze nurkowac pod auto ? Ja mam 161 tys wiec co do zuzycia to nie wiem. ale jak kazda czesc elektryczna/elektroniczna kiedys moze sie popsuc


Nie, nie trzeba "nurkować", do czujnik jest idealny dostęp od góry.

Mi światła wstecznego przestały działać tak ok. 90kkm, przeczyściłem styki i do dnia dzisiejszego czyli 173kkm jest OKi

Tak jak pisze Misiek, Espero ma kiepską elektrykę, to taka pięta Achillesowa.

Oczywiście istnieje też prawdopodobieństwo, że przyczyna leży po stronie samego czujnika.
  
 
niestety gazownicy tak cudownie zamontowali parownik i inne elementy ze jest problem z dojsciem do czujnika ale po spryskaniu wd40 pomogla. narescie swiatla swieca
  
 
U mnie też na drodze do czujnika pojawił sie parownik. Mimo to wymieniłem czujnik na nowy.
  
 
Cytat:
Mi światła wstecznego przestały działać tak ok. 90kkm, przeczyściłem styki i do dnia dzisiejszego czyli 173kkm jest OKi



U mnie było identycznie. Teraz mam 165 i też jest ok.
  
 
sorki za odkopanie, ale mógłby ktos zaznaczyć gdzie szukać tych wtyczek ?

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/958/07/68/958076817_6

chyba, ze ktos ma dokładniejsze foto to bardzo prosze
  
 
Spójrz w głąb i na skrzyni biegów poszukaj.
  
 
a może ktoś powiedzieć jak sprawdzić czujnik ? czy na tej wtyczce wychodzącej ze skrzyni powinno być jakieś napięcie czy jak ? Czy po prostu zwiera te piny ?

Bo chciałbym jakoś sprawdzić czy to nie przypadkiem przewody czy coś dlatego jakoś wymusić "załączenie czujnika"
  
 
Czujnik zamyka obwod. Jesli chcesz sprawdzić zwierasz styki i powinno zapalić się światło cofania jeśli instalacja jest OK. Nie zapomnij przy sprawdzaniu przekręcić kluczyka w pozycję zaplon.
  
 
Zdejmij kabelki z czujki i zewrzyj, zobacz czy świeci. Czujka ma bolec który po wbiciu wstecznego zwiera styki.
Najprościej - kup nowy czujnik - oplowski pasuje, a tańszy.

Czujka jest na skrzyni od strony sprzęgła.
  
 
wymontuj, wykręć go ze skrzyni/po lewej/, umyj w" czmś" pstrykając nim. Sprawdzić? zrobiłem układ z żarówką + prostownik i naciskasz: pali, gaśnie itd. potem do skrzyni wkręt i gotowe. Nowy to 20 zł kilka lat temu. Może nie warto nawet myć? Zrobiłem tak po kupnie nowwego, mam zapas to się nie psuje.
  
 
zwarłem styki we wtyczce która wyciągnąłem. Autko było na zapłonie, załączyłem światła nawet dałem wsteczny i nic... Sprawdzę żarówki, ale trochę dziwne bo juz wcześniej było tak że nie świeciły. To było rok temu w zimę. Potem wróciło do normy, teraz juz chyba całkiem padło.

Zdjęcie odłączonej wtyczki:

Foto

To jest w ogóle t wtyczka ?

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2011-09-25 12:30:48 ]
  
 
Cytat:
2011-09-25 12:09:41, VEndriuV pisze:
zwarłem styki we wtyczce która wyciągnąłem. Autko było na zapłonie, załączyłem światła nawet dałem wsteczny i nic... Sprawdzę żarówki, ale trochę dziwne bo juz wcześniej było tak że nie świeciły. To było rok temu w zimę. Potem wróciło do normy, teraz juz chyba całkiem padło. Zdjęcie odłączonej wtyczki: Foto To jest w ogóle t wtyczka ?


fotka jest tragiczna ..ale z grubsza (sądząc po lokalizacji ..i zarysie kształtów)...to jest to

Spróbuj jeszcze raz sprawdzić...dokładnie zwierając styki (czystym przewodem, spinaczem lub tp.) , najlepiej do tego 2 osoby (lub jedna szybsza niż światło ) -trochę tym poruszaj , popraw kilka razy ...postaraj się!

P.S. wystarczy włączony zapłon
  
 
próbowałem kilka razy.

Drucik na pewno dobry bo tam samym sprawdzałem błędy komputera i działało ok. Tak więc sam nie wiem co jeszcze sprawdzić.

Co do miejsca ten wtyczki to znajduje się ona między akumulatorem a silnikiem. Głębiej widać na fotce.

Czy jest jeszcze jakieś połączenie które warto sprawdzić ? Same oprawy żarówek wątpię, bo je czyściłem kilka miesięcy temu bo były ładnie zaśniedziałe... tak jak żarówki.
No i fakt, że jak padły to dwie więc musi być gdzieś na połączeniu "głównym"



Czyli żeby sprawdzić czujnik to można miernikiem sprawdzić czy jest obwód zamknięty na tej wtyczce co jest w skrzyni prawda ?
Oczywiście powinien byc zamknięty po wrzuceniu na wsteczny.

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2011-09-25 13:25:43 ]