Ford Escort FanKlub:forum klubowedołącz do klubuklubowiczesamochody
  

[mk7] reset kompa po naprawie

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2014-04-05 15:33:18

ogarnąłem wkońcu temat z odmą. nic nie puka, nic nie stuka, nic wkońcu po 3 latach nie sączy się . wykryłem też że była nieszczelność przy kolektorze podczas zdejmowania odmy. i teraz pytanko: czy jak uszczelniłem wszystko to muszę zresetować komputer??? czy to możliwe że podwyższone wciąż obroty przy odpalaniu są spowodowane tym że ciągle komputer widzi ustawienia sprzed usunięcia usterki???

ps. proszę mnie nie pouczać nt tego od czego mogą być podniesione obroty bo tematy o tym czytałem i jestem uświadomiony.

[ wiadomość edytowana przez: poziomkowy dnia 2014-04-05 15:34:06 ]
2014-08-06 22:36
  
 
 2014-04-05 15:54:52

Na pewno reset kompa nigdy nie zaszkodzi tylko pomorze. Ja bym robil smialo
Z 2 strony po odpaleniu wyzsze obroty to norma bo ssanie kolo 1100. Jak cieplego odpalasz to powinien miec 900

[ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2014-04-05 15:57:15 ]
2020-02-06 11:14
  
 
 2014-04-05 16:04:21

Jak ciepłego odpalam to zawsze mam 900 obr/min ale zimny to 1800 obr/min niestety. . A co do walenia o którym tydz mówiłem to poprostu odma była tak przegnita że ta część która wchodzi w silnik bezpośrednio się naderwała i waliła tak po uruchomieniu auta. Nowa odma to wydatek w aso 900 zł ale muszę powiedzieć że kupiłem na szrocie odmę z mondeo II za 45 zł i pasuje idealnie i niczym dosłownie niczym się nie różni od tej z escorta

[ wiadomość edytowana przez: poziomkowy dnia 2014-04-05 16:07:57 ]
2014-08-06 22:36
  
 
 2014-04-05 18:15:42

odłącz aku i najlepiej na zimnym silniku odpal i niech pochodzi ok. 10 min, możesz spokojnie jeździć, możesz gazować i dawać mu w kielnie. Zrobisz albo tak, albo tak. W obu przypadkach auto będzie słabsze ale oszczędniejsze albo dynamiczniejsze ale pali więcej. Ile w tym prawdy tego nikt nie wie.
Czy to coś da? co ci zależy spróbować. Czasami właśnie takie usterki mi mijały.
2021-04-07 07:28
  
 
 2014-04-05 21:02:07

U mnie musislem 2 raz robic reset bo za 1 jak zrobilem jadac tylko delikatnie potem dusilo go prsy gazowaniu. Jak zrobilem reset i troche delikatnej jazdy i raz deptalem na kazdym biegu na maxa to teraz sie nie dusi wiec najlepiej i tak i tak. I najlepiej na kazdym biegu przynajmniej u mnie dopiero to dalo efekt
2020-02-06 11:14
  
 
 2014-04-07 10:30:29

No i zrobiłem reset i dupa blada. Jedyne co zauważyłem to że obroty są na poziomie nie 1800 a 1600 ale po odczekaniu ok 15sekund i ruszeniu oborty w miarę nagrzewania silnika nie spadają a ... ponoszą się do 2 tys. Dopiero zgaszenie silnika i ponowne go uruchomienie powoduje że obroty są na poziomie 900 odrazu po uruchomieniu (oczywiście mówię tu że obroty na 900 jak silnik jest nagrzany). Krokowy + uszczelka nowe, odma + zaworek nowe, czujniki na termostacie nowe, przepływomierz nowy, filtry nowe, wydech szczelny nowy (od kolektora do samego końca), kable + swiece nowe. Ręce mi powoli opadają

[ wiadomość edytowana przez: poziomkowy dnia 2014-04-07 10:31:22 ]

[ wiadomość edytowana przez: poziomkowy dnia 2014-04-07 11:00:24 ]
2014-08-06 22:36
  
 
 2014-04-07 10:50:53

Nowe ale oryginaly? Dobre zamienniki czy po kosztach?
2020-02-06 11:14
  
 
 2014-04-07 10:53:45

Wszystko nowe marki ford lub motorcraft.
2014-08-06 22:36
  
 
 2014-04-07 10:56:25

Hmmm to moze lewe powietrze gdzies lapie. Sprobuj wszystko podokrecac jeszcze.
2020-02-06 11:14
  
 
 2014-04-07 11:03:08

A gdyby była sparciała jakaś rurka od podciśnienia to cuda by się działy i na zimnym i na ciepłym??? Już jestem zdesperowany wymieniać przewody po koleji. Oprócz przewodów to tylko sonda, tps mi zostały . Uparłem się i dojdę co nie tak jest choćbym miał pół auta wymienić
2014-08-06 22:36
  
 
 2014-04-07 12:20:08

jaki ty masz silnik?
z rozrusznikiem z przodu czy z tyłu?
Rozejrzyj się czy gdzieś rurki od podciśnienia nie są pęknięte, przetarte.
Jeżeli masz rozrusznik z tyłu to jest tak taka rurka grubości wielkiego palca która idzie od przodu silnika do tyło tak po środku pod kolektorem dolotowym. Lubi się przetrzeć, przez ocieranie o ścianę grodziową,
2021-04-07 07:28
  
 
 2014-04-07 12:27:59

1,6 ZETEC 1998r
2014-08-06 22:36
  
 
 2014-04-07 19:25:56

to masz tak jak napisałem chyba.
2021-04-07 07:28