Szpera Quaife/ Dyskowa, 8-10, Kalina, Priora, 2110 - Opel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

jak w temacie.
profesjonalne szpery.

Te dla Opla testowane z sukcesem w rajdowych Ladach WTCC.
Skrzynia F16 F18 F20.

Wieć można je stosować do Astry, KAdetów, Vectra, Ascona, Daewoo wszelkie, Chevrolety..



Analogiczne produkty dla 8-9-10 + Kalina i Priora

wersja Quaife:




wersja dyskowa (znane z aut WRC)


  
 
szpera dyskowa ( WRC) są też dla klasyki 2101-2107 + Niva



można spiąć ją od 3,5 do 14 kg/m

[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2010-10-02 12:37:07 ]
  
 
Bart, ale takie coś to 1500 peelenów to minimóm kosztuje
  
 
Rajdowe Lady WTCC maja 2.0 z Opla...wiec i szpera jest z Opla.

DEx
  
 

z opla dużo wzięli Rosjanie.
nawet wzorowali się na nadwoziu opla przy konstrukcji 2110-2112

w 2110 siedzą skrzynie z Opla chyba F16.


W chevroletach niva , motor opla wstawiali 1.8 16V, 125 KM.
Seria FAM1 , już nie montowana.

A Kalina (18-ka) .. przecież to rosyjska Corsa.
  
 

koledzy, podpowiedzi potrzebuję.
Co wolelibyście w układzie napędowym?
Szperę quaife (gwintowa - torsen) czy dyskową ( ala WRC) ??

kto ma rozeznanie w tym temacie proszę o komentarz.
różnica w cenie ok. 150 zł, dyskowa jest droższa.
  
 
dyskowa - pierwsze słysze,
tylko o torsen i płytkowej slyszalem... z naciskiem ze torsen do cywila, wieksza trwalosc, a plytkowa bardziej obslugowa ale lepsza do wyczynu
  
 

Konukera wszystko się zgadza.
dyskowa = płytkowa, kto jak nazywa.

Na dole masz obrazki.

Torsen (quaife) faktycznie prawie bezobslugowy. Wersja z preload bardzo plynnie pracują , nie szarpią napedami i kierownicą.

Dyskowa, bardziej precyzyjnie włącza , przewidywalny i zrozumiały moment załaczenia bardziej niz w torsen.
duży minus - zużywa sie szybko.


a więc co lepsze do klasyki ?


  
 
oj nie mozna powiedziec co lepsze...
dla mnie osobiscie lepszy torsen, a dla np. 3zera lepsza plytkowa
  
 
quaife jest szpera na ulice typowo, płytka jest szperą wyczynową, do której często trzeba zaglądać i równei często olej wymieniać. Odpowiedz sobie sam
  
 

już sobie odpowiedziałem
dzięki za opinie.

ps. torsen z preloadem dużym też nadaje sie do sportu.
  
 


właśnie składam zamówienie na szpery.
jeszcze około 7-10 dni będzie można coś dodać.
jak by ktoś "nadumał" to piszcie.

przypomnę, torsen z preload 3,5 - 8 kgs.m.


  
 
Witam!
Będziesz jeszcze zamawiał te szpery? Reflektuję na płytkową do f16/f20 - 1szt. Czy producent przewiduje sprzedaż części do ewentualnych napraw/regeneracji? Podaj w miarę dokładną cenę.
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Artek_2107 dnia 2011-11-01 15:13:59 ]
  
 
Cytat:
2011-11-01 15:05:13, Artek_2107 pisze:
Witam! Będziesz jeszcze zamawiał te szpery? Reflektuję na płytkową do f16/f20 - 1szt. Czy producent przewiduje sprzedaż części do ewentualnych napraw/regeneracji? Podaj w miarę dokładną cenę. Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: Artek_2107 dnia 2011-11-01 15:13:59 ]



Witam, będę zamawiał, ale narazie nie planuję
Za kilak tyg zdecyduję.

Płytkowych do F20 nie ma, tylko torsen (typu quaife) T2R - z wstępnym blokowaniem. (bardzo skuteczne w sporcie i bezobsługowe, sugeruję blokowanie 8kgs/m)

  
 
OK, niech będzie T2R z preloadem 8 kgs.m. Bardzo mi się nie śpieszy, więc mogę poczekać. Daj znać jak coś się będzie działo w temacie.
  
 

aukcja na młotku

w razie pytań pisz na forum lub na Pw / email, możesz pytać przez molotok.ru.
  
 
Cześć,

Jestem zainteresowany szperą - posiadam Fiata ( most FIAT / Polonez) - czy ładowska szpera podejdzie ?

Pozdrawiam
Tomek
  
 

ja nie mam w tej kwestii doświadczenia.

Może jest od strzała a może trzeba półosie dorobić. Są firmy, które to bez kłopotu robią.

Cytat:
2011-11-10 18:06:55, lambreta pisze:
Cześć, Jestem zainteresowany szperą - posiadam Fiata ( most FIAT / Polonez) - czy ładowska szpera podejdzie ? Pozdrawiam Tomek

  
 
nie podejdzie, temat wielokrotnie przerabiany i niestety trudny do ogarniecia. roznice w wielkosci zarowno lozysk jak i samej szpery. pasuje przeszczep calego mostu z lady zrobic lub samej centralnej czesci, troszkę siłowe rozwiązanie.
  
 
a do mostu jugosłowiańskiego ? tak z grubsza to poza tarczami i innymi mocowaniami to one wyglądają na identyczne