Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
robert_or3 Member Klubu Espero Citroen C5 FL Łękawica | 2011-09-24 18:11:17 A jak tam z regulatorem ciśnienia paliwa i sondą lambda? |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2011-09-25 00:26:31 tez stawiam na sondę
chociaz troche mi tu smierdzi TPS-em ale niekoniecznie (wtedy zapala sie CHECK i obroty utrzymuja sie na poziomie 2tys i nie gasnie) wiec nie pasuje |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2011-09-25 09:07:13 Jak takie objawy występują tylko na ciepłym (gorącym) silniku to rzeczywiście może to być sonda lambda [na zimnym silniku sonda nie działa].
Gdybyś nie napisał, że silnik krokowy ma ok. pół roku to ...właśnie podejrzewałbym jego. Ale w zestawie z silnikiem krokowym pracuje też czujnik położenia przepustnicy (TPS) więc jego też można podejrzewać. [to taki potencjometr drutowy - dużo nie potrzeba żeby się zasyfił i powoduje "szumy" w sygnale szczególnie w położeniu przepustnicy w zakresie wolnych obrotów. TPS kosztuje ok 100 zł] Ale spróbuj najpierw "wyczyścić" (odmulić) sondę lambda w taki sposób, że pojeździj trochę ok. 10 km z prędkością obrotową 4000 - 4500 obr/min żeby cały syf się wypalił i zobaczysz czy jest choćby chwilowa poprawa czy nie. Jak chwilowa poprawa będzie to ...prawdopodobnie winna jest sonda. |
VEndriuV Espero 1.5 GLX Katowice | 2011-09-25 09:39:22 a czy sonda może mieć wpływ na lekko falujące obroty ?
Co do tych wysokich obrotów to właśnie wtedy trochę przykręciłem do ok 4 tyś... i po tym się tak stało. Aż strach znowu próbować takich obrotów, ale chyba zaryzykuje bo możliwe, że ten syf wtedy poszedł dalej i coś zatkał. [ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2011-09-25 09:46:35 ] |