[126]1.2MPI-in progress: 5speed,F444->rally white - Strona 26

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przedluzyles wahacze gorne czy te z belki?
  
 
Jedne i drugie.
  
 
Aby uniknąć zjawiska bump steeringu przy zastosowaniu belki, wahacze muszą być możliwie jak najbardziej równoległe do siebie (wysokość mocowania belki można dobrać, ja musiałem dodać po dystansie 12mm, żeby belkę opuścić), być możliwie równoległe do drążka kierowniczego (można przełożyć końcówkę pod zwrotnicę lub go zdystansować - tak zrobił jacol jak szukał u siebie optymalnego rozwiązania) i długości wahaczy powinny być możliwie jak najbliższe długości drążka kierowniczego i jego końcówce. I o ile da się to zrobić z dolnym wahaczem (można wyznaczyć miejsce jego mocowania), o tyle z górnym jest już trudniej, bo jego wydłużenie wgłąb samochodu jest trudne do wykonania. Nie mniej jednak przy poszerzaniu rozstawu kół nie jest wskazane dystansowanie górnym wahaczy lepiej je wykonać dłuższe. Miałem gdzieś schematy pracy zawieszenia przy powyższych warunkach, ale nie mogę teraz ich znaleźć.

U mnie to wygląda tak:



Uploaded with ImageShack.us



[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2013-04-03 00:36:32 ]
  
 
Maluch jest praktycznie w 100% skonczony, zostało chyba tylko ustawic geometrie. Czekam na słoneczny dzień by zrobic sesje finalna i suche drogi by pojechac na geometrie . Przejąłem się tym waszym gadaniem i nie chce go odrazu brudzic .



No tak, przy jezdzie próbnej się troche ubrudził...ale tylko troszke. Juz go wyczyscilem, stoi sobie grzecznie w garazu i czeka na słońce.



Zniosłem w 1 miejsce wszystkie czesci ktore przejałem po byłym wlascielu i te ktore mi zostały z remontu. było tego z 5 luznych palet ...musze to posprzedawac bo co za duzo to nie zdrowo.

Np.




2 wiaderka i 1 wanna skrzyn skodowych - cena : PIŃCET ZŁOTYCH albo wincyj . Chetnych na pozostale czesci zapraszam do działu giełda.



Po ułożeniu i wywaleniu 2 kartonów najgorszego barachła zrobiło się tego objętościowo znacznie mniej .



Zaczalem powolne kompletowanie wymarzonych kół zimowych, czyli felgi stal R13 z PN'a. Mam juz 1 szt., druga czeka az ja odbiore. Potrzebuje jeszcze 2szt. - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ?? Felgi pojda do piaskowania i malowania na biało.

pozdrawiam !




  
 
Wiec tak - małe podsumowanie (ponieważ nie liczac ustawienia geometrii remont jest skonczony).

SPECS:

126p 89' FL

Silnik:Fiat Punto I 1.2 8V MPI 75KM 97' - seria, po wymianie puszczających uszczelnień, i odświeżeniu wizualnym. Dolot powietrza custom, stożek Jacky. 1 tłumik z Poloneza, skrócony, końcówka inox polerowana 60mm.

UKŁAD CHŁODZENIA:mosiężna chłodnica Polonez Truck diesel, 2 wentylatory (automatyczny włącznik w chłodnicy + włącznik ręczny), kompletny układ nagrzewnicy 126 BIS, rury PEX głowne 32mm + 16mm do nagrzewnicy, pomocnicza elektryczna pompa cieczy BOSCH, elektroniczny wyświetlacz temperatury cieczy przed chłodnicą.

SKRZYNIA BIEGÓW I PRZENIESIENIE NAPEDU:Skrzynia ze Skody Rapid na suchych półosiach, przełożenie głowne 3.91, Tripody Motomax, customowe półosie, sprzegło tarcza 180mm skoda 120, docisk fiat 1.2 8V, stoczone koło zamachowe 1.2 8V.

ZAWIESZENIE: Amortyzatory Bilstein B6 (zółte) przod + tył, poliuretanowe tuleje tylnych wahaczy 85Sh, poliuretanowe poduszki amortyzatorów 85Sh, spręzyny Polonez Truck diesel + gumy usztywniające, haltpasy tylnych wahaczy, skrócone odboje tył i przód, maglownica 126 BIS, resor 7 piór sklepany na 4.5cm, splanowane o 10mm podstawki resora, wszystkie elementy zawieszenia wyśrutowane i pomalowane proszkowo na czarno.

HAMULCE:przód tarcze - zaciski Seicento po pełnej regeneracji i malowaniu proszkowym, klocki Ferodo Racing DS2000, tarcze Brembo MAX Seicento, adaptery by sebcyc, tył bębny - przednie cylinderki SAMKO, bębny OEM, okładziny recznego Ferodo. Pompa hamulcowa Lancia Y10, hydrauliczny reczny Silver Project + pompa sprzegła Skoda 120.

NADWOZIE:kolor czysta biel akryl, poszerzenia z laminatów, białe klosze kierunkowskazów, klosze tylne red-white, wyciete szprosy w tylnej klapie, kołkowe nierdzewne zapinki klapy tylnej RRS, wlot do chłodnicy siatka alu lakierowana proszkowo na czarno, naklejka z nr startowym na przedniej szybie, czarne ramki wokół szyb, styl typowego FL'a (szerokie plastikowe zderzaki + lusterka Cross).

WNĘTRZE:pozbawione wszelkich wykładzin, tapicerek oraz wygłuszeń, otwory odelżające, zegary Łada z białymi customowymi tarczami, flokowany daszek zegarów, wyłączniki dzwigienkowe, instalacja elektryczna 126 EL, hebel 6pkt RRS z linką, gaśnica RRS 2kg, fotele Mirco S2 zwężane, pasy full 3' Sabelt, pełna klatka, panel środkowy 126 BIS z regulatorami do nagrzewnicy, podłoga pod nogami kierowcy/pasażera zabezpieczona barankiem, zamszowa kierownica + naba z klaksonem, zaślepki z włókna węglowego.

KOŁA:
lato - KBS 7x13' przod ET20 + dystans 25mm na strone, tył ET5 + dystans 17mm na strone, opony 175/50/13 Dunlop SP 2000.
zima - felgi 5x13' stalowe Polonez Caro lakierowane na biało + opony 145/70/13 (w trakcie).


PODZIĘKOWANIA:
dla narzeczonej Agnieszki - za pomoc przy lakierowaniu (oświetlanie) i pomoc w kilku innych pracach, za wsparcie duchowe .
dla kolegi Jarka - za ogarniecie całej elektryki, za niejednokrotna pomoc przy pracach nad silnikiem i skrzynia i WIEEELUU innych pracach.
dla Sebcyc'a i Dar'a - za TIPy nt. how-to wielu elementów SWAPa o których nikt nie na forach .
dla Trybka - za podsyłanie kilku potrzebnych części za "piwko" .
Zapewne o kims zapomniałem, więc z góry przepraszam .

Tak to wyszlo:

Zgodnie z obietnica samochód został nawoskowany woskiem Zymol Titanium - kto troche siedzi w temacie ten wie ze za cene opakowania tego wosku mozna kupic całego 126p w stanie "do jazdy" .







































pozdrawiam !

[ wiadomość edytowana przez: piotres87 dnia 2013-04-21 13:03:52 ]
  
 
Gratulacje zbieram szczene z podłogi
  
 
ładnie to wygląda, tylko żal jeździć, bo się pobrudzi.
  
 
Miazga

Najlepiej zrobione auto na forum a i może swap 126p w Polsce (pisze o dopracowaniu i wykonaniu nie technice projektu).
Dopracowanie każdego detalu poziom expert +
Ta naklejka stop na tyle nie jest konieczna, ale i to pikus.
Gratuluje
  
 
Boczki drzwiowe to bym jednak założył, po za tym uwag brak
  
 

szacunek, konkretna robota, baardzo mi się podoba

p.s. liczyłeś ile Cię to wszystko wyniosło czy jak osiągnąłeś pięciocyfrową sumę przestałeś
  
 
to teraz czekamy na film gdzie miota nim jak szatan na pokrytych błotem szutrach
  
 
Piękny jest

Tylko patrząc na całe auto chyba zderzaki nie pasują do niego i naklejki z klapy bym jednak usunął
  
 
Piękny, full profi, tylko czemu taki smutny jest ? https://img.motonews.pl/i/t/icon6.gif

  
 
dobrze to wyzdrzy
  
 
Zderzaki i lusterka fuuujjjj!! Tak to jest kozak!
  
 
Żeby to wszystko zawsze chciało być takie czyste i błyszczące
  
 
No właśnie plastikowe zderzaki w połączeniu z KBSami mi sie osobiscie podobaja. Fakt faktem na waskich zimówkach wyglada to znacznie gorzej i wtedy chromy by bardziej pasowały.

A na lusterka jakos osobiscie nie zwracam uwagi - po prostu nie przykuwaja mojej uwagi, i to w kazdym samochodzie tak mam. Trafia sie kiedyś łezki komplet w dobrym stanie to może zmienie .

Jest troche smutny ale niestety nic się z tym nie da zrobić - laminaty i nie org. pas przedni tak juz "układaja" lampy.

Co do kosztów to mam wszystko spisane co do 1 zł. Po odliczeniu kosztów sprzedaży czesci które mi zostały, samochód bez kół póki co kosztował 16.508 zł + komplet kół letnich na KBSach 1200zł. Do tego komplet kół zimowych które są w trakcie...

Pisze póki co bo na sprzedaż mam jeszcze komplet szyb brown i sprzedałem już części za jakies dodatkowe 200zł tylko czekam na przelewy. Wiec myśle ze zamkne się w jakis 15.5k ZŁ + koszt kół letnich i zimowych (total pewnie jakies 1600-1800 zł).
  
 
A jak kiedyś pisałem, że na dobrze zrobionego klasycznego swapa potrzeba ok. 10kzl, to mnie wyśmiano próbując przekonać, że swapa można mieć za 2kzł... Twój jest naprawdę dobrze zrobiony, choć mi również nie podobają się plastikowe zderzaki. Wydaje mi się, że bardziej pasowałyby czarne chromy, o czym już chyba pisałem w wątku.
  
 
Dodam ze Cybul w ten samochod też włożył ponad 15k . Moje 16 i jego 15 = .

Nie no tak serio to w swoich kalkulacjach zawrłem oczywiscie także kwote za jaka odkupiłem od niego ten samochód, koszty transportu z Wrocławia do mnie oraz rejestracji.
  
 
Cytat:
2013-04-24 22:47:02, piotres87 pisze:
Dodam ze Cybul w ten samochod też włożył ponad 15k . Moje 16 i jego 15 = . Nie no tak serio to w swoich kalkulacjach zawrłem oczywiscie także kwote za jaka odkupiłem od niego ten samochód, koszty transportu z Wrocławia do mnie oraz rejestracji.


Twoje roboczogodziny też?
malec