[MKVII]Wymiana sondy lambda?.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie wymiany sondy lambda w samochodzie Ford Escort Kombi `95 1.6 16v (benzyna). Zauważyłem, że sonda ma urwane dwa kableki. Zakupiłem sonde uniwersalną z firmy Begar i mam nadzieję, że będzie ok. W sumie jak na razie żaden użytkownik nie narzeka i polecił mi. Teraz pytania. W instrukcji samochodu wyczytałem, że sama wymiana jest prosta. Wystarczy odpiąć akumulator, wykręcić starą, wkręcić nową i podłączyć akumulator. W praktyce zauważyłem, że dojście w tym modelu jest wręcz idealne i chcę zrobić to sam, ale. Właśnie moje ale. Po wymianie jest coś takiego jak adoptacja lub samoadpotacja. Na czym to polega?. Pytanie również dotyczy restartu komputera pokładowego jak i również zaprogramowania. Spotkałem się z takimi pojęciami. Czy jest ktoś w stanie opisać jak dla nowicjusza jak to zrobić:
- reset komputera;
- zaprogramowanie;
- samoadoptacja lub adoptacja;
Pytanie czy wystarczy odłączyć akumulator w całości czy tylko sam minus?. Na czytałem się już na forum, ale nie ma po prostu jednoznacznej odpowiedzi?.
Pzdr

[ wiadomość edytowana przez: bodziulla dnia 2012-01-13 21:38:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: bodziulla dnia 2012-01-13 21:40:07 ]
  
 
Chyba słabo się naczytałeś...

Znalazłem to w niecałą minutę bo to nawet dość świeży wątek:

KLIK

Jeden z wielu, których pełno na forum i wystarczy poświęcić tochę czasu ale lepiej zapychać forum powielanymi wątkami

PS: Wbrew pozorom wyszukiwarka znajdzie Ci odpowiedni wątek jeżeli wpisze się odpowiednie słowo kluczowe.

-----------------
#2451

'Jest grill jest zabawa'
'Weźmy się i zróbcie'
  
 
prosze o usunięcie tego posta.
Napisałem posta nie tu gdzie trzeba, ehh, ten komp :/.

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2012-01-13 23:40:00 ]
  
 
Dziękuję za odp, ale jak wspomniałem. Nie jest tam dokładnie sprecyzowane:
- odłącz akumulator (różne są wersje tylko minus, obie klemy, obie klemy należy razem ścisnąć na 15 min);
- pytanie też dotyczyło czy muszę to robić (reset kompa), czy przy zmianie sondy wystarczy tylko ją założyć i jechać?.
W google jest tego mnóstwo, ale nic konkretnego dla mnie jak wspomniałem laika. Po prostu proszę, aby ktoś mnie w miarę poprowadził jak najlepiej
pzdr
  
 
Hej.
Jeżeli ktoś będzie potrzebować info co do wymiany. Zostało to zrobione tak:
- została wyciągnięta klema z akumulatora (masa czyli "-");
- następnie wykręcamy kluczem 22 sonde (w praktyce zleca się, aby to zrobić na zimno);
- gdy wykręcamy sonde pod żadnym pozorem nie wolno dotykać elementu, który służy do pomiaru;
- następnie wkręcamy nową;
- podłączamy akumulator.
Odnośnie restartu komputera. Niekoniecznie trzeba odkręcać dwóch klam akumulatora i ich połączyć na 15 min (jest to ostateczność). W przypadku w/w modelu czyli Ford Escort Kombi `95 1.6 16v Zetec wystarczy wyciągnąć bezpiecznik z pozycji 7 koloru fioletowego 3A (Zasilanie pamięci urządzenia sterującego EEC IV), w modelach od 1995 jest pozycja 7 a w modelach innych jest to pozycja 25. Bezpiecznik należy wyjąć na około 3- 5 min i reset kompa gotowy.
Po czym włączamy samochód (bez gazu), na około 3- 5 min czekamy, aż włączy się wentylator i możemy wyłączyć. Potem możemy jeździć i oczekujemy na efekty adaptacji nowej sondy.
Użyłem do wymiany sondy firmy Bergac kod 0470 i działa bez zarzutu.
Pzdr

PS. Mam nadzieję, że opisałem wyraźnie. Jakieś sugestie proszę pisać

[ wiadomość edytowana przez: bodziulla dnia 2012-01-14 13:24:18 ]