Oplowe Quattro - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-10-28 07:00:00, ilku pisze:
Skrzynia już wyjęta. Silnik jeszcze w budzie. Nie wiem jak to się stało, ale niema chłodnicy oleju Wyjście z pompy zaślepione...



zdaje się, że trzeba skierować zapytanie do 3miasta - z tego co pamiętam, to chyba aso GM robiła swapa
Ale na ile moja pamięć nie zawodzi, wydaje mi się, że chłodnica była w xeiu na właściwym miejscu. Aż zaraz looknę w stare fotki

w gratach które przekazałem kilka lat wstecz z xeiem /mam nadzieję, że Arti dostałeś cały komplet/ były 2 sprawne chłodnice oleju z przewodami. Przy okazji, odpinany hak nadal leży u mnie, może dam Ilkowi to od razu wrzuci w bagażnik do xeia?


[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2011-10-28 10:43:10 ]
  
 
Spoko, chłodnica oleju jest w pakiecie
  
 
Cytat:
2011-10-28 10:39:54, 7gsi pisze:
odpinany hak nadal leży u mnie, może dam Ilkowi to od razu wrzuci w bagażnik do xeia? [ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2011-10-28 10:43:10 ]


ok super
  
 
Cytat:
2011-10-28 20:15:04, ilku pisze:
Spoko, chłodnica oleju jest w pakiecie


no tak, zapomniałem
  
 
Ruszyło się w temacie.
Kombi wyjechała z ciepłego garażu. Kupiłem ją z silnikiem do remontu i drugim w zapasie. Okazało się, że najlepszy był silnik który wyjąłem dwa lata temu z granatowej (jak dobrze, że nie zdążyłem go sprzedać po cenie metalu). Kompletowanie nowego zestawu części nie było łatwe ale jeszcze się udało. Cała reszta wyposażenia działa (najważniejsze, że w tyłek i plecy ciepło), więc teraz śmigam też caravanem.

Czarna też już poskręcana. Operacja przeszczepu się udała. W borsku jeszcze nie polata, zestroić trzeba. Mam nadzieje na wiosnę będzie już "ogień z dupy"
  
 
Śnieg już niedługo popłynie do morza więc czas dokończyć Xei-a bez Xei-a

Czarna zwana kiedyś Xei-em jest teraz połączona z zestawem ILKA C30SET wyjętym z Omegi B. Silnik wraz z osprzętem jest już pod maską czarnej, odpalony , wszystko działa.

Poszukuję kogoś z doświadczeniem z turbinami. Trzeba poustawiać tak parametry coby powietrze i paliwo wybuchało oddając dużo energii przez jak najdłuższy czas
  
 
Cytat:
2012-02-18 13:37:13, arti-77 pisze:
Poszukuję kogoś z doświadczeniem z turbinami. Trzeba poustawiać tak parametry coby powietrze i paliwo wybuchało oddając dużo energii przez jak najdłuższy czas



jeśli auto nadal jest nad morzem, to dawałem Ilkowi namiar na niezłego gościa - twórca pamiętnego Ritmo Turbo 4x4
  
 
Granatowa ma teraz silnik i skrzynie po remoncie więc czas na blacharkę. Poszukuję drzwi do sedana lewe, prawe i klapę bagażnika.
  
 
Czarna omega bez XEI-a a z 30SET zmieniła właściciela i pojechała sie stroić. Nowy właściciel ma marzenie ją wyszykować i trzymać w ciepłym garażu.

Silnik XEI właśnie wystawiłem na aukcje Link

Kombi porozkręcane.

Najważniejsze że granatowa i senator mają się bardzo dobrze. Odpalane codziennie.
  
 
A ile realnie chcesz za to XEI?
Zastanawiam się, czy nie kupić 'na zapas' i mieć motywację do znalezienia jakiegoś ładnego auta, żeby je tam zadomowić.
  
 
Do mojej Omesi 2.2 benzyna wejdzie to "cudo"? Jakie koszty "przeszczepu"? pzdr - Robert
  
 
Cytat:
2013-10-24 13:58:06, arti-77 pisze:
Silnik XEI właśnie wystawiłem na aukcje Link



aż się łezka w oku kręci - piękny!

kawał roboty...
  
 
7 ktory jest piekny??

Co do XEI.
Specyfikacja DTM wymagala aby 500 egzemplazy aut wygladajacych jak te z toru oraz najwazniejsze by blok silnika wraz z walem i korbami dokladnie takie same jak w wyscigach byly sprzedane w rynku publicznym.
Dlatego ten silnik pomimo takiego samego wygladu nie jest tym samym silnikiem.
Rozni sie wspomnianym blokiem a dokladniej lekkimi pokrywami lozysk glownych Wiekszymi i dluzszymi srubami od ich przykrecenia ,Oraz inna srednica kanalow olejowych dla smarowania panewek.
Wal korbowy wyglada jakby ktos mu pozabieral przeciwwagi ale taki wal wazacy jedyne 23 kg pozwolil w ostatnim roku startow Omegi DTM na uzyskanie wolnossacych szybkoobrotowych prawie 450KM. Wersja 21 kg byla za lekka i niszczylo 5 panewke.Korbowody do spolu z walem sa wiec unikatowe.
Tloki to wersja kuta specjalnie wyprodukowana dla tego silnika do wersji cywilnej .Wiec ani seria ani DTM to nie jest.Tloki w tym egzemplazu zdobylem nowiutkie zapakowane orginalnie wraz z plomba na kartonie.Pasowanie tlokow dla kazdego cylindra jest inne (inzynierowie pewnie dlugo to dobierali)Fakt jest taki ze dol silnika w tym egzemplazu jest poskladany jak DTM przykazal wedlug specyfikacji tylko dla tego silnika.
Glowica to joz czysta seria poza obrobka kanalow dolotowych i wydechowych na swoj unikatowy ostry ksztalt,de facto inny niz robiono w 4.0.
Uszczelka pod glowica ori REINZ plus upgrade a'la Lotus (wiecej kanalow wodnych)
Lancuchy oba sa nowiutkie,tak samo jak slizgi duzego lancucha(ori) oraz zdobyczny nowy slizg malego lancucha.
Uszczelka pokrywy zaworow wraz z przejsciami swiec nowe.
Calosc poskladana z doswiadczenia na dodatkowe magiczne srodki w plynie(zadne silikony(czerwone ,GM) dirka i inne ustrojstwa) rodem z mechaniki okretowej.Efekt silnik jest suchutki i takim dlugo pozostanie.
Calosc jak widac pomalowana.Blok najzyklejsza farba (140 C nie przekroczy wiec nie odpadnie) reszta piecowo(proszek).
Wiem jaka byla cena remontu(z czesciami) wiec nie liczcie ze za sume 4 cyfrowa go kupicie inaczej sam go kupie a co
  
 
Dzięki za poemat na XEI-a temat.

mogę częściowo skopiować?
dodam opis do aukcji

PS Może forum LOB ledwo zipie ale nasze żęlazo będzie żyło jeszcze długo
  
 
Mozna
  
 
Cytat:
2013-10-25 09:19:46, SENATOR pisze:
7 ktory jest piekny??



podoba mi się ori malowanie

...szacun za wiedzę

  
 
Jejku C30xei całkiem nowy ale jakże stary .
Pamiętam jak z Druśem targałem go do piwnicy, pamiętam jak chodził. Pamiętam ja 7gsi nim odjeżdżał. Pamiętam jak nim w automacie złoiłem all MV6 w borsku i pamiętam jak się zatrzymałem 50 metrów za linią lotniska, ha ha choć to nie była wina silnika.
Kiedy to było?

Arti LOB zipie?

Nie według mnie, pewnych rzeczy się nie zapomina.
Ludzie się zmieniają i myślą inaczej.

Ja wielu rzeczy nie zapomnę. .
Reszta jest tylko dla skończonych frustratów.
  
 
ech, a miałem nie otwierać drugiego piwa

fakt, wspomnienia są bezcenne,
szkoda tylko, że to wszystko się jakoś tak
bez sensu poukładało
  
 
Cytat:
Calosc poskladana z doswiadczenia na dodatkowe magiczne srodki w plynie(zadne silikony(czerwone ,GM) dirka i inne ustrojstwa) rodem z mechaniki okretowej.Efekt silnik jest suchutki i takim dlugo pozostanie.



jesli to nie tajemnica, mogl bys podpowiedziec gdzie mozna kupic takie srodki

dzieki
  
 
Np to
http://allegro.pl/loctite-518-uszczelniacz-anaerobowy-k513y-i3744656446.html