[MKVII] 1.8 105 -> 130KM kolektor ssący. - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jezeli chcesz zalozyc blosa, to smialo mozesz normalnie zakladac plastikowy kolektor... mam taki zestaw u siebie i sprawdza sie doskonale
  
 
no przy blosie da rade, ma realna srednice w okolicach jakis 50mm wiec w zasadzie nie przeszkadza w przeplywie
  
 
Ja mam obcnie taki zestaw jak chcesz zalozyc i moim zdanie mzmiana na plastik jest bardzo na plus. U mnie na metalowym bylo czuc spora roznice w jezdzie w zaleznosci od temperatury. Rura dolotwa sie nagrzewala znacznie od pokrywy zaworow. Owinalem ja bandazem ale i tak kupilem plastik i bede zmienial. Wlasnie o ta cieplote chodzi przede wszystkim no i troszke inne ksztalty.
  
 
Co do przerobki z 1.8 105KM RKA na 130KM RQB to ja mialem taka zrobiona jakis czas temu. kolektor aluminiowy rozni sie od tego aluminiowego z RQB 2mm. Wiec mysle ze jest to nie duzo. Na chwile obecna mam silnik 1.8 115KM z glowica od rqb (130KM)... Kompoter, przepustnice z kolektorem, przeplywomierz i reszte osprzetu z mondeo 2.0. + walki cost camsa. Moc na dzien dzisiejszy okolo 140KM... wiec jezeli chodzi o tego typu zmiany to jest to dosc tanie rozwiazanie i dajace jakis rezultat...
  
 
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt) to jest niekiedy BARDZO dużo. Kolektor od RQB jest odczuwalnie lepszy i nie siej herezji, że nie.

Komputer z góry Ci moge powiedzieć, że nic nie dał, bo dawki są takie same. Skoro masz w zasadzie RKC (bo to, że głowica jest od RQB nie ma za bardzo znaczenia skoro zmieniałeś wałki. Jest taka sama jak w RDA/RKC itd.), kolektor i przepust z mdo i wałki Cat Camsa (jak mniemam w Twojej wypowiedzi wkradła się literówka) to powinieneś to teraz wystroić. Swoją drogą co to za wałki? Który stage?


[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]
  
 
Adaptacja przepustnicy 2.0 (plastik) do alu :

KLIK

W temacie 1.6 z wałkami i gardłem od 2.0 na razie bez wykresu z hamowni.

Zarówno kolektor od RQB jak i 2.0 różnią się średnicą kanałów od mniejszych silników. Ponadto plastik ze względu na specyfikację "podobno" znacznie poprawia dół obrotów.

Komputer również zmieni specyfikę silnika ze względu na inne mapy paliwa.

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-20 20:53:12 ]
  
 
Cytat:
2012-02-08 19:35:48, emtees pisze:
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt) to jest niekiedy BARDZO dużo. Kolektor od RQB jest odczuwalnie lepszy i nie siej herezji, że nie. Komputer z góry Ci moge powiedzieć, że nic nie dał, bo dawki są takie same. Skoro masz w zasadzie RKC (bo to, że głowica jest od RQB nie ma za bardzo znaczenia skoro zmieniałeś wałki. Jest taka sama jak w RDA/RKC itd.), kolektor i przepust z mdo i wałki Cat Camsa (jak mniemam w Twojej wypowiedzi wkradła się literówka) to powinieneś to teraz wystroić. Swoją drogą co to za wałki? Który stage? [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]




RDA ma mniejsze zawory ssące od wydechowych...


[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2012-02-20 21:13:02 ]
  
 
Cytat:
2012-02-20 21:10:02, lukas1986 pisze:
RDA ma mniejsze zawory ssące od wydechowych...



Niestety, ale nie jest to prawda Żeby nie być gołosłownym zapraszam TUTAJ. Miałem rozebraną swoją głowicę, zwymiarowałem zawory i opis zamieściłem pod powyższym linkiem. I dodam, że głowice RDa/RQB są takie same (nie licząc wałków). Jedynie głowica od 1.6 ma mniejsze kanały (nie pamiętam jak z zaworami).

Cytat:
Zarówno kolektor od RQB jak i 2.0 różnią się średnicą kanałów od mniejszych silników. Ponadto plastik ze względu na specyfikację "podobno" znacznie poprawia dół obrotów.



Całkiem możliwe, że kolektor 2.0 jest w stanie poprawić dół, ponieważ ma ciut dłuższe kanały ssące(Jednak nie ma nic za darmo i dzieje się to kosztem górnej partii). Zresztą dlatego trudniej go upchnąć do escorta i moim zdaniem lepiej montować kolektor od RKC.




[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:47:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:48:43 ]
  
 
Może tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania:
Temat o 105->130...
  
 
Cytat:
2012-02-08 19:35:48, emtees pisze:
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt)Swoją drogą co to za wałki? Który stage? [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]




Co do wielkości otworów w kolektorze jest roznica. Może zle napisalem że średnica ale różnica jest. Co do wałków to faktycznie błąd w pisowni. wałki to Cat Cams stage 2 o ile dobrze pamietam. I uważam że platikowy kolektor z mondeo jest lepszy od ALU... bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali... Projektując silnik ma sie na celu chyba poprawienie osiagów a nie pogorszenie. tak mi sie wydaje przynajmniej
  
 
Cytat:
bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali...


Liczy też się koszt wytworzenia...
  
 
Cytat:
2012-02-20 22:36:49, Andre42212 pisze:
I uważam że platikowy kolektor z mondeo jest lepszy od ALU...



Poniekad masz rację i ja osobiście również jestem za wkładaniem kolektorów plastikowych, ale nie dlatego, że mają one szczególnie lepsze przepływy od RQB. Plastiki są o tyle lepsze, że nie nagrzewają się tak jak ALU i łatwiej na ich bazie zbudować dobrą, pozostałą część układu dolotowego(przynajmniej takie jest moje zdanie). No i ładniej wygląda komora jak nic nie zasłania pokrywy zaworów Chociaż to już kwestia indywidualna
  
 
Cytat:
ładniej wygląda komora



alu można polerować
  
 
Cytat:
2012-02-20 22:36:49, Andre42212 pisze:
... bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali...



zwykle wkładają ....


[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:13:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:14:06 ]
  
 
Cytat:
2012-02-21 15:48:58, snuffy pisze:
alu można polerować



Ja po prostu nie lubie jak mi jakieś rury nad silnikiem idą
  
 
Kolejne pytanie do tej przeróbki, chciałem przełożyć przepustnice z 2.0 na mój kolektor alu od 1.8.
Widzę różnice w sterowaniu przepustnicą, same korpusy są bardzo podobne.
Czy muszę przekładać sterowanie i czy pasuje ono plug and play? (optycznie takie sprawia wrażenie)
Temat z forum fiesty na poprzedniej stronie czytałem. Jednak wydaję mi się, że ktoś tam nie do końca to dobrze zrobił.
Szczególnie mocowanie linki, chyba można zostawić oryginalne...?
Czekam na podpowiedzi.

  
 
Bodajże motylek do przeróbki i linka od plastiku musi być.
  
 
Uchwyt linki mógłby pasować ale trzeba upiłować kawałek obudowy przepustnicy. Nie wiem czy otwory pod śruby też pasują.
  
 
Jeśli chodzi o temat ze swapem wałków, przepustnicy i reszty, to w sumie przerobiłem to chyba całkowicie.
Komputer z RQB nie daje nic a na pewno nie polepsza pracy, sprawdzone, gdzieś tu jest opis kolegi, to samo wtryski, są takie same jak w 1.6 sam tez chciałem zmieniać.

Co do plastiku to w żadnym wypadku nie poprawia dołu, generalnie ta modyfikacja poprawia bardzo górę od 4 tys do końca, dół sie niestety nie poprawia, nawet może minimalnie jest słabszy.

Jesli ktoś pisze że przeróbka nie warta w 1.6 to powiem tyle ta przeróbka obcina z serii na już nie pamiętam dokłądnie ale lekko ponad 9,5s do 100km/h. Mierzone programem do tego typu zabaw w serii wychodziło 12 lub 12 z groszem generalnie wychodziły książkowe parametry.

W Vectrze samym kolektorem udało się obciać do równych 10s, jednak escort do 100 miał ciut lepszy sprint.
Zmiana na kolektor z Mondeo nie podejdzie, gdyż kolektor ten jest większy i nie idzie go wcisnąć miedzy silnik a ściane grodziową. Również opisane na forum.
Najlepiej od RKC, ze względu na brak nagrzewania sie kolektora i dolotu do pokrywy zaworów jak to ma miejsce przy alu kolektorze.

Przepustnica pasuje z 2.0 z tym że mocowanie linki trzeba przełożyć ze starej.
  
 
W swoim 1.6 16V miałem trochę zmienione... Zamiast kolektora aluminiowego i reszty dolotu został założony ten z RKC. Do tego przepustnica i przepływka z 2.0 16V. Komputer oczywiście również z dwóch litrów. Wałki nie były ruszane, natomiast wydechowy jest z Focus'a i reszta wydechu z RKC. Samochód dużo lepiej się zbiera, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, a i zużycie paliwa spadło. Ale ile koni przybyło to nie wiem, bo auto nie było hamowane. Do setki wyszło około 8,5-9sek mierzone stoperem (kilka prób i obliczona średnia).