0505 raz jeszcze - krokowiec ok, sterowanie padło?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych kolegów,
(XEV 2.0 16V 97')

Dotychczas wszystkie problemy sam rozwiązywałem, także dzięki temu forum. Walczę z obrotami jak wielu od paru lat raz lepiej raz gorzej. Wszystkie wskazówki co do obrotów znam co do EGR (zaślepiony), czujnika wału rozrządu, krokowca, lewe powietrze sprawdzone itp. Gdy nie nie mogłem już nic zdziałać jechałem na kompa i diagnozę - wyszło: (nastawnik biegu jałowego) nazwijmy silnik krokowy, o jakie szczęście - wyczyścić, wymienić, ale podejrzliwość została.

No dobra wymieniony na zamiennik nowa podkładka i ... du..a, myślę pewnie zamiennik jest do bani, tak insynuowali w serwisie, kupiłem oryginał Meat&Doria, objawy nadal te same!
Obroty na jałowym po dojściu do 90C ok 500 i stres, że na skrzyżowaniu pchanko.

Zwykle nie było błędów i problem z obrotami, teraz mam cudny błąd 0505 czyli niby krokowiec, jak pisałem kupiłem nówkę, aku odpięte adaptacja leci, a tu czek świeci (kontrolka silnika nie świeci) wybłyskane 0505, co za licho! Pojechałem jakiś kawałek check znika ale obroty do d....

Odpiąłem nawet kabelek od krokowca, bo myslę może jakaś przerwa, ale od razu zdechł.

Na bank krokowce są ok, bo dokładnie tak samo się zachowują. Wniosek z tego taki, że 0505 pojawia się niekoniecznie, gdy z krokowcem coś nie halo. Może ktoś z szanownych kolegów przerabiał temat 0505 i miał raczej sprawny krokowiec, gdzie dalej szukać może usterka w kompie?

Co prawda chodzą mi po głowie czujniki temperatur, gdyż obroty na wolnych spadały proporcjonalnie do temperatury, ale skąd 0505?

Pozdrawiam wszystkich i życze udanego Sylwestra

P.S.

Niedawno zakupiłem przepustnicę do mojego silnika i byłą w tych odchylanym elemencie z malutką dziurką. jakby kontrolowane lewe powietrze? Czy to ktoś nawiercił, czy były takie wersje?
  
 
Jedyne co przychodzi do głowy po tym 505 to jak pisał jeden z kolegów:

-obieg prądowy nastawnika przepustnicy
-zablokowana regulacja biegu jałowego
-nie wyuczona regulacja biegu jałowego

... po czyszczeniu przepustnicy trzeba zazwyczaj robić reset mapy uczącej bloku IAC a później wyregulować prędkośc jałową.

Samo odpięcie aku nic nie daje, więc jeśli ta regulacja jest konieczna to tylko Tech2 pozostaje? W 2012 na komp ponownie, chyba, że ktoś coś doradzi co można wypróbować?

Pozdr.
  
 
Zamykam temat 0505 mogło być od odłączenia "krokowca" bo potem już się nie pojawiał. W sumie kupiłem interfejs i problemy rozwiązałem. O tym napisze w osobnym wątku o obrotach.