Zawieszenie przód 2107, sprężyny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

wymieniłem m.in. przednie sprężyny i mam do was pytanie, bo wygląda, że coś spaprałem :/

Filmik

Tak się zachowuje jak na zderzaku zawiśnie 55kg ...
Górny wahacz obija o sprężynę, z lewej strony jest to samo.

Stabilizator, amortyzatory ani zaciski nie są jeszcze przykręcone.

Nowe sprężyny były trochę dłuższe w stosunku do starych, jakieś pół zwoju, grubość drutu jest taka sama ~13,5mm, nowe są oznaczone żółtą farbą, kupione na Allegro od niwa77, w opisie było zastosowanie 2105-2107.

Przód stoi jednak teraz raczej za wysoko :/



Czy to są jednak sprężyny od Niwy

Na ile demontują w warsztacie przednie zawieszenie przy ustawianiu geometrii? Chodzi mi o te podkładki pod śrubami dolnych wahaczy.
  
 
Na pewno to nie są sprężyny od niwy. Od niwy są krótsze i grubszy drut.
  
 
Mogła ci sie nie ułożyć w misce lub na podkładkach gumowych wahaczy, bo sprężyna nie może obcierać o wahacz i wyginać się na bok, bo w tej chwili trzyma ci zdecydowanie kilka cm za wysoko. Sprężyny masz dobre od klasyka.
  
 
Dzięki za odpowiedzi
Podkładki gumowe + blaszane są świeże, przy zakładaniu zwracałem na nie uwagę, tak samo na wytłoczenie w wahaczu.

Oprócz różnicy w długości, nowe w stosunku do starych, miały mniej "spłaszczone" zwoje końcowe, co by pasowało do tego co pisze grzehu, że źle się ułożyły.

W weekend wybebeszę te sprężyny, zrobię więcej fot i się zobaczy co dalej.
  
 
Ja się troche nameczyłem z ojcem z jedna jakas franca wykrecala sie i wlasnie obcieralo o górny wahacz, tez jakoś nie była sklepana u góry ale w końcu obkręcając ją siadła a jak już się ułożyły to przysiadą jak zrobisz 500km trasy albo 50 km po dziurach
  
 
Foty sprężyn:






Wydaje mi się, że jest po prostu za wysoko. Pod ciężarem przodu sprężyna jest za mało ściśnięta, dolny wahacz jest za bardzo wychylony w dół i sprężyna się wybrzusza. Taka jest moja teoria.

Może wystarczy tylko dogiąć zwoje o te 1,5cm na każdym końcu, żeby nowa bardziej przypominała starą sprężynę?

Co radzicie
  
 
A co dokładnie było napisane w opisie sprężyn na aukcji oprócz tego że są do 2105-2107 ?
Sprężyny tylne i przednie są chyba inne ? A te tutaj to nie są przypadkiem tylne ?

[ wiadomość edytowana przez: milko dnia 2011-12-05 16:38:25 ]
  
 
Są przednie
W piątek przejdę się do pobliskiej dziupli, zagadam czy by mi je podgięli i w weekend jeszcze powalczę.
  
 
Dawno, dawno temu mialem tak samo u siebie. Nie ukladala sie wcale. Dopiero sie udalo po zastosowaniu sciagacza do sprezyn. Nic nie klepalem. Potem jazda rakieta, bo przod startowal w kosmos i za jakis czas przod stal normalnie.
  
 
Na mój gust, po obejrzeniu fot, sprężyny masz po prostu za długie. Długość przedniej sprężyny w stanie swobodnym (w każdym klasyku Łady) to 360mm i różnica może być tylko w grubości drutu (była odmiana sprężyny do Łady na dieslu z grubszego drutu). Z tylną nie mogłbyś pomylić, bo średnica inna. Patrząc po zdjęciach ta nowa, aż się wygina na zewnątrz (jak sam napisałeś "wybrzusza") i to nie wygląda prawidłowo.

[ wiadomość edytowana przez: MariuszY dnia 2011-12-06 14:21:08 ]
  
 
I tutaj kolega sie myli. Niwa ma krotsze sprezyny i to sporo, no i grubszy drut. Tak jak pisalem, pomoze sciagacz.
  
 
Cytat:
kolega sie myli


Zreflektowałem się sam, bo znalazłem w necie tabelkę, która mi z kompa zwiała. Nie zmienia to faktu, że porównując sprężynę do miary na zdjęciu, jest ona sporo za długa, choć liczba zwojów taka sama.
  
 
Dlugosc sprezyny mierzy sie pod konkretnym obciazeniem
  
 
Cytat:
2011-12-06 14:50:53, SzokoLada pisze:
Dlugosc sprezyny mierzy sie pod konkretnym obciazeniem



A dokładniej ?
  
 
Sciskasz sprezyne z sila 15 cos tam (strzelam) i pod takim uciskiem powinna miec 360mm.
  
 
Jeśli 15 N czy kG to i może być.
Jednak chyba długość standardowej sprężyny przedniego zawieszenia do 2107 ma mieć 360 mm w stanie nie obciążonym z tego co mi wiadomo.
  
 
Właśnie 360mm w stanie swobodnym. Jak widać na zdjęciu tyle ma nawet ta stara sprężyna (która mogła utracić część twardości i bardziej się uginała). Nowa i dłuższa sprężyna siłą rzeczy musi wywindować auto.
Według instrukcji pomiar kontrolny przedniej sprężyny dokonuje się pod obciążeniem 4260N. Grupa A (żółty pasek) ma powyżej 232mm, a grupa B (zielony pasek) poniżej 232mm. Dla większego obciążenia 5910N powinno być 182mm.
Jak sprężyna luzem ma prawie 400mm to albo musi być bardzo miękka (raczej nie tego oczekujemy), albo auto się podniesie. Tyle mojej opinii w temacie.
  
 
Cytat:
Tak jak pisalem, pomoze sciagacz.



Chodzi Ci o to, żeby teraz przed włożeniem je najpierw maksymalnie ściągnąć ? Aż zwoje się zetkną ?

Zakładając, że sprężyna na tej aukcji Allegro to realfoto, to zwoje końcowe ma zdecydowanie bardziej przygięte od tej mojej.

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2011-12-07 09:44:59 ]
  
 
Zmierzył bym dokładnie długości tych sprężyn bo z 2 fotek wynika różnica kilku cm. Postawić sprężynę pionowo na podłodze ,obok miarkę opierając jednym końcem o podłogę i ile wyjdzie.

Poszedł bym do jakiejś fabryczki sprężyn i może za kilka zł zmierzyli by charakterystykę tych sprężyn ściskając ich aż do zetknięcia się zwojów są takie w Warszawie.

Można jeśli się da radę samemu ścisnąć je do zetknięcia zwojów i po rozprężeniu zmierzyć ich długości. Nie wiem czy to jest możliwe i bezpieczne zrobić samemu ?

Na tej nowej aukcji piszą że są to sprężyny przednie 2101-2107 a nie 2105-2107 jak poprzednio ?

Faktem też jest że z reguły sprężyny mają zwykle krańcowe półzwoje bardziej bardziej zbliżone do przedostatniego zwoju, przez co mogą lepiej się "układać".

[ wiadomość edytowana przez: milko dnia 2011-12-07 10:35:57 ]
  
 
Na zdjęciach marnie widać, ze względu na perspektywę. Nowa ma ~40cm i jest dłuższa o 3-4cm, nie licząc trochę wyższej podkładki.

Cytat:
Na tej nowej aukcji piszą że są to sprężyny przednie 2101-2107 a nie 2105-2107 jak poprzednio ?



Według katalogu od 2101 do 2107 miały te same sprężyny, opisy aukcji są po prostu niedokładne.
Z tego co znalazłem to były jednak dwa typy

Cytat:
По длине под нормируемой нагрузкой пружины разделяются на две группы: А – "длинные" и В – "короткие". Пружины группы А маркируются желтой краской, группы В – зеленой. На автомобиле должны быть установлены пружины одной группы. Пружины заменяем парой, при наличии усадки, деформации или трещины хотя бы одной из них.



czyli (A) żółte, dłuższe i (B) zielone, krótsze. Na fotkach nie widać, ale te nowe są żółte, na starych niestety nie widać już jakie miały oznaczenie