Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2003-09-19 07:58:51 |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-09-19 09:36:19
I wątpliwe... Moje 93KM /5500 nie potrafi tak szybko , chociaż moment obrotowy dzięki większej pojemności ma dużo większy bo ponad 145Nm/3300... Może to GTA jest dodatkowo odciążone? |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2003-09-19 18:56:49 To chodzi chyba o 110 a nie o klasyki. |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-09-21 23:08:40 Paweł ! Jeśli Godula wyraził gotowość odstąpienia swojej wiedzy o tuningu tych silników to możemy mieć największy skarb w klubie! Nawet większy niż mają Węgrzy. Przecież wszystkie prace można zlecić w firmach robiących "cywilne" silniki. Wszystko co nam trzeba to tajemna wiedza . Facet od mojego silnika, który też się ścigał na tym silniku , za żadne skarby nie chciał się podzielić żadnymi sposobami usprawniania silnika. Nawet mi nie powiedział od jakiego silnika mam założone tłoki! Nie sa to tłoki od nivy , bo mają zagłębienia charakterystyczne dla 16 zaworowych.
Wał też musi być odpowiednio szlifowany, żeby mógł bezpiecznie chodzić przy wysokich obrotach, korbowody są ( dyskusja o nich w innym wątku) do zastąpienia innymi bez rozkuwania u kowala, ale trzeba wiedzieć jakimi! Paweł , jeśli Ci się uda przekonać Godulę do zdradzenia nam sekretów to masz u mnie dozgonną wdzięczność bo może to powstrzymać klubowiczów przed przekładaniem silników i zatracaniem czystości rasowej naszych samochodzików. |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2003-09-22 21:15:02 Mi odpisał że na ładowskich silnikach robił ponad 130KM z 1.3 i ponad 160KM z 1.6 na seryjnych gaźnikach (bo takie były przepisy). Pisał też że ma jeszcze troche zapasów z wyścigów(np kolektory - od 1200zl do 1500zl). Gdyby napisał jakie w tych kolektorach były np. średnice i długości rur kolektora, o ile powiększone kanały i zawory, itp to mogła by powstać w naszym kraju jakaś VFTS. Spojlery i gaźniki są.
On chyba nadal przygotowuje jakieś samochody do sportu i wątpie żeby chciał aby konkurencja wzbogaciła się o tą wiedzę. Ale z drugiej strony silniki ład nie są już raczej używane w wyścigach i wskazówki przeróbek do konkretnego modelu silnika mógłby zapodać. Te 95KM to też chyba nie taki duży problem. Wałek od Świątka i wydech 60mm z jednym tłumikiem rozwiązał by sprawę. BTW - supertunerzy z innych krajów chętnie dzielą się swoją wiedzą: http://guy-croft.com/page2.html poczytajcie! |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-09-23 09:36:35 Janisz-ku, napisales spojlery i gazniczki sa, masz na mysli ze Godula czy Swiatek ma spojlery do lady???
Bo nie kapuje.. |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-09-23 09:46:54 Mysle, ze chodzilo mu o ewentualny import z wegier, ale moge sie mylic.
pozdrawiam. Chyba zalapie bakcyla VFTS'owego |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2003-09-23 16:40:18 Mówie że dałoby rade zbudować VFTS w Polsce. Spojlery+szpera z węgier (skrzynia pewnie też), gaźniki można kupić a silnik u Goduli. Wyszło by z 25000zl za fajny rajdowy wózek.
Ciekawe czy by podał jakich trzeba dokonać przeróbek aby zwiększyć moc do tych stu-paru koni przy 7000rpm. |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-09-23 18:53:52 Witam..
a pamietacie formułe Ester?.. silniki 1500, bez doładowania , + tunnig, byle z demoludów, największym wzięciem cieszyły się silniki łady, bo goście twierdzili ze bez łaski maja na dzień dobry 120-130 kucyków... straciłem na całe lata kontakt z kolega , który zapalił mnie do ład, on pracował w takim warsztacie, który serwisował takiego Estera z motorem od łady..., po warsztacie teraz już nie ma sladu, więc nawet nie wiem gdzie szukac..., chyba że Kulikowski, on od wielu już lat nie serwisuje łady, zajmuje się teraz VW, ale kiedyś stratował Ładą na rajdach, i był w czołowce krajowej, opewnei u niego trzeba by spróbowac... |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-09-27 01:50:08 Heh z tym VFTSem nie tak prosto jest!!!
Prawdziwy VFTS kosztuje duzo wiecej! TAk mniemam. prawdziwy VFTS poza szpera(full proffesional a nie hjalf te co widzielismy z wegier, silnikiem tunning, skrzynia, gaznikami, spojlerami, ma karoserie z wlukien o ile mnie pamiec nie myli weglowych, i wazy bagatela 650 KG!!! Heh jak tweirdzi jeden z wegrow, ja mam wlasnie walek z Vftsa, no i gazniki, hmm, ale z tymi gaznikami to nie tak pewnie, to moje sa 40, a Vfts chyba mial 45! Co z tego, jak silnik mam do remontu- heh - wlasnie go remontuje |