[mkV] Pomysły na podkręcenie 1.4 - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z N7A jest jeszcze ten kłopot, że ciężko złapać nie wymęczoną jednostkę, nie wspominając już o stanie naprawdę dobrym. Nie ma co liczyć, że silnik jest od emeryta i śmigał tylko do kościoła

Dla uproszczenia całej sprawy powiem tak: chcesz swapować - kup całe auto. bo się zaraz okaże że twoja skrzynka, wiązka i jeszcze coś, nie obsługują takiego przekaźnika, takiego czujnika itp itd.

Poczytaj, liźnij chociaż trochę teorii przed. dopiero wtedy się decyduj. jeżeli nie, to wskakuj na allegro i szukaj czegoś mocniejszego.
  
 
jak już swapujesz to uderzaj w zetec 2.0 sliver top, wyjdzie sporo taniej od n7a a na pewno Cię zadowoli
  
 
Cytat:
2011-10-18 21:40:52, lukirs pisze:
N7A mniej rozsądna i zdecydowanie najdroższa?dlaczego?myśle że najtańsza i najmocniejsza.każdy silnik przy odpowiedniej kasie jest podatny na tuning,już to tu nie raz udowadnialiśmy po swapie(jak do niego dojdzie)nie będziesz nic z silnikiem grzebał..a jak tak to będziesz pierwszy wejdź na wyszukiwarkę i zobacz ile takich pytań było i co z nich wyszło i nie piszcie że n7a jest mało''rozwojowy''bo mi korki wybije,piszą to forumowicze którzy raczej posiadają małą wiedzę na ten temat



Chłopaki już wyjaśnili Chyba łatwiej trafić takie N7A które ma moc na poziomie 2.0 silvertop niż takie, które by trzymało serię

  
 
ale N7A ma wiele ładniejszy dzwięk w sumie każdy motor bedzie lepszy od 1.4 cvh.co do mocy n7a to na spocie na hamowni powypluwały everlastowi 143km a mi 147km i 193 nm przy prawie seryjnych motorach,czyli jak na pełnoletnie,katowane całe życie motory wynik bardzo dobry faktycznie silvertop tańszy odpada wiele rzeczy jak server podliczył..z drugiej strony jak sie mondkiem kumpla przejechalem,to do rsa mu duużo brakuje
  
 
Cytat:
2011-10-18 22:01:39, srvrserver pisze:
wedlug mnie N7A to jednak najdrozsza opcja na SWAP, ze wzgledu na ilosc dodatkowego (sporo drozszego) osprzetu ktory trzeba dokupic. Na przyklad skrzynia, a jak skrzynia to wybierak, polosie i takie tam. Samo sprzeglo jest ile drozsze od zetecowego... a przeciez nikt chyba nie bedzie zakladal przy SWAPie starego sprzegla...




wystarczy zostawic stara skrzynie ib5 i nie interesuje cie wymiana polosi wybierakow itp, a i kpl sprzeglo jest 4 razy tansze

co do modow 1,4 cvh to wystarczy zalozyc caly osprzet z 1,6 laczni8e z walkiem, i mamy okolice3 85-90 hp
  
 
Jak byś chciał 1.6 zeteca w stanie niemal idealnym to moge w miarę tanio oddać mój, silniczek po remoncie, gaz sekwencja... Reszta escorta będzie gratis
  
 
uwielbiam "młodzież" na forum od razu humor się poprawia.
Ale nie zapominajmy kiedyś bardzo dawno temu tez mieliśmy takie dylematy
Najprościej sprzedac i kupic inny samochód
  
 
Oj Remik.. sam latasz a innych wbijasz w ziemię
Pomyśl o zetecu 1,8 115 ps

[ wiadomość edytowana przez: arti31 dnia 2011-10-19 16:40:59 ]
  
 
Cytat:
2011-10-19 16:38:58, arti31 pisze:
Oj Remik.. sam latasz a innych wbijasz w ziemię

oj tam oj tam,ale to prawda poparta swoim własnym doświadczeniem jak i wielu osób tutaj
  
 
Cytat:
2011-10-19 16:21:20, RemikGT pisze:
Ale nie zapominajmy kiedyś bardzo dawno temu tez mieliśmy takie dylematy



Prawda w 100%. Podpisuje sie pod tym. Teraz jak nabylem minimalna wiedze to, az chce sie smiac ze swojej głupotki
  
 
ja nie mialem dylematow

posiadajac 1.4 ( z reszta do dzisiaj. to juz z 8 lat ze mna jest ) i chcac miec wiecej mocy....


....kupilem RS'a2000 i problem podniesienia mocy znikl.
  
 
Cytat:
....kupilem RS'a2000 i problem podniesienia mocy znikl.



  
 
można trafić RSa za małą kasę który ma zdrowy silnik, raczej to szczęście niż dobre szukanie.
Kolego, kup sobie RSa całego, przełóż co trzeba i ciesz się z jazdy. Spali ci pewnie tyle samo co 1.4.
  
 
Cytat:
2011-10-19 21:21:15, Kleszczak pisze:
można trafić RSa za małą kasę który ma zdrowy silnik, raczej to szczęście niż dobre szukanie. Kolego, kup sobie RSa całego, przełóż co trzeba i ciesz się z jazdy. Spali ci pewnie tyle samo co 1.4.



leszek dobrze prawi. mam porownanie jezdzac po krakowie.

1.4 w gazie i rs pala prawie tyle samo. moze jest roznica litr-poltora, ale ruszanie, wyprzedzanie no i w trasie jak sie chce szybko jechac to rs mniej pali niz 1.4
  
 
Witam was. Dawno mnie nie było. mała zmiana planów. Da rade do 1.4 wsadzić 16 zaworowa głowice od 1.6??
  
 
nie da rady a koledze proponuję zakładać wątki zgodnie z zasadami tu panującymi. Jesteśmy tu po to żeby sobie pomagać ale pewne reguły trzeba przestrzegać.
  
 
Po przeróbkach tez nie wejdzie? Niedługo będę musiał wyremontować silnik więc już chciałem go poskładać na lepszych częściach i żeby miał lepszego buta.
  
 
wiesz co, nie da się. Nawet po przeróbkach.
  
 
weź poczytaj co to są za silniki i czym się różnią, to bedziesz wiedział czemu nie pasuje. To nie lego, że wszystko ze wszystkim sie łączy. drugą sprawą jest sensowność takiego zabiegu. nie ma żeczy, której odpowiednim nakładem środków byś nie zmodyfikował, tylko czy ci się to wogóle opłaca? inną sprawą jest wysterowanie takiego cuda. bedziesz specjalnie to stroił czy liczysz na cud, że wszystko da ci ot tak maksymalne możliwe przyrosty? Liczysz wogóle na jakieś konkretne?
Pomysł chybiony, chyba że ma to być "sztuka dla sztuki".

NIe zrozum mnie źle. nie mam zamiaru cię dołować, wyśmiewać itp. Zwracam twoją uwagę realność pomysłu, zgodnie z powiedzeniem "mierz siły na zamiary". Jak chcesz mieć 16V to wsadzaj zetecka i bądz szczęśliwy


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-03-04 00:51:35 ]
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=CLP-6wxnH3g im powiedzcie, że się nie da

Chłopaki mają rację - jeśli chcesz się pchać w modowanie 1.4, to będzie on więcej palił - zbyt mała komora aby stosować uboższą mieszankę na każdy cykl pracy, co w efekcie dałoby lepsze spalanie przy większe j kompresji (silnik spala powietrze a benzyny i iskry potrzebuje wyłącznie do zapłonu danej ilości powietrza). Osobiście dał bym porządną listwę wtryskową i sprężarkę mechaniczną (na pasku a nie kolektorze), wtedy też nowa głowica, ale wał tego nie wytrzyma. Jak zamówisz wał np u edelbrocka ( minimum 1200$ ), to się okaże, że blok ma zbyt małe podparcie i nie mówiąc już o wymienionych tłokach czy korbowodach - z tego silnika zostanie tylko pojemność. Zabawa będzie kosztowała więcej niż zakup trzech używanych RSów licząc same części, a policz jeszcze montaż i strojenie. W sumie to nie widziałem w ofercie nigdzie części o średnicy i skoku tłoka zbliżonym do fordowskiego 1.4, więc wszystko na zamówienie.

Im dłużej patrzę w te wszystkie modyfikacje i temu podobne, tym bardziej podobają mi się stare konstrukcje gaźnikowe, gdzie mocy nie było dużo a i tak jechało. Reasumując - "Dużą pojemność może zastąpić tylko większa pojemność" - Adam Opel.