O tuningu arykułów kilka (prosto i przystępnie) ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
artykuły

GodulaMotoSport
  
 
Pisałem kiedyś do nich zapytując sięe o koszt remontu silnika
z poddaniem do lekiemu tuningowi (szczegółów nie pamiętam).
Zawołali 3 tys. PLN. Jak dla mnie w pełni akceptowalne.
  
 
OPIS Moment obrotowy [Nm/obr.] MOC [KM/obr] 0-100 Km/h
ŁADA 1300 SERIA 95 / 3400 66 / 5600 17 sec
ŁADA 1300 GTA 113 / 4600 90 / 6800 10.5 sec

Niezle...
  
 
Cytat:
2003-09-19 08:17:04, bernard_krk pisze:
OPIS Moment obrotowy [Nm/obr.] MOC [KM/obr] 0-100 Km/h
ŁADA 1300 SERIA 95 / 3400 66 / 5600 17 sec
ŁADA 1300 GTA 113 / 4600 90 / 6800 10.5 sec

Niezle...



I wątpliwe... Moje 93KM /5500 nie potrafi tak szybko , chociaż moment obrotowy dzięki większej pojemności ma dużo większy bo ponad 145Nm/3300... Może to GTA jest dodatkowo odciążone?
  
 
To chodzi chyba o 110 a nie o klasyki.
  
 
Nie nie Janisz - tu chodzi jak najbardziej o klasyczne silniki Łady. Godula swego czasu robił silniki do formuł i przygotowywał wiele aut do rajdów . Ale ładowskie silniki powinien znać jak własną kieszeń. Ja tez bym sobie zrobił u niego silniczek , ale taki bardziej cywilny (myslę ,ze ten 95KM z mojej 1,5l by wystarczyło), Żeby e paręnascie tysięcy choć wytrzymał
Swego czasu odpisał mi nawet na mial ,ze chetnie udzieli informacji na temat tuningu naszych silników.Ale teraz zajęli się chyba bardziej Chip tuningiem - bo z tego mają więcej kasy niz z mechanicznych przeróbek- takie czasy
  
 
Paweł ! Jeśli Godula wyraził gotowość odstąpienia swojej wiedzy o tuningu tych silników to możemy mieć największy skarb w klubie! Nawet większy niż mają Węgrzy. Przecież wszystkie prace można zlecić w firmach robiących "cywilne" silniki. Wszystko co nam trzeba to tajemna wiedza . Facet od mojego silnika, który też się ścigał na tym silniku , za żadne skarby nie chciał się podzielić żadnymi sposobami usprawniania silnika. Nawet mi nie powiedział od jakiego silnika mam założone tłoki! Nie sa to tłoki od nivy , bo mają zagłębienia charakterystyczne dla 16 zaworowych.
Wał też musi być odpowiednio szlifowany, żeby mógł bezpiecznie chodzić przy wysokich obrotach, korbowody są ( dyskusja o nich w innym wątku) do zastąpienia innymi bez rozkuwania u kowala, ale trzeba wiedzieć jakimi! Paweł , jeśli Ci się uda przekonać Godulę do zdradzenia nam sekretów to masz u mnie dozgonną wdzięczność bo może to powstrzymać klubowiczów przed przekładaniem silników i zatracaniem czystości rasowej naszych samochodzików.
  
 
Grzegorz - może nie w tym tygodniu , bo prawdopodobnie prawie cały spędzę w pracy na ślasku,ale jak znajdę chwile czasu to tam pojedziemy. To zaraz pod Krakowem ,ale w niedzielę nieczynne a w normalne dni nie bardzo mam tam czas podjechać. Mam nadzieje ,ze będzie pamiętał o naszym klubie , bo bardzo mu się to spodoabało
Paweł
  
 
Mi odpisał że na ładowskich silnikach robił ponad 130KM z 1.3 i ponad 160KM z 1.6 na seryjnych gaźnikach (bo takie były przepisy). Pisał też że ma jeszcze troche zapasów z wyścigów(np kolektory - od 1200zl do 1500zl). Gdyby napisał jakie w tych kolektorach były np. średnice i długości rur kolektora, o ile powiększone kanały i zawory, itp to mogła by powstać w naszym kraju jakaś VFTS. Spojlery i gaźniki są.
On chyba nadal przygotowuje jakieś samochody do sportu i wątpie żeby chciał aby konkurencja wzbogaciła się o tą wiedzę. Ale z drugiej strony silniki ład nie są już raczej używane w wyścigach i wskazówki przeróbek do konkretnego modelu silnika mógłby zapodać.
Te 95KM to też chyba nie taki duży problem. Wałek od Świątka i wydech 60mm z jednym tłumikiem rozwiązał by sprawę.
BTW - supertunerzy z innych krajów chętnie dzielą się swoją wiedzą:

http://guy-croft.com/page2.html

poczytajcie!
  
 
Warsztat p. Goduli znajduje się w Staniątkach pod Krakowem , A własciwie po Niepołomicami i na pewno calyczas zajmuje się przygotowaniem aut do sportu i to tego na najwyższym poziomie. Praiwe na każdym kręciołku , w którym biorę udział na KR rally kraków , jest jakieś auto z tamtego serwisu
Kiedy do niego Janisz pisałeś- teraz???
Ja już jakiś rok temu ,ale odpowiedź przyszła błyskawicznie
Jesłi chodzi o 160KM - no cóż pewnie i mozna tylko ile taki silnik wytrzyma???Najeden rajd nawet to drogo wychodziNie mówię oczywiście o załogach finansowanych przez sponsorów. Ale , na pewno chciałbym miec zrobiony dobrze silnik,na dobrych częściach,z weberkami(albo nawet jednym) ,zeby miał tak około 100KM . Wydaje mi sie ,ze po zrobieniu zawieszenia i hamulców , takim autem mozna by dlugo pojeździć - no i jaka byłaby to frajda
Paweł
  
 
Janisz-ku, napisales spojlery i gazniczki sa, masz na mysli ze Godula czy Swiatek ma spojlery do lady???
Bo nie kapuje..
  
 
Mysle, ze chodzilo mu o ewentualny import z wegier, ale moge sie mylic.

pozdrawiam.

Chyba zalapie bakcyla VFTS'owego
  
 
Mówie że dałoby rade zbudować VFTS w Polsce. Spojlery+szpera z węgier (skrzynia pewnie też), gaźniki można kupić a silnik u Goduli. Wyszło by z 25000zl za fajny rajdowy wózek.
Ciekawe czy by podał jakich trzeba dokonać przeróbek aby zwiększyć moc do tych stu-paru koni przy 7000rpm.
  
 
Witam..
a pamietacie formułe Ester?.. silniki 1500, bez doładowania , + tunnig, byle z demoludów, największym wzięciem cieszyły się silniki łady, bo goście twierdzili ze bez łaski maja na dzień dobry 120-130 kucyków...
straciłem na całe lata kontakt z kolega , który zapalił mnie do ład, on pracował w takim warsztacie, który serwisował takiego Estera z motorem od łady..., po warsztacie teraz już nie ma sladu, więc nawet nie wiem gdzie szukac..., chyba że Kulikowski, on od wielu już lat nie serwisuje łady, zajmuje się teraz VW, ale kiedyś stratował Ładą na rajdach, i był w czołowce krajowej, opewnei u niego trzeba by spróbowac...
  
 
Heh z tym VFTSem nie tak prosto jest!!!
Prawdziwy VFTS kosztuje duzo wiecej! TAk mniemam.
prawdziwy VFTS poza szpera(full proffesional a nie hjalf te co widzielismy z wegier, silnikiem tunning, skrzynia, gaznikami, spojlerami, ma karoserie z wlukien o ile mnie pamiec nie myli weglowych, i wazy bagatela 650 KG!!!

Heh jak tweirdzi jeden z wegrow, ja mam wlasnie walek z Vftsa, no i gazniki, hmm, ale z tymi gaznikami to nie tak pewnie, to moje sa 40, a Vfts chyba mial 45!
Co z tego, jak silnik mam do remontu- heh - wlasnie go remontuje