Silnik wypycha olej poprzez jedna świecę, co to .?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak jak w temacie
  
 

jak olej dostaje sie nad tłok to znaczy, że prawdopodobnie pierścień zgarniający szlag trafił. Może coś więcej lub troche inaczej, ale to na początek.
  
 
a może to też przyczyną nie równej pracy silnika na jałowym biegu .?
  
 

oczywiście, że tak. Wskazany cylinder ma kłopot z kompresją i spalaniem i będzie rzucało silnikiem.
rób coś z tym, co zamierzasz ?

jesteś pewien, że to olej, a nie niespalona mieszanka ?
może świeca uwalona, może przewód wysokiego napięcia skończył życie, zapłon dobrze ustawiony ?
  
 
Ja miałem zasyfioną jedną świecę. Elektroda uwalona olejem. U mnie był rozwalony uszczelniacz zaworowy zaworu wdechowego i zaciągało olej.
  
 
ostatnio sprawdzałem świece - suche elektrody (jasno brązowe) a gwint świec mokry. Dziwne ???
ale to wygląda że coś ze świecą bo poprzekładałem świece po czyszczeniu i w innym miejscu jest olej.
  
 
Miałem podobną sytuację, pęknięty pierścień odolejający, silnik może nie telepotał się na jałowym ale objawem były zwiększona temperatura podczas jazdy, duuuże zużycie oleju, przedmuchy do odmy i w końcu zapluta olejem świeca...
Nie mówione ze u ciebie może być jednak coś innego...
  
 
Cytat:
ale to wygląda że coś ze świecą bo poprzekładałem świece po czyszczeniu i w innym miejscu jest olej.



zdejmij przewód zapłonowy z felernej świecy podczas pracy na wolnych obrotach i zobacz czy ona w ogóle spala mieszankę.
(nie bój nie zabije cie-max. uszczypnie, ale staraj się nie dotykać masy silnika w razie jakbyś miał jakieś przebicie na przewodzie)

dla porównania zdejmij kapturek z innego cylindra i zobaczysz co się będzie działo.

potem wyciągnij wnioski.
  
 
grzehu
-temp. mam w normie a nawet niższą lekko
-ale zauważyłem spore ubytki oleju w ostatnich czasach, ale z tyłu nie ma niebieskich dymów ani kropki na klapie tylniej

bartixr
-świece 'iskry' zmienione koło kwietnia/maja
-kable były zmieniane mniej więcej w czerwcu

Zobaczę w najbliższym czasie i powiem jak to wygląda.
  
 
Cytat:
-świece 'iskry' zmienione koło kwietnia/maja -kable były zmieniane mniej więcej w czerwcu



to nic nie znaczy- sprawdzaj od najprostszego .
potem przejdziemy głębiej - pierścienie - uszczelnienia zaworów- oby nie.

ile oleju znika na 100 (1000km ? nie wiem ie jeździsz). Sprawdzaj z rana zawsze stawiając ładę w tym samym miejscu (pochyłość nawierzchni).
  
 
zmieniłem świecę, jak na razie sucho.
Ale zobaczyłem gorszą rzecz :

na cewce są dwa przyłącz z których iskry przeskakują na kabel idący do kopułki ale tylko przy zdjęciu jednego kabla ze świecy
co to
  
 
Podmień cewkę na inna i zobacz co się stanie.
  
 
Musisz przewody idące do cewki zaizolować, nie mogą mieć przebicia.

Tak patrząc na to, możliwe że kopułka jest zwalona. Miałem raz tak, kopułka do wyrzucenia. I jak byś kopułke zmieniał nie kupuj tych tanich zamienników po pare złotych. W dobre przewody W/N też bym zainwestował, najlepiej Bosch (47zł na iparts) lub Champion (ok 70zł) bo Sentech, Janmor itd to chłam. Bosch i Champion mają większy przekrój, taki jak w oryginale- mają grubość 8mm jak seryjne, te Sentechy i inna taniocha ma ledwie 6,5mm co odbija sie na przepływie napięcia. Świece polecam Bosch WR7DC+

Ubytek oleju to w Samarach często sprawa zapchanego odpowietrzenia układu smarowania. Wtedy wywala olej do filtra, i może tego oleju troche zassać i może na świece popaść. Zwiększone podciśnienie w układzie smarowania też będzie powodować cofanie sie oleju do cylindrów. Jeszcze jak masz coś zryte w układzie zapłonowym zanieczyści tą świece na której iskra jest słabsza lub jej nie ma. Jeśli wężyk odpowietrzenia idący do filtra powietrza jest całkiem zapchany (co już widziałem) to nawet do filtra powietrza oleju nie będzie wyrzucał

Tym bardziej że jeśli olej zaczął ubywać nie stopniowo tylko nagle, jeszcze w okresie zimy to bardzo prawdopodobne jest zapchanie odmy. Ostatnio też to przerabiałem. Świec olejem nie zawalało ale powoli olej ubywał choć silnik nigdy go nie brał, w końcu zaglądam do filtra a tam z 0,2 litra oleju. Po wyczyszczeniu odmy w filtrze nawet kropelki sie nie znajdzie i zużycie oleju spadło do zera.

Także wyczyść siatke znajdująca sie w pokrywie zaworów, oba przewody odmy , wyjmij miarke oleju i oczyść kanał idący obok ze szlamu i tyle. Według mnie powinno pomóc


[ wiadomość edytowana przez: Irek2108 dnia 2013-02-16 09:59:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Irek2108 dnia 2013-02-16 10:00:25 ]
  
 
Cytat:
2013-02-16 09:37:43, grzehu pisze:
Podmień cewkę na inna i zobacz co się stanie.



Cewka zmienia była - to samo.
  
 
Irek2108 zmień dilera.
  
 
Nie rozumiem , o co Ci chodzi ? Jak coś przejęzyczyłem popraw ale nieprawdy tu nie napisałem . Serwisówka nawet podaje jako przyczyne zwiększonego zużycia olej zanieczyszczony układ odpowietrzania

I nie ukręciłem sobie tego "z d*py" tylko wiem po swoim doświadczeniu U mnie układ przewietrzania był ostatni raz czyszczony jeszcze na gwarancji (jakieś 150 000 km temu) i pomogło

[ wiadomość edytowana przez: Irek2108 dnia 2013-02-16 18:56:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: Irek2108 dnia 2013-02-16 19:05:33 ]
  
 
Nie chodzi co napisałeś, tylko jak to napisałeś.
  
 
Poprawność językowa to inna sprawa, ważna jest zawarta myśl Chciałem to ująć jak najprostszym językiem bo nie każdy musi sie wyznawać na fachowej terminologii .

[ wiadomość edytowana przez: Irek2108 dnia 2013-02-17 09:15:12 ]
  
 

dobrze napisane, wszystko jasne, da się zrozumieć..
ale podaj kontakt do swojego dilera na "wsiakij pożarnyj "
  
 
Abstynentem jestem. Nie rozumiem takich niesmacznych dowcipów.