Kąt pochylenia przedniej szyby w kredensie i borewiczu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie.... - wie ktoś ile on wynosi ?
  
 
A Ty co ... konstruujesz od podstaw ?
  
 
Hehe nie - chce coś wyliczyć i brakuje mi tych danych
  
 
Kąty i tak są za duże aby wzbić się w powietrze
  
 
tak tak to wiem, ale ja nie chce wzbijac sie w powietrze - chce coś powyliczać nie wiem czy mi sie uda ale spróbuję
  
 
Pierwsza mysl po przeczytaniu tematu: NIE DA SIE ZMIENIC, ANI ZAMIENIC. Zostaw seryjne.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
NIE DA SIE ZMIENIC, ANI ZAMIENIC. Zostaw seryjne.



Wiem. Nie mam zamiaru robić ani jednego ani drugiego - chcę tylko znać te kąty - więc pytam właścicieli tych aut o te dane . Na oko widać sporą różnicę i chciałbym dowiedzeić się konkretnie, o ile to możliwe, ile one wynoszą.
  
 
Zmierz kątomierzem - za linię pionu weż sobie sznurek spuszony bezładnie ...

Poważnie - nie mam pojęcia i nigdy mnie to specjalnie nie interesowało. Mogę jedynie podać współczynnik oporu powietrza dla Poloneza:
przed caro: Cx=0,40
caro/atu/plus Cx=0,36
  
 
Przypadkiem jestem w posiadaniu rysunków tych aut (widok z czterech stron plus przekroje) i: duży fiat ma kąt nachylenia przedniej szyby w stosunku do poziomu 51 stopni a Polonez 35.

Są tu też szkice wnętrza w wersjach na eksport do Francji (2 okrągłe zegary) i Wielkiej Brytanii.
  
 
Ja interesuję się tym tak tylko z ciekawości. Chcę sprawdzić w obliczeniach jak wyglądają osiągi obu katoserii na jednym i tym samym silniku. Czy np na karoseri Borewiczowskiej bedą lepsze niż na karoseri "Dużego" Fiata.
Patrząc "gołym" okiem, wysokości samych przednich szyb w obu karoseriach różnią się dość znacznie. Tak samo jak i "dzioby" aut. Borewicza jest jakby nieco mniejszy (wysokość) niż Fiata. Dodatkowo maska poloneza (albo mi sie tylko wydaje albo tak jest w rzeczywiostosci) jest nieco pochylona, a we Fiacie - prosta.
Bez praktycznych testów w profesjonalym zakładzie trudno jest precyzyjnie określić i wyliczyć, o ile opory te różnią się, ale ja tak w przybliżeniu chiałem to rozważyć.

Inną rzeczą, która interesuje mnie w zwiazku z osigami, byla waga obu aut. Jest ogólne zdanie iż karoserie wszystkich polonezów są cięższe od fiatowskich, ja chciałem sprawdzić o ile dokladnie i czy pomimo większej wagi poloneza, a mniejszym oporze powietrza będzie on miał leszpsze osiągi niż lżejszy Fiat 125p z bardziej pionową przednią szybą - podkreślam jednak ze chodzi mi o jeden i ten sam silnik,most i skrzynię biegów, tylko "pracujący" w dwóch różnych karoseriach.
  
 
EEEE kochany, torchę upraszczasz sprawę. Osiągi nie zależą tylko od kąta nachylenia szyby, masy itp. Ono są zależnością wielu zaleznych/zmiennych od siebie wspólczynników takich jak opór powietrza, prześwit pod samochodem, obrys i długość dachu, kąd spadku dachu do klapy, już nie mówiąc o mechaniznach, oporach toczenia, czy innych oporach chociażby wlotu powietrza na masce, albo spojlery. To w domowych warunkach jest niewykonalne, a uzyskane wyniki będa dalekie od realnych i funta kłaków warte. Do tego jest potrzebny tunel areodynamiczny, no chyba że taki konstruujesz w piwnicy
  
 
Do OLO:
Kąta może i nie da sie zmienić , ale szyba można zamienić na ładowską. Kiedys w DF-ie miałem właśnie z łady, a znajomy w Ładzie 2105 miał szybę z dużego fiata.
  
 
Majchal : Fakt . Teraz jak o tym napisales puknąłem sobie w czache ze o tym wczesniej nie pamiętałem. Hm no to chyba jedyne oco moge spytrać i porównać to jak zachowują się DF i Polonez z takim samym silnikiem i skrzyniami biegów - silnik..no weźmy 2.0 bo tu ma kilku członów takie rakiety - osiągi na 2.0 na obu karoseriach. (ale wraz cos mi sie zdaje ze pytanie nazbyt ogolne i czegos w nim brak no ale... )
  
 
Jeżeli chcesz porównac osiągi poldka i kanta z 2.0 to musisz mieć dwa samochody z takim samym silnikiem, skrzynią i mostem a to trudno będzie Ci znależć, bo np. Poldek 2.0 Walezego albo mój nie są seryjne i nie ma co ich porównywać z 2.0 np Lajki ( choć jego Poldi to zajebista maszyna i ładnie się prezentuje )

Najłatwiej bedzie Ci chyba porównać Poldka 1,5 i Kanta 1,5 ME z silnikiem skrzynią i mostem od poldka. W tym przypadku mogę Ci jednak od razu powiedzieć, że Kant lepiej przyspiesza i ma wyższą V max niz poldek z takimi samymi bebechami.
  
 
Cytat:
2003-02-08 20:53:37, MacGavor pisze:
Do OLO:
Kąta może i nie da sie zmienić , ale szyba można zamienić na ładowską. Kiedys w DF-ie miałem właśnie z łady, a znajomy w Ładzie 2105 miał szybę z dużego fiata.



Nowosc...
W końcu są takie same... 125 ma "klatkę" ze 124 Drzwi chyba też podejdą...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
PF i zagLada to dosc kompatybilne fury - kumpel ma w 2107 sprzeglo hydrauliczne z fiaciora
  
 
Ze nie wspomne o montowaniu do Lady skrzyni od poldka,czy kanta.
  
 
ze nie wspomne, ze pompa sprzegla od Stara 200 pasuje do Kanta...

  
 
Ze nie wspomnę, iż resory tylne od Moskwicza niektórzy próbowlai zaadoptować do Fiata
  
 
Ciekawe połączenie podzespołów miało miejsce w PN Stratos
Skrzynia biegów-Ferrari
Chłodnica-Star