Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-09 17:17:04 nie tyle sie wyprostuje co się po prostu wyklepie - jednak nigdy to juz nie bedzie szczelne.
gorzej z reszta byc nie może, wiecej szkód raczej już nie narobi. a tak przy okazji jest to dobra przestroga aby pamietac o wymianie rozrzadu. fakt, czasami brakuje pieniedzy i się ryzykuje ale trzeba pamietac ze to nasza wina ktora pozniej moze kosztowac wiecej.. tak dla ciekawostki, wymienilem u siebie pasek (1.8D) po 120tys. wymiana bya na styk bo jedna plastikowa rolka pekla na pol.. ale o dziwo pasek oddalem koledze, zalozyl sobie i juz jakies 20 albo 30 tys na nim zrobil.. pasek gates'a [ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2012-02-09 17:17:45 ] |
fiolek992 Ford Escort Płock | 2012-02-09 17:29:53 A czy orientujecie się jakie są koszta wymiany zaworów ? Przy okazji tak jak kolega niżej napisał pewnie trzeba uszelke wymienic. I czy trzeba przy zdejmowaniu głowicy ją planowac ? |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-02-09 17:34:26 Planowanie głowicy przy wymianie uszczelki jest konieczne. Nie będę wgryzał się w temat dlaczego itp., dobry mechanik nie da Ci gwarancji na tą robotę jeśli przy wymianie uszczelki nie będziesz chciał planować głowicy. |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-09 17:37:16 Wg. ksiazki w dieslu nie jest to konieczne.
uszczelke musisz oczywiscie kupic bo przeciez glowice trzeba sciagnac. przy okazji wymienilbym uszczelniacze na zaworach - bardzo maly koszt. |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-02-09 17:39:01
Możliwe że w dieslu nie trzeba brałem pod uwagę benzynę. |
fiolek992 Ford Escort Płock | 2012-02-09 17:39:09
Pytam tak na przyszłośc, może remont po tym zdarzeniu by się przydał, ale to dopiero po przypływie większej gotówki Np. w wakacje Wymiana zaworów + uszczelka. A powiedzcie mi, czy teraz przy wymianie rozrządu wymieniac tez pompę wody ? [ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-02-09 17:39:52 ] |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-02-09 17:40:03
Pompę wody, oczywiście że lepiej wymienić przy okazji wymiany rozrządu. Po co 2 razy pasek ściągać |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-09 17:44:48 musowo wymien. |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-09 17:57:22
Nie rób tak. Zleć zdjęcie głowicy i wymianę zaworu + uszczelniaczy. Do tego kup cały rozrząd, a pompę wody przy okazji - bo i tak trzeba będzie spuścić płyn. Zawór + uszczelniacze to ok 50zł, a uszczelka + szpilki (które radzę wymienić, chyba, że mechanik weźmie odpowiedzialność za dokręcanie starych) to ok. 150zł. W/g książki wkł NIE DOPUSZCZA SIĘ planowania głowicy w dieslu - ja nie planowałem i nie było problemu - bo żeliwna głowica raczej się nie zwichruje |
fiolek992 Ford Escort Płock | 2012-02-09 18:01:01
Czyli tylko jeden zawór wymienic ? I tak tego nie zrobie w najbliższym czasie, ponieważ tak jak mówiłem jestem studentem i zbytnio nie stac mnie na taki jednorazowy wydatek |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-09 18:13:46 Jak jeden masz krzywy to jeden wymień. Mówię żebyś zrobił to od razu, bo znowu będziesz musiał zdejmować rozrząd i wogóle niepotrzebna robota, a pozatym nie odpalisz tego auta na mrozie... |
fiolek992 Ford Escort Płock | 2012-02-09 18:16:53
Z tym, że nie mam takiej gotówki w tej chwili... Zdjęcie głowicy jest jednak kosztowne... |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-02-09 21:40:36
To nie wina mechanika, że pękł pasek - ale mechanik, który próbuje uruchomić silnik w którym pękł pasek i próbuje na tyle skutecznie, że udaje mu się spalić rozrusznik to pi... nie mechanik i fiolek992 nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Zdarza się, że pasek pęknie podczas uruchamiania, ale przy kręceniu zblokowanego rozrusznika wytwarza się takie obciążenie na rozruszniku i spadek napięcia w instalacji, że chyba trzeba być ślepy albo stać 100m za samochodem, żeby tego nie zauważyć. Ciesz się, że Twój mistrzuniu nie uszkodził instalacji elektrycznej w aucie - chociaż o tym się możesz dowiedzieć dopiero, jak (jeżeli) się uda uruchomić auto. PS - nie doczytałem dokładnie co się z tym paskiem stało (pękł czy tylko przeskoczył na ząbkach) na twoim miejscu obejrzał bym ten pasek - jeśli nie jest pęknięty i nie ma wydartych zębów to na 200% twoje auto było odpalane "na pych". Jeszcze jedna sprawa - jak koledzy wcześniej pisali - w dieslu nie planuje się głowicy - głowica jest żeliwna, a nie aluminiowa i jak ją splanujesz to będzie wielka buba. |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-10 01:53:05 No chyba że tak jak napisał: "pasek pękł przy uruchamianiu" a nie że pierw padł pasek a pozniej mechanik krecil jeszcze rozruchem.
kolejna sprawa: zadaj sobie pytanie czy wpadlbys tak odrazu ze w aucie ktore jeszcze przed chwila bylo na chodzie ot tak padl pasek rozrzadu? mechanik raczej nie byl swiadomy ze pasek moze byc stary i ot tak moze strzelic. najprosciej winic mechanika. prawda jest taka ze kolega zaniedbal pierwszorzedna czynnosc jaką jest wymiana rozrzadu i pech trafil na mechanika. już nie wspomne o tym ze na zdrowym pasku odpalenie "na pych" dieslowi nie zaszkodzi. moj już wielokrotnie byl w ten sposob odpalany z róznych przyczyn i nie mialem problemu. |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-02-10 10:04:14 Wybaczcie, że całego tematu nie przeczytam, ale mi się nie chcę. Będę bazował na informacjach z ostatniej strony.
Poszedł rozrząd, zawór krzywy i ktoś chce składać silnik bez jego wymiany. Na szczęście widzę, że są tutaj rozsądni ludzie, którzy podpowiadają, żeby to zrobić. I słusznie. Mechanik za wymianę i dotarcie jednego zaworu ile weźmie? 10zł? A nowy zawór kosztuje z 30 może? Dodatkowo, nie wiem jak ma się zawór sam wyprostować 0_o W życiu bym nie liczył na coś takiego, a konsekwencje takiego postępowania mogą być naprawdę niemiłe. Może zawór zaciąć się w prowadnicy co doprowadzi do jego kolizji z tłokiem, bądź nie będzie się chciał otworzyć i może "wyżej" narobić szkód, może znowu zablokować się silnik i przeskoczyć pasek czego konsekwencje powinny też być znane, może też nie trzymać ciśnienia w cylindrze, a przypominam, że to diesel i w nim jest ono dużo wyższe niż w silniku benzynowym. Co do planowania głowicy - słusznie ktoś zauważył, że w dieslach głowic się nie planuje generalnie, chociaż z tego co pamiętam dopuszcza się taką możliwość(ale nie w każdym silniku). Liniałem trzeba sprawdzić jak równa ona jest i wtedy decydować, chociaż jeśli silnik nie był zagrzany to nie sądzę, żeby się ona pogięła. I wbrew powszechnym opiniom nie jest też konieczne planowanie głowicy aluminiowej w silnikach benzynowych. A to, że wszyscy planują wynika z prostego faktu - mało komu chce się sprawdzać czy głowica nie jest zwichrowana. Każdy daje do planowania i się nie przejmuje niczym, bo klient zapłaci. Bo jeśli głowica jest prosta to po kiego ją planować? [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-10 10:05:19 ] |
fiolek992 Ford Escort Płock | 2012-02-10 13:32:33 Uznałem, że nie warto naprawiać auta. Zerwały sie oba paski, rolki po zdjęciu obudowy paska po prostu wyleciały. Pompa wody jest w strasznie kiepskim stanie. Poza tym nie mam pewności czy auto będzie na chodzie po wymianie samego rozrządu. Rozrząd z pompą około 400zł (Bądź więcej) Robocizna 300zł to już szacowany koszt 700zł. Bez wątpienia jeszcze coś by wyszło w "praniu". Dodatkowo dziś przy odbiorze auta od mechanika poraz drugi pękł napinacz linki sprzęgła (czyli włożyłem 90zł w jego wymiane na marne). Szczerze to mam już dość tego autka Wszystko robi na moją niekorzyść. Zobaczymy ile mi zaproponują na złomie, ewentualnie może znajdzie sie jakiś kupiec - może przynajmniej przez chwile będę miał szczęście
emtees - Zaworu nie wymienia się od tak. Zawór kosztuje 10-20zł, lecz jego wymiana z pewnością nie będzie kosztowała 10zł |
jethro (S) Escort Driver MK7 kombi warszawa | 2012-02-10 13:58:49 ja rozumiem Ciebie po części - w sumie miałeś pecha co do tej całej sytuacji.
Ale z drugiej strony to takie rzeczy się zdarzają, jak się nie wie lub nie interesuje, co się z samochodem powinno zrobić co jakiś czas. Przegapiłeś termin wymiany rozrządu, więc powinieneś mieć pretensje raczej do siebie, a nie do samochodu. Jak się dba, tak się ma. Poza tym, jak się nie ma pieniędzy na utrzymanie samochodu to może warto zrezygnować z niego na jakiś czas? Inna sprawa, że dalej nie bardzo rozumiem jak wyglądała "naprawa" przez pierwszego mechanika. Z tego co zrozumiałem to on dał ciała i powinieneś z nim się kłócić |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-10 14:27:24 Jak zerwał się pasek z pompy to musiał być baaardzo stary - ale potwierdza to IMO tezę, że 1-szy mechanik odpalał na pych. Jak masz minimalne zdolności manualne i trochę chęci to możesz zrobić to wszystko sam i odpadną Ci koszty roboty. |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-10 14:49:05
To poczytaj calość. Pele, nie wiem w czym Ci to potwierdza teze odpalania na pych ze pekl pasek z pompy.. przeciez on ma znikome obciazenia. jak dla mnie zerwane 2 paski i wypadajace rolki to był cud ze to auto jeszcze jechalo. rozrzad zarzniety do granic możliwości. czytajac ogłoszenie sprzedazy "Wszystkie płyny, filtry oraz części eksploatacyjne itp. były wymieniane na czas." i znajac sytuacje mogę jedynie stwierdzić ze wymiany były od dupy strony - rozrzad jest najwazniejszy, pozniej olej i na koncu filtry. nie stać kogos na auto, trzeba sie przesiasc na rower. |