Nowe daewoo też jako chevrolet

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dowiedziałem się ze strony www.samochodyswiata.pl, że nowe modele daewoo też będą pod nazwą chevrolet. Np. druga generacja Nubiry to jest chevrolet Nubira, chevrolet Kalos, chevrolet Laceti itd. Czyli gm zrobił to samo, co w przypadku lady 2123, czyli mając udziały postanowił narzucić swoją markę. Co Wy na to?

Ps. A tak w ogóle to bardzo polecam tą stronę, jest tam zawsze dużo ciekawostek, bieżące wiadomości, a i internauci, którzy piszą komentarze do jakiegoś wydarzenia, nie robią tego w sposób gupawy, tylko mają rzeczowy poziom dyskusji.
Miłosz
  
 
to nic nowego. daewoo od dawna wspólpracuje w oplem. przecież nexia, to nic innego jak kopia kadeta.
  
 
Cytat:
2003-09-27 12:06:21, Góral pisze:
to nic nowego. daewoo od dawna wspólpracuje w oplem. przecież nexia, to nic innego jak kopia kadeta.


a Esperka - Ascony itd. To jest fakt, że od dawna daewoo współpracuje z oplem, tylko ja podałem to tytułem ciekawostki niezależnie od tego. Bo w końcu chociażby klasyczna łada powstała przy współpracy z fiatem, a obecnie udziały ma właśnie nie fiat, tylko gm. O ile kiedyś klasyczna łada właśnie była kopią fiata, teraz wydaje mi się że niektóre obecne prototypy są kopią opli. Tak jak Kalina 1119 (hatchback) to wg mnie kopia Corsy, 1118 (sedan) - Astry II, a 1117 (combi) - nubiry combi. No ta ostatnia to wprawdzie kopia daewoo a nie opla, ale oni przecież też współpracowali i koło się zamyka. Tylko faktem jest, że Calina sedan i combi przypominają daewoo czy opla z innej klasy wielkościowej niż one się zaliczają, ale wyglądem wg mnie są podobne. Miły
  
 
No niedługo to tu będziemy mieć prawdziwą Amerykę skoro już wszędzie chevrolety będą produkować
  
 
Cytat:
2003-09-27 12:33:57, mily_byd pisze:

a Esperka - Ascony



Tylko płyta podłogowa, ale też tylko konstrukcja na papierze, bo wszystkie rozstawy i budowa jest inna

Tak naprawdę Espero jest konstrukcyjnie spokrewniona z Vectrą A.

I jest to najlepszy model DU
  
 
Dzięki za sprostowanie.
Miły
 
 
za to design esperki to odrzucony przez PSA projekt xantii.
tak samo bylo z matizem, ktory mial byc seicento....
  
 
Cytat:
2003-09-28 16:47:55, adasco pisze:
tak samo bylo z matizem, ktory mial byc seicento....


No a potem wiadomo było jak to się skończyło - fiat długo żałował, że sprzedał ten projekt. Matiz okazał się praktyczniejszy ze względu chociażby na pięć drzwi. Przez pewny czas jak wiecie Matiz i Seicento były odwiecznymi rywalami z dwóch pierwszych miejsc pod względem sprzedaży, ale potem Matiz znacznie spadł, bo bardziej sugerowano się faktem kłopotów daewoo a niżeli lepszą praktycznością Matiza. Aczkolwiek szkoda, że daewoo tak w Polsce skończyło. Bo chociaż konkurent dla łady i badziew, to jednak szkoda mi trochę tej marki. Bo naprawdę niektóre modele mają fajne, mało tego na świecie daewoo w miarę dobrze idzie, tylko w Polsce cienko. Chociażby Lanosa, to tylko u nas i na Ukrainie sprzedają, bo normalnie to już jest za niego Kalos, ponadto nowe modele, takie jak Evanda (następca Leganzy), Nubira II, Lacetti (to następca Nubiry I hatckback). Matiz też już w Europie jest trochę inny, bo już w 2000 roku był jego facelifting. Tylko niestety u nas ciągle ten stary design Matiza. No i poza tym w Europie to jest już cała gama nowych modeli, a u nas to sprzedają w tej chwili tylko dwa modele i to jeszcze już nie najnowocześniejsze: Matiz i Lanos.