[MKV] 1.6 8v problem z ogrzewaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Tak jak w temacie mam problem z ogrzewaniem w środku auta. Sytuacja wygląda następująco: Na wiosne wywaliło mi całą wodę z chłodnicy i po naprawie zalałem wodę deminarelizowaną. Wszystko było OK. Przypomniało mi się o tym jak ów woda mi zamarzła jakiś tydzień temu (grzał się mocno silnik i nie było chłodzenia). Wymieniłem wodę na borygo do -35 i chłodzenie silnika wróciło. Z nawiewów w środku auta leciało przez pewien czas mroźne powietrze (przez kilka dni). Przed wczoraj sytuacja uległa zmianie i z nawiewów leci ledwo letnie powietrze. Kupiłem nowy termostat, ponieważ z objawów wygląda na to że jest zepsuty. Węże dochodzące do chłodnicy robią się na raz ciepłe. Wychodzi na to, że chłodnica za szybko chłodzi wode i nie daję się nagrzać silnikowi do wyższej temperatury. Wskazówka temperatury praktycznie ledwo co się unosi nad poziom minimum (jest napewno sprawna).

Pytanko: czy to jest faktycznie niesprawny termostat czy może jeszcze nagrzewnica? ewentualnie jak sprawdzić czy nagrzewnica jest OK + czy da rade samemu wymienić termostat bez większych problemów? + może wiecie gdzie go znaleźć bo w mojej książce technicznej jets to strasznie nie jasno napisane.

dziękuje za odpowiedzi
  
 
wumien termostat. jak nie pomoze to nagrzewnica.
  
 
Widzę, że albo Ci się gotuje, albo zamarza...
Przy takich wpadkach, to wszystko możliwe (pompę mogło trafić, chłodnica zatkana, węże popękane, przegrzane , itp)...
Termostat masz pod cewką zapłonową, w obudowie. Od przodu wchodzi w obudowę termostatu czujnik na licznik.
Termostat wymienisz sam, polecam też nową uszczelkę.
Tak na szybko wygląda tak:
http://moto.allegro.pl/obudowa-ford-escort-1-4-8v-1995-mk7-i2054775770.html
  
 
Acha OK. Pompa raczej jest sprawna bo nie ma problemów z obiegiem wody (przynajmniej tak mi się wydaje). Płyn też nie ucieka i nie dostaje się do oleju. Spróbuje sam wymienić termostat i dam znać czy to było to. A tak swoją droga przeczyścił bym też nagrzewnice, tylko nie wiem czy da rade (w miare łatwo) dobrać do niej od komory silnika. Zdejmuje się ten plastik pod wycieraczkami i dalej jakoś w miarę łatwo jest ją wyjąć? Ile czasu tak około trzeba poświęcic żeby ją wyjąc ? pogoda tak średnio sprzyja dłuższym dłubanką :/
  
 
nagrzewnica jest w kabinie i bez sciagania deski sie nie obejdzie.
  
 
O to nieźle ;/ miałem zawsze problem ze zdjęciem deski. A jak w takim razie odpiąć linkę od prędkościomierza ?
  
 
Cytat:
2012-02-06 17:31:22, smallsize pisze:
nagrzewnica jest w kabinie i bez sciagania deski sie nie obejdzie.



Obejdzie się, dwa razy nagrzewnicę wymieniałem bez ściągania deski. Wystarczy poluzować....

A co do linki to jak nie masz miejsca żeby łapę włożyć i ją wyciągnąć to odkręć przy skrzyni i będzie lepsze dojście.
  
 
Cytat:
2012-02-07 21:57:36, tevenet pisze:
Obejdzie się, dwa razy nagrzewnicę wymieniałem bez ściągania deski. Wystarczy poluzować.... A co do linki to jak nie masz miejsca żeby łapę włożyć i ją wyciągnąć to odkręć przy skrzyni i będzie lepsze dojście.



w MKV? nie podciagniesz do srodka to nie wyciagniesz nagrzewnicy. chyba, ze masz jakis patent na to
  
 
Cytat:
2012-02-07 22:03:50, smallsize pisze:
w MKV? nie podciagniesz do srodka to nie wyciagniesz nagrzewnicy. chyba, ze masz jakis patent na to



Wyciągałem w MKVII, nie wiem czy jest jakaś różnica bo w MKIV też poszło, nawet sprawniej
  
 
Cytat:
2012-02-07 22:06:25, tevenet pisze:
Wyciągałem w MKVII, nie wiem czy jest jakaś różnica bo w MKIV też poszło, nawet sprawniej




no wlasnie. w MKVII sie tak da, w MKV i VI nie. jest nawet na forum
  
 
Gdzieś w necie czytałem, że ktoś w MKV wytargał nagrzewnice od strony komory silnika dlatego pytałem. Tak z moim oględzin to raczej się do niej nie da dostać inaczej niż przez deskę. No nic jak narazie po weekendzie wymienię termostat i zobaczę czy coś pomogło jak nie to będę miał niezłą walkę z tą nagrzewnicą coś czuje ;/
  
 
Cytat:
2012-02-07 22:28:53, Luniz pisze:
Gdzieś w necie czytałem, że ktoś w MKV wytargał nagrzewnice od strony komory silnika dlatego pytałem. Tak z moim oględzin to raczej się do niej nie da dostać inaczej niż przez deskę. No nic jak narazie po weekendzie wymienię termostat i zobaczę czy coś pomogło jak nie to będę miał niezłą walkę z tą nagrzewnicą coś czuje ;/



nie ma tragedii z nagrzewnica. odkrecic pare srob od deski, deske do siebie i wyciagnac nagrzewnice.
  
 
Niby tak, ale pogoda teraz średnio sprzyja to 1 a 2 wiem, że miałem problem z odkręceniem linki od gazu.

[ wiadomość edytowana przez: Luniz dnia 2012-02-07 22:34:24 ]
  
 
A po cholere chcesz wyciągać nagrzewnice do czyszczenia? po odkręceniu węży nagrzewnicy od reszty układu,przedłuż je,kup środek czyszczący(odkamieniacz) ,zalej chłodnice trzymając węże w górze i zostaw to na noc. Rano wylej toto z nagrzewnicy przepłukaj wodą i masz czyściutką chłodnice
  
 
Jakiś patent to jest taki jakiś zwykły odkamieniacz do czajników wystarczy? Trzeba chyba przepłukać jakąś wodą pod przynajmniej lekkim ciśnieniem żeby ten syf wyleciał.
  
 
takie czyszczenie nie zawsze zdaje egzamin. jezeli nagrzewnica jest bardzo zasyfiona to nie pomoze i pozostanie tylko wymiana. ja u siebie plukalem 2 razy. przeczyscilo troche, ale za duzej poprawy nie bylo i trzeba bylo wymieniac. jak ja wyciaglem to stwierdzilem, ze i 10 plukan by nie pomoglo.
  
 
Ja wymieniałem nagrzewnice i nie ściągałem deski do końca bo nie chciałem ruszać poduszki z miejsca. Wystarczy poluzować wszelkie śruby trzymające deskę i w miarę możliwości jak najbardziej podnieść ją w górę i w lewy bok.
Jest trochę zabawy ale zapewniam ze się da
Aha, escort MKVI bez klimy
  
 
może to głupie pytanie ale je zadam próbowałeś odpowietrzyć układ
  
 
Z tego co się orientuje to układ odpowietrza się sam
  
 
a może pompa