[MKVII] Dobór Alufelg - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-12-13 16:42:01, Diviz pisze:
15 to chyba najlepiej 195/50 dla auta które jeździ po polskich drogach



Dokladnie tak, do tych felg co podales w pierwszym poscie tylko 195/50
  
 
Cytat:
2011-12-13 16:42:01, Diviz pisze:
16 z profilem 50 będą obcierać 17 z profilem 40 będzie Idealnie a 15 to chyba najlepiej 195/50 dla auta które jeździ po polskich drogach


16" z profilem 50 przy standardowym zawieszeniu napewno nie będzie obcierać, tylko brzydko wygląda. Zależy jeszcze jaka szerokośc felgi i ET tak jak pisze Server, ale zapewne masz na myśli typowo 7" ET 30 - 40

To się może przydać:

KLIK 1

KLIK 2


-----------------
#2451

'Jest grill jest zabawa'
'Weźmy się i zróbcie'

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2011-12-13 17:09:41 ]
  
 
A co powiecie na takie ?



Z tym, że to 14''
  
 
Ja miałem takie w moim escorcie, ale szczerze wyglądały średnio. Jak na 14" nawet ok, ale moim zdaniem do essa minimum 15 cali musi być i w tym rozmiarze najlepszą opcją jest ori fordowskie rs7.


Co do wypowiedzi srvserver'a - nie każdy chce mieć ponaciągane opony, jeździć 20km/h omijając dziury, żeby zębów nie pogubić - miej to na uwadze
  
 
Pele uwierz mi ze nie jezdze 20km/h. Jak masz dobra felge, a nie jakiegos chinczyka z plasteliny to mozan poruszac sie normalnie...

Co do felg to przede wszystkim musisz sie zastanowic ile $$$ chcesz na nie przeznaczyc...
  
 
1. Określasz swój gust, styl Twego auta
2. Określasz przedział cenowy i czy to będzie lato, czy zima itp.
3. Szukasz sobie fajnego wzoru i rozmiaru.
4. Wrzucasz to tutaj do dyskusji, z określeniem, które się Tobie podobają.
5. Ludzie za Ciebie decydują, albo decydujesz sam...

A tak, to ile wypowiedzi, tyle kół i opinii...a my nawet nie wiemy, jak twój Ess wygląda...a to chyba podstawa, by opisać co będzie pasowało...


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-12-13 18:46:00 ]
  
 
Cytat:
2011-12-13 18:13:12, srvrserver pisze:
Pele uwierz mi ze nie jezdze 20km/h. Jak masz dobra felge, a nie jakiegos chinczyka z plasteliny to mozan poruszac sie normalnie... Co do felg to przede wszystkim musisz sie zastanowic ile $$$ chcesz na nie przeznaczyc...



Ale nie chodzi przecież tylko o felgi - opony przy naciągu są bardziej podatne na uszkodzenia boczne, komfort jazdy na oponie przy niskim profilu też jest całkiem inny, a jak jest naciągnięta to już wogóle - np. na zakręcie trzyma super, ale wjedź w koleiny... Ja nie piszę, że to jest złe tylko, że każdy ma inne podejście do sprawy - więc tak jak pisze surec autor powinien się najpierw określić na czym mu zależy.
  
 
Sporo się mieści w nadkolach escorta, sam byłem zdziwiony.
Obecnie śmigam na 17" o szerokości 7,5" z oponami 215/40.



Niski profil to dużo sztywniejsze przechodzenie przez nierówności, auto jest bardzo wrażliwe na koleiny ale za to lepiej się auto trzyma w zakrętach i przy gwałtownych zmianach kierunku jazdy (opona nie ugina się na boki).
Naciąg zwiększa minusy jazdy na niskim profilu, dodatkowo odsłania ranty felg które są narażone na uszkodzenia.
W swoim staruszku mam na 8,5" naciągnięte 175/50 na całe szczęście felga jest stalowa.

  
 
A jeszcze takie pytanko. Czy większe koła mają wpływ na spalanie ?
  
 
a co? ekodrajwing uprawiasz? wszystko ma wpływ na sapalnie, nawet pogoda. najpierw powiedz jakie opony chcesz założyć.
  
 
Jeszcze nie mam felg a tu już mowa o oponach Chce się po prostu dowiedzieć czy jak założe dużo wieksze fele niż mam to autko będzie więcej czy mniej palilo ?
  
 
Oczwiste, że więcej - dodatkowo auto będzie się gorzej zbierało. Większa fega więcej waży, a do tego szersza (niekoniecznie) opona to musi palić więcej. Ja po zmianie z zimowych 175/65R14 na letnie 205/45R16 zauważam wzrost spalania o 0,5 do 1litra.
  
 
Cytat:
2011-12-18 09:38:53, Pele19m pisze:
Oczwiste, że więcej - dodatkowo auto będzie się gorzej zbierało. Większa fega więcej waży, a do tego szersza (niekoniecznie) opona to musi palić więcej. Ja po zmianie z zimowych 175/65R14 na letnie 205/45R16 zauważam wzrost spalania o 0,5 do 1litra.




Wiesz co, u Ciebie to bardziej szerokość na to wpływa, bo te Twoje 16'' koło ma większą średnicę od 14" jedynie o 7.8mm. Moim skromnym zdaniem 205 to za szeroka opona do essa, max 195
  
 
Cytat:
2011-12-18 09:38:53, Pele19m pisze:
Oczwiste, że więcej - dodatkowo auto będzie się gorzej zbierało. Większa fega więcej waży, ...



kolejna bzdura, to ze felga jest wieksza nie oznacza wcale ze bedzie wiecej wazyc. Wszystko zalezy z jakiego materialu jest wykonana i w jakiej technologii ( i wcale nie chodzi mi tutaj o porownianie stalowki do alu).
  
 
Cytat:
2011-12-18 10:15:48, MaRRecki pisze:
Twoje 16'' koło ma większą średnicę od 14" jedynie o 7.8mm...



Ja to bym powiedział wręcz, że różnicy w średnicy nie ma wcale
Nie napisałem nigdzie, że na spalanie wpływa średnica, ale jakby koło było większe to teoretycznie spalanie mogłoby spaść.

Trzeba wziąść pod uwagę że większa felga - nie licząc kutych - dużo więcej waży, tym samym zwiększa się jej moment bezwładności - czyli potrzebujemy więcej energi aby to koło wprawić w ruch i zatrzymać też. Dlatego większa fega = większe spalanie i słabsze auto + oczywiście jak piszesz szeroka opona i mamy komplet

Wcześniej miałem alu 14" i dwa tamte koła ważyły tyle co jedno te 16"

Jak już pisałem - każdy ma inne priorytety, jedni wolą lekkie koła i szybko jeździć, inni wolą się toczyć, a są też tacy którzy szukają kompromisu pomiędzy wyglądem a komfortem np. ja i osobiście jestem zadowolony.

Server wiadomo, że są felgi cięższe i lżejsze, ale większa felga ZAWSZE będzie cięższa od tej samej w mniejszym rozmiarze - to chyba jest logiczne...

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-12-18 10:44:34 ]
  
 
Ja po zmianie 15 195/50 na 16 195/45 nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w spalaniu i przyspieszaniu. Albo są tak małe, że niezauważalne. Na wiosnę będzie 17" zobaczymy wtedy powiem
  
 
Różnica będzie też w zależności od posiadanego silnika. wiadomo, że 1.3 ma znacznie mniejszą moc i moment niż 1.8, więc takie biedne 1.3 będzie potrzebowało większej dawki paliwa by wspiąć się na wyżyny swych możliwości i obrócić laćka 205 niż 1.8. Wynika to z tego, że choć moc potrzebna do obrócenia koła jest taka sama, to stanowi ona inny procent mocy całkowitej silnika dla 1.3 i 1.8. im więcej mocy chcesz wykrzesać tym większe są też straty, bo je również liczy się w procentach.
przykładowo: jeżeli 1.8 potrzebuje 10%mocy całkowitej na ruszenie kołem a 1.3 40% to doliczając stratę mocy 2%na każde 10% mocy całkowitej to
dla 1.8 = 10% (na koło) + 2% (straty) = 12% mocy
dla 1.3 = 40% (na koło) + 4x2%(straty) = 48% mocy
Proste, choć nie oczywiste

ps. wszystkie wartości są przykładowe i statyczne. służą tylko do unaocznienia zjawiska.
  
 
Cytat:
2011-12-18 10:40:04, Pele19m pisze:
.... Server wiadomo, że są felgi cięższe i lżejsze, ale większa felga ZAWSZE będzie cięższa od tej samej w mniejszym rozmiarze - to chyba jest logiczne... [ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-12-18 10:44:34 ]




pele wez sie zastanow... miales kiedys kute felgi w rece?? albo magnezowe?? porownaj sobie np. ronala turbo (15" kute) a jakas zwykla 14" gwarantuje ci ze ronal turbo bedzie lzejszy... albo wez byle jaka felge skrecana (3tlg)... a juz o radinoxie nie wspomne...


[ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2011-12-18 11:38:34 ]
  
 
Ja rozumię co piszesz ale Ty chyba nie rozumiesz mnie
Weź tą samą felgę w dwóch rozmiarach i porównaj ich masy...

Druga sprawa o której już też pisałem - "byle jaka" felga 3tlg nie kosztuje 500 czy 800zł za komplet jak większość "normalnych" felg...
Nie każdy chce do escorta wartego 2k kupić felgi za 2 lub 3 tysiące i zapewne tak jest też w tym przypadku.

Jakbyśmy takimi kategoriami myśleli to śmiało możemy koledze doradzić felgi z carbonu czy kevlaru
  
 
Cytat:
2011-12-18 12:59:50, Pele19m pisze:
Ja rozumię co piszesz ale Ty chyba nie rozumiesz mnie Weź tą samą felgę w dwóch rozmiarach i porównaj ich masy... ....



wiem o co ci chodzi dokladnie... uwierz mi ze sa takie felgi. Identyczny model, a metoda wykonania i material sa inne i wieksza flega jest lzejsza... czesto taka sytuacje mozna spotkac przy Schmidt`ach.

EOT!! coby nie zasmiecac watku!!


[ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2011-12-18 15:09:54 ]