Montarz grzałki. Corolla e12 2.0 D4D.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Na wstępie - pomogą raczej tylko użytkownicy znający się na elektronice samochodowej
A więc moje auto do corolla e12 d4d 110KM 2.0
Problem z autem pojawia się przy dużych mrozach ~<-14


Auto słabnie strasznie - po czasie coraz gorzej.
diagnoza zapychany filtr paliwa. Paliwo zimowe!!

Rozwiązanie - mam ver sol- b.db wersja - brak grzałki w filtrze paliwa. Czerwona kartka dla inż toyoty. Auto niby na zachodni rynek - powinni montować grzałkę w każdym aucie - co by było jak by francuz przyjechał do polski i auto by stanęło w mrozach??

Moje pytanie - chcę wymienić górną część filtra - i zamontować z grzałką.
Z tego co dowiedziałem się od innych (forum corolla club polska) to grzałka nie jest sterowana. Czujnik jest wbudowany w filtr. Potrzebuje tylko zasilania.

Czy tak naprawdę jest?
Czy w moim aucie może być poprowadzona instalacja do takowej grzałki, jeśli tak to gdzie?
Jeśli nie to gdzie się wpiąć - musi się załączać po przekręceniu stacyjki - dla bezpieczeństwa. Inaczej wyjściem by było bezpośrednio do aku..
wersja szczegółowa mojego auta - wyśw filtr http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200206_TOYOTA_COROLLA_CDE120L-DHMNHW_2302.html
na znanych aukcjach podpisany jest tak :" RECZNA POMPKA PALIWA ..." - myślę, że by pasował


Zauważyłem dodatkowy przewód do masy w tym filtrze - myślę, że nie przenosi jakiejś informacji. PS jak sprawdzałeś czy działa grzałka. Da się ja sprawdzić w domowych warunkach? Jak stworzyć podciśnienie zał ją?
Tylko w aucie przy zatkanym filtrze?
PS jak byś mógł sprawdzić na przewodzie, który "+" a który "-".
Nie wiem, czy ta grzałka ma polaryzację.


Z góry dzięki


[ wiadomość edytowana przez: pablo_02 dnia 2012-02-14 14:02:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: pablo_02 dnia 2012-02-14 14:03:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: pablo_02 dnia 2012-02-14 14:05:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: pablo_02 dnia 2012-02-14 14:06:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: pablo_02 dnia 2012-02-14 14:14:38 ]
  
 
Jeszce takie przemyślenie...

Czy warto wydawać 150zł za używany. A i tak nie działają za dobrze. Ale coś zawsze pomogą.

A może zrobić z drutu oporowego grzałkę (już taką zrobiłem i mi pomogła odetkać filtr - jednak na krótko) - nawinąć na filtr- obliczyć aby dawała tak 50-60Watt - w filtr 45Wat. (Jestem elektrotechnikiem).
  
 
Cytat:
2012-02-14 15:51:52, pablo_02 pisze:
Jeszce takie przemyślenie... Czy warto wydawać 150zł za używany. A i tak nie działają za dobrze. Ale coś zawsze pomogą. A może zrobić z drutu oporowego grzałkę (już taką zrobiłem i mi pomogła odetkać filtr - jednak na krótko) - nawinąć na filtr- obliczyć aby dawała tak 50-60Watt - w filtr 45Wat. (Jestem elektrotechnikiem).


Pytanie na ile jest w stanie pomoc grzalka gdy paliwo mocno krystalizuje.
Mam rozne probki paliwa i np w -16 jedno paliwo jest normalne inne lekko metnawe a jeszcze inne sciete do konsystencji grysiku.
w ostatnim przypadku pomoglaby chyba tylko grzalka 500W w zbiorniku przyczym zbiornik musialby byc oblozony styropianem.
Oryginalna grzalka w filtrze dziala nastepujaco.
wlaczam zaplon krece i nic filtr zapchany , ale powstalo podcisnienie ktore zwarlo styki podgrzewacza w filtrze ,pod warunkiem ze zostawiam zaplon wlaczony na np minute, filtr sie ogrzewa parafina popuszcza , i teraz ponownie pruboje odpalic , odpala ....Teraz sa dwie opcje ...paliwo podczas pracy silnika krazy przez listwe i wtryski na przelew wiec sie ogrzewa i ogrzewa paliwo w zbiorniku wiec parafina w postaci glutow sie rozpuszcza...lub nie zdazy i wtedy silnik zgasnie i zabawa od poczatku.
Osobiscie wydlubalbym stycznik z filtra i zwarl go na stale aby podgrzewacz grzal zaraz po wlaczeniu zaplonu, natomiast przekaznik ktory podaje prad po zaplonie na filtr -F-heater wysterowalbym jakims prostym ukladem np termistor w ukladzie z tranzystorem wysterowane progowo tak aby przekaznik zaskakiwal ponizej zera.Lub prosciej z wylacznika z kontrolka zadzialania.
Zawsze byloby lepiej niz bez podgrzewacza.
Co do instalacji to przewaznie dynda taki gruby kabel bialy z czarnym paskiem i chyba czarny z wolna wtyczka w okolicy filtra lub sam bialy z czarnym a masa jest do obsady filtra.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-02-15 01:06:26 ]
  
 
Poniżej zdjęcia, raczej nie mam wtyczki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daec7d45b0abc3b4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c76723b9599e0f42.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8cbceda326b24ac7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75bf58d8ca432d19.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6873cbed66b2043a.html
  
 
Panowie dzwoniłem do serwisów w warszawie i nic kompletnie nic nie umieją zrobić.
Oni mówią, że nie zamontują grzałki bo nie wiedzą czy pasuje. Oni tylko patrzą w katalog i mówią - mogą taki jaki był - bez grzałki. nie umieją mi wyjaśnić dlaczego ja mam bez grzałki. Posadził bym tam siostrę 15 letnią i by mogła mówić to samo - po katalogu. Nie umiej rozwiązywać problemów, a kasują grubo.
Tylko w Kielcach udzielili mi więcej informacji i powiedzmy, że tam by dali radę.
Warszawski serwis - nr zaczynający się na 4...
Nic, info udzielą tyle co w sklepie.

Panowie góra od filta z 90km corolli pasuje do 110km? Oby dlwa 2.0 D4D.
  
 
Cytat:
2012-02-15 01:01:16, Bigelektron pisze:
Pytanie na ile jest w stanie pomoc grzalka gdy paliwo mocno krystalizuje.
....Teraz sa dwie opcje ...paliwo podczas pracy silnika krazy przez listwe i wtryski na przelew wiec sie ogrzewa i ogrzewa paliwo w zbiorniku wiec parafina w postaci glutow sie rozpuszcza...lub nie zdazy i wtedy silnik zgasnie i zabawa od poczatku.

Co do instalacji to przewaznie dynda taki gruby kabel bialy z czarnym paskiem i chyba czarny z wolna wtyczka w okolicy filtra lub sam bialy z czarnym a masa jest do obsady filtra. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-02-15 01:06:26 ]



U mnie było tak, auto odpalało (-18st) ujechałem 5km i słabnięcie auta, do takiego stanu, że 60km/h to max. Dzwonił jak by tłok.
Ale nie było tak, że padł całkowicie.
czyli hmm, coś tego paliwa przepuszczał, delikatnie było ogzrzewane przez silnik, ale to za mało.

Doradź mi czy kupować górną część nakładaną na filtr paliwa (używaną od 90KM silnika-reszta identyczna - 2.0 D4D,wygląd taki sam- oprócz elementu grzałki) czy owinąć samym drutem oporowym...
Czy obydwa rozwiązania zastosować - sprawdziło by się w największych mrozach hehe
Z drugiej strony każde 100zł wydane przeze mnie nie są łatwo zarobione. Ale jak mam się meczyć kolejną zimę i wydać więcej na specyfiki i problemy z dojazdem wolę się ubezpieczyć...
Z góry dzięki
  
 
Kurę już sam nie wiem...
Zawsze to oryginalna grzałka wygląda lepiej..

[ wiadomość edytowana przez: pablo_02 dnia 2012-02-15 13:52:14 ]