[qrba] Nowa rozpórka w RS 2000 - prototyp - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
az to kolega upierdliwy
nastepna fota bedzie z obudowa - zdemontowałem bo przekładałem chłodnice
  
 
Nie upierdliwy tylko spostrzegawczy
  
 
to zapytaj nie oceniaj
  
 
Nie mój cyrk,nie moje małpy,tylko szanownemu koledze przypominam,że zadał pytanie"jak wam się podoba",więc oceniłem.
Kończe dyskusje ,bo to nie mój klimat.
Pozdro i udanych modów życze
  
 
Mi się nie podoba i nie widzę sensu takiego rozwiązania.

Co tracimy, miejsce pod maską ,dostęp do podzespołów w czasie napraw, co zyskujemy? Nic bo zwykła rozpórka w zupełności wystarczy zajmuje mniej miejsca i jest bardziej funkcjonalna.

Zresztą rozpórka, rozpórką ba, nawet wspawanie między kielichami i szyny kolejowej na nic sie zda kiedy wahacze mają zwykłe tuleje gumowo metalowe. I to oby te tuleje i sworznie wahaczy były w stu procentach sprawne (odpowiednio sztywne), bo przecież zależny nam na sztywności całego układu zawieszenia.
  
 
Cytat:
2011-10-07 01:54:25, Remarq pisze:
I to oby te tuleje i sworznie wahaczy były w stu procentach sprawne (odpowiednio sztywne), bo przecież zależny nam na sztywności całego układu zawieszenia.


Kolega ma na pewno sprawne bo juz wszysko ma super/extra ino zbyt mietkiego ma
  
 
Cytat:
2011-10-07 01:54:25, Remarq pisze:
Mi się nie podoba i nie widzę sensu takiego rozwiązania. Co tracimy, miejsce pod maską ,dostęp do podzespołów w czasie napraw, co zyskujemy? Nic bo zwykła rozpórka w zupełności wystarczy zajmuje mniej miejsca i jest bardziej funkcjonalna. Zresztą rozpórka, rozpórką ba, nawet wspawanie między kielichami i szyny kolejowej na nic sie zda kiedy wahacze mają zwykłe tuleje gumowo metalowe. I to oby te tuleje i sworznie wahaczy były w stu procentach sprawne (odpowiednio sztywne), bo przecież zależny nam na sztywności całego układu zawieszenia.



wiesz miejsca pod maska mam na tyle że zmiesci mi sie rozpórka,
a ze za pytam do jakich pozespołów niby tracę dostęp???
nie wiemm jak ty ale w tamtych okolicach nie grzebałem od czasu generalki - bo nie ma potrzeby, zreszta, odkrecenie jejnie stanowi żadnego problemu,
tuleje mam z proflexa wiec sztywniej juz byc nie moze - no chyba ze unibole (ale bez przesady)
rurkowe konstrukcje mi sie nie podobaja - a chce żeby było 2 w jednym
ladnie i sztywno
  
 
Cytat:
2011-10-07 06:39:57, Seba pisze:
Kolega ma na pewno sprawne bo juz wszysko ma super/extra ino zbyt mietkiego ma


wiesz w moim wieku juz sie zdarza...
  
 
w/g mnie kicha to pod maske wpakować
  
 
Kol.Qrba,posłuchaj dobrych rad ludzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych w tych tematach od siebie.
Więcej pokory.
 
 
Cytat:
2011-10-07 11:28:24, przemo2 pisze:
Kol.Qrba,posłuchaj dobrych rad ludzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych w tych tematach od siebie. Więcej pokory.


ups ostro
a jasniej ..
  
 
Nie podoba mi sie. Do swojego rsa bym w zyciu tego nie zalozyl.
  
 
rozpórka jest... hm....
- stylistycznie brzydka
- mechanicznie wygląda na mocną i chyba ma być jak najlżejsza.
Podoba ci się, widzisz w tym sens to działaj

domyślam się że chcesz szaleć swoim essem w kjs'ach czy czymś. napędy masz seria?


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-10-07 12:19:46 ]
  
 
Cytat:
2011-10-06 21:47:55, qrba pisze:
... Projekt wrzuciłem do SolidEdge-a, poprawiłem węzły i na symulacji wyszło że powinno byc znacznie sztywniejsze niż alu czy cokolwiek innego - o stali nie wspomnę. ...


1. Jak symulujesz obciążenie w Solidzie (skąd bierzesz wartości i kierunki obciążenia)?
2. Sztywność porównujesz z jakim profilem alu czy stalowym? Taki sam jak laminat? Grubości ścianek te same?
3. Sklejasz dwie połówki "odlewu" ze sobą i razem z alu i to uwzględnia Solid w obliczeniach?
Mi osobiście się nie widzi kształt obły, wolę profile kanciaste:
KLIK
Ale oczywiście każdy ma inny gust.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-10-07 12:57:17 ]
  
 
Cytat:
2011-10-07 11:40:54, smallsize pisze:
Nie podoba mi sie. Do swojego rsa bym w zyciu tego nie zalozyl.



smallsize - i ty przeciwko mnie Brutusie?
  
 
Cytat:
2011-10-07 11:28:24, przemo2 pisze:
Kol.Qrba,posłuchaj dobrych rad ludzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych w tych tematach od siebie. Więcej pokory.



pokory nigdy nie za wiele... Doświadczonych może i tak, Ale rad ludzi mądrzejszych...? To poleciałeś
  
 
Cytat:
2011-10-07 12:46:42, surec pisze:
1. Jak symulujesz obciążenie w Solidzie (skąd bierzesz wartości i kierunki obciążenia)? 2. Sztywność porównujesz z jakim profilem alu czy stalowym? Taki sam jak laminat? Grubości ścianek te same? 3. Sklejasz dwie połówki "odlewu" ze sobą i razem z alu i to uwzględnia Solid w obliczeniach? Mi osobiście się nie widzi kształt obły, wolę profile kanciaste: KLIK Ale oczywiście każdy ma inny gust. [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-10-07 12:57:17 ]


kieronekk obciążenia jest oczywisty ...
jedno mocowanie uziemiasz do drugiego dołączasz obciążenie
zaczynasz od 2kN i lecisz w góre, doszedłem do 10kN
jako odniesienie uzyłem rozporki stalowej fi 30 i ogladasz w femapie
- kompozyt epoxy vacum wegiel
- kanapka
-klejenie
  
 
nie sluchaj innych, Twoje auto ma sie podobac i służyc tylko i wyłącznie Tobie

wizualnym majstersztykiem to nie jest ale wytrzymałościowo powinno być ok.
  
 
Cytat:
2011-10-07 13:19:43, qrba pisze:
kieronekk obciążenia jest oczywisty ... jedno mocowanie uziemiasz do drugiego dołączasz obciążenie zaczynasz od 2kN i lecisz w góre, doszedłem do 10kN jako odniesienie uzyłem rozporki stalowej fi 30 i ogladasz w femapie - kompozyt epoxy vacum wegiel - kanapka -klejenie


Obciążenie symulujesz dokładnie w osi rozpórki?
Dodam, że rurkę (lub cokolwiek węższego) można poprowadzić bardziej prosto i z mniejszym odsadzeniem od kielicha, co powoduje mniejszy moment gnący, a ten dokładnie wpływa na sztywność.
Czyli Solid pozwala na symulację klejonych części?
  
 
Cytat:
2011-10-07 13:40:29, surec pisze:
Obciążenie symulujesz dokładnie w osi rozpórki? Dodam, że rurkę (lub cokolwiek węższego) można poprowadzić bardziej prosto i z mniejszym odsadzeniem od kielicha, co powoduje mniejszy moment gnący, a ten dokładnie wpływa na sztywność. Czyli Solid pozwala na symulację klejonych części?


tak masz racje
wiadomo ze rurka będąca rpostym kawałkiem bedzie x razy bardziej usztywniała karoserie niż wygięty kawałek który bedzie działał jak sprezyna - mimo wszystko i tak lepiej niż bez
geometrie wzorca ściągnąłem z oryginału - miałem jakis tki złom w garazu,
- naprezenie nie przez srodek - byłoby bez sensu - tylko w osi mocowania
- uzywam ST1 w Femapie mozesz take rozwiazanie zapisac - ale - ja tego nie zrobiłem, bo to nie apteka i bardziej chodz mi o idee - poziom bezpieczeństwa 1,75 i wystarczy