Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-10 14:29:24 A mierzyłeś kompresję w tym silniku? Jeśli nie to proponuję od tego zacząć. |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-10 18:25:48 Jakby świece były padnięte to by kulał po odpaleniu. Kompresja może uciekać górą i już nie zauważysz zużycia oleju. Możliwosci jest wiele, ale kompresja i wtryski (oraz pompa oczywiście) to w dieslu kwestia pierwszorzędna |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 19:10:07
Sama prawda - niestety nie opłaca mi się już robić nic przy silniku, bo auto jest za stare. Dzięki za pomoc. |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2012-02-10 20:26:17 Jeśli mogę swoje 3 gr wtrącić to te silniki mają mieś ustawienie na zero i sprawne świece... |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-10 21:26:58
W tej chwili mam ustawiony na zero. Silnik klekocze sobie bardzo miękko i cicho, ciepły pali w oka mgnieniu. Problem w tym, że ma o wiele mniej mocy, niż na przyspieszonym zapłonie. Gdy jechałem wczoraj równomiernie, to miałem wrażenie słuchowe, że grają zawory, ale to może odgłosy pompy wtryskowej, której na przyspieszonym kącie nie słychać? |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-11 11:36:12 Na przyspieszonym kącie klekocze bardziej. |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-13 12:47:31 Dzisiaj znowu nie mogłem odpalić silnika, dopiero jak cofnąłem zapłon, silnik wstał elegancko - WTF? Na przyspieszonym nie chce zapalac a na opoznionym zapala? |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-02-13 13:23:13 To jeszcze moje pytania:
1. W którą stronę co względem czego przestawić żeby opóźnić lub przyśpieszyć zapłon? 2. Co powoduje opóźniony zapłon, a co przyśpieszony? 3. O ile mniej więcej powinno się przestawiać? |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-13 13:46:21 Ad. 1 Już pisałem. koło pasowe stoi w miejscu a śruby obracasz zrodnie ze wskazówkami zegara - tak przyspieszasz
Ad. 2 Kąt nie powinien być ani przyspieszony ani opóźniony bo wtedy występują problemy- przy opóźnionym ciężko zapala i dużo więcej pali, Jak ustawisz trochę do przodu powinien lepiej zapalać, ale też trochę więcej spali, a jak przesadzisz do przodu to silnika wogóle nie odpalisz, lub będzie straszny łomot. Ad. 3 W/g moich doświadczeń warto przesunąć kąt nieco do przodu względem ustawienia na blokady tak ok 0,5mm do 1mm. Ja zawsze patrzę na dwie rzeczy - po pierwsze odpalam zimny silnik, żeby trochę pochodził i gaszę, potem przesuwam koło po troszku aż do momentu jak silnik zapala po max 2-3 obrotach. Po drugie jeśli przesuwam o więcej to wychładzam silnik i oglądam czy będzie mocno "klekotał" - jeśli tak to cofam. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2012-02-13 14:10:10
No sorry, ale od tego to sie zaczyna jesli jest kklopot z odpaleniem klekota. |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-13 16:31:50 Gdy łbem śruby zakryłem otwór regulacyjny w kole pompy, nie było szans go odpalić (teoretycznie ustawienie środkowe). Dopiero gdy jest 1mm szczelina z prawej strony pomiędzy łbem śruby, a wyżłobieniem w kole pompy, zapala i pracuje normalnie.
Dziwne co |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2012-02-13 18:52:41 To, że było w środku nic nie znaczy. Musisz zablokować choćby wałek i wtedy ustawiać pompę. |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-02-16 14:52:05 Moje dalsze podejrzenia okazały się słuszne. Akumulator jest już na wykończeniu stąd kłopoty z odpalaniem w mrozy. Dzisiaj było -5 i kręcił ospale - szkoda
Akumulator to 2,5 letni 4max 74Ah - dałem za niego 200pln, więc serce mniej boli Lato jeszcze oblata, a na zimę o ile nie sprzedam auta będzie mnie czekał zakup nowego akku. PS: Stwierdzam, że warto było pomrozić tyłek - teraz silnik wkręca lekko się na obroty jak nigdy dotąd i pracuje kulturalniej. [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2012-02-21 14:22:36 ] |