[MK VII] 1.8TD --- rozrusznik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych Państwa

chiał bym zapytać odnośnie rozrusznika przy takim silniku
jak narazie kreci,aczkolwiek odczuwam delikatny opór podczas rozruchu silnika, przejechane ma około 240K km, jak do tej pory nic się z rozrusznikiem nie działo, pytanie czy po takim przebiegu należało by profilaktycznie przeglądnąć ten rozrusznik?, bądź wymienić tulejki czy szczotki?, czy może puki kręci to tego nie ruszać?
Jeżeli ktoś posiada jakieś doświadczenia z tego typu rozrusznikiem proszę o podzielenie się spostrzeżeniami

pozdrawiam serdecznie

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-11-01 10:48:36 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
odkręć wyczyść wszystko i wyczyść i złóż. Na zimę wszystko zamarza a w rozruszniku czasami może być jakieś błoto, syf i on hamuje obroty.Wymień spar na tych małych kółkach zembatych(3 kółka) i posmaruj je mieszanką smaru z olejem. Ja przed zimą czyszczę rozrusznik i działa szybciej w największe mrozy.
Pamiętaj żebyś nie ruszał okolic koła zębatego tego co zazębia na koło zamachowe. Tam jest kółko bezwładnościowe które jak posmarujesz smarem to będzie ci odbijać zanim silnik odpali.
  
 
Witaj,

mój rozrusznik też kręcił z oporem, więc póki było ciepło postanowiłem zainteresować się nim. Na oględzinach nie zakończyło się, gdyż rozrusznik wygiął się w połowie tracąc osiowość

Jego miejsce zajął młodszy "kolega" z Focusa: kręci o wiele szybciej, więc jeśli temperatura zbytnio nie spadnie i paliwo do jutra nie zamarźnie, to odpale

Regeneracja przynajmniej w mojej okolicy była nieopłacalna.
  
 
Witam,
a czy Kolega jest w stanie podać numery starego i "nowego-starego" rozrusznika?

Czy ewentualnie mogę brać w ciemno każdy rozrusznik (chodzi o symbole) z focusa MK1 i montować do Escorta 1.8TD (70KM)?

Przypuszczam, że po ostatniej zimie mogę mieć zamontowany już ten "lepszy" ale przy temperaturze poniżej ok. 7 stopni (w plusie) już zaczyna przepuszczać bendix.
  
 
Cytat:
2011-10-10 23:39:57, bastek00 pisze:
Witam, a czy Kolega jest w stanie podać numery starego i "nowego-starego" rozrusznika? Czy ewentualnie mogę brać w ciemno każdy rozrusznik (chodzi o symbole) z focusa MK1 i montować do Escorta 1.8TD (70KM)? Przypuszczam, że po ostatniej zimie mogę mieć zamontowany już ten "lepszy" ale przy temperaturze poniżej ok. 7 stopni (w plusie) już zaczyna przepuszczać bendix.



Jeżeli masz rozrusznik z przodu to z tego co pamiętam pasuje każdy rozrusznik od 1.8 TDDI/TDCI, najlepiej gdyby był mocniejszy (ja mam 2,2kW).
  
 
Tak, mam z przodu. Niestety nie spisałem symbolu zeszłej zimy gdy wymieniałem na inną używkę i nie wiem który teraz mi padł.

Najlepiej gdyby gdzieś było zestawienie po numerach seryjnych - który jaką ma moc, gdyż na allegro jeśli już ktoś sprzedaje to wpisuje że jego jest np zamiennikiem... i tu cała lista.

Ale mam już koncepcję - trzeba najpierw sprawdzić specyfikacje wszystkich możliwych po numerach a potem już u kupującego na miejscu z tym co pisze na obudowie, gdyż nie wierzę w zamieszczane real foto w aukcjach.
  
 
Nie wszystkie rozruszniki z focusa TDDI/TDCI są w wersji 2.2kW - a właściwie tylko na te warto podmieniać. W domu mam rozrusznik z foki w wersji 1.7kW, wraz z numerami. Jak wrócę do domu, to zapodam.
Słabsze, 1.7kW wersje są takie same jak w naszych escortach, i nie wniosą żadnej poprawy względem tego co jest standardowo w escortowych dieslach.
  
 
To co udało mi się ustalić (chyba się nie mylę) to modele, które wg mnie mają moc 2,2KW:

1S4U11000AA (1S4U-11000-AA)
97BB11000B3D (97BB-11000-B3D)
98AB11000AD (98AB-11000-AD)

Dziś zamówiłem ten pierwszy jako używka (cena 90 zł + 20 zł wysyłka) i mam nadzieję, że ten mi przyślą chociaż sprzedający twierdził, że nie ma to znaczenia (dla mnie ma!!!)

Co ciekawsze te rozruszniki jako do Focusa są na allegro tańsze niż do escorta, można oczywiście kupić je i za 80 zł jak i 160 i 249zł. Zainwestowałem mniej zakładając, że jakikolwiek bym nie kupił i tak może być uszkodzony, więc oszczędność pozwoli na jego ewentualną regenerację.
  
 
Może się komuś przydać. Ja mam rozrusznik o numerach 97BB-11000-BB i jest to ten mocniejszy 2,2 kW
Po wyczyszczeniu, założeniu nowych tulejek i przy naładowanym aku kręci jak w benzyniaku
  
 
Cytat:
2011-10-18 21:58:32, AmbitnyInaczej89 pisze:
Może się komuś przydać. Ja mam rozrusznik o numerach 97BB-11000-BB i jest to ten mocniejszy 2,2 kW Po wyczyszczeniu, założeniu nowych tulejek i przy naładowanym aku kręci jak w benzyniaku


ile za niego byś chciał?
  
 
Nie no może niejasno napisałem Chodziło mi o to, że zostawiam numery swojego rozrusznika, żeby ktoś kto będzie szukał wiedział, że to ten mocniejszy. Rozrusznik jest zamontowany na autku i nie zamierzam się z nim rozstawać Gdyby jeszcze silnik nie był zalany mineralnym to już w ogóle byłby szał

  
 
No i przyszło przed weekendem moje cudo pierwsze z listy.

1S4U11000AA (1S4U-11000-AA)

Kupiłem za 90 zł + 20 zł kurier. Ładnie wyglądało na obrazku, dostałem dokładnie to co na foto było prezentowane. Zleciłem wymianę w warsztacie do tego dorzuciłem świece CW666 i...

jest pięknie !!!

Pomimo cieknącego zaworu korektora wtrysku, który lekko zapowietrza pompę samochód pali po ponad 24h postoju za pierwszym razem. Obroty rozrusznika są tak wysokie, że mógłby mi zastąpić niedziałające turbo. Nawet nie chcę patrzeć na ten wymontowany, leży jak go wrzuciłem w reklamówce do bagażnika, ale docelowo albo zmienię mu wadliwy bendix lub też jako uszkodzony (lecz ze zdiagnozowaną usterką) sprzedam na alle...

W ramach reklamy jako zadowolony klient załączam link do sprzedawcy:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=8892255

aaa... świece kupiłem u tego, chyba to była najlepsza cena na alledrogo a wysyłka za 10 zł:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=12166056
  
 
Ten drugi sklep to ja akurat znam Niedaleko mnie w takiej dziurze. Kupowałem tam łożysko do Esa.
  
 
świece żarowe można założyć z opla astry, trzeba przerobić końcówki kabli a to nie problem a żarnik dłuższy i lepiej grzeją.
Można też z merca 124 diesla ale jaki silnik to już nie pamiętam, są jeszcze lepsze.
  
 
No właśnie, ale do escorta pasują dwa rodzaje świec. Są takie o długości żarnika 20,5 mm i takie o długości 17,5 mm.
  
 
Ja w zeszlym roku dorwalem taka ladna sztuke na allegro za 150pln

  
 
Witam
powiem Wam tak , odnośnie rozrusznika, zanim sie zdecydujesz na wymiane , najpierw wyjmij stary, zrób przegląd "flaków" w środku, jak stwierdzisz że sie nie nadaje to wtedy kup nowy, bądź używany ale po czyszczeniu
kolega Kleszczak na samym początku dobrze powiedział, wyjąć wyczyścić złozyć i ma być, zrobiłem tak jak powiedział i co?
jak sie okazało w środku było pelno pylu ze szczotek, który w jednym miejscu się zebral i dochodziło do zwarcia, okolice szczotek, do tego doszło własnie wypalenie plytki izolującej jednego z mocowań szczotki, po usunięciu usterki, zainstalowaniu na nowo szczotkotrzymacza (podpowiem że doskonale i grubościa i materiałem nadaje sie do tego celu płytka z jakiegos urzadzenia elektronicznego, po usunięciu nadruku pozostaje czysta plytka )
w rozrusznik wstapiło drugie zycie, jak wczesniej kręcił nie mrawo i ocięzale teraz kręci jak w nowym samochodzie, tryk! i już silnik zaskakuje

tak więc powtarzam , jeżeli stwierdzisz ze sie jednak nic nie zmieniło po czyszczeniu i smarowaniu, kup nowszy lub mocniejszy, ale stówka czy półtorej drogą nie chodzi, a demontaż z czyszczeniem , doświadczenia zdobyte w ten sposób bezcenne

dzięki Kleszczak
pozdrawiam Wszystkich
  
 
98AB - 11000 - AC -> to jest numer rozrusznika z foki, w wersji 1.7kW, inaczej mówiąc - tego nie bierzcie na zamiennika, bo się nie opłaca.
Chyba że kupicie za 19zł, jak ja, ale liczcie się z tym że może paść po miesiącu czasu, jak u mnie
  
 
Tematów na forum było kilka, większość starych pozakładanych przez Darmcdomana, Kris75 i moje, ja się uczyłem, jak ktoś umie szukać to znajdzie, trochę czasu i będzie wiedział.
Służę pomocą.