[Ogólne] Znikł prąd, a potem się pojawił... Co to może być?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj pojechałem do sklepu po żarówkę od kierunkowskazu. Zgasiłem silnik i zamknąłem auto. PO powrocie włożyłem kluczyk do stacyjki i po przekręceniu nic się nie działo. Ani jedna kontrolka nie paliła. Przy wyłączonej stacyjce CB, które jest na osobnym zasilaniu działało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce gasło.

Powrót do domu zapowiadał się holowaniem auta, ale po przejechaniu 300m na holu nagle wszystkie kontrolki się zapaliły, a jak przekręciłem kluczyk to silnik od razu zapalił i o własnych siłach wróciłem do domu. Nie mam pojęcia co się stało, ani gdzie tego szukać na forum...

Jeśli ktoś wie co to może być to będę ogromnie wdzięczny za jakąś podpowiedź...

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-12-10 16:06:11 ]
  
 
hmmm. automat rozruszniku?
  
 
Możliwe, żeby automat rozrusznika spowodował takie zwarcie, że żadna kontrolka się nie paliła? Wcześniej miałem problemy z odpalaniem, ale przeczyściłem rozrusznik i jakoś chodził. Co prawda tego automatu nie wymieniałem... jeśli to jest przyczyna całego problemu to zaraz szukam nowego automatu lub rozrusznika...
  
 
Dokręć klemy na aku
  
 
Cytat:
2011-12-10 18:05:44, shadk-k pisze:
Dokręć klemy na aku



ale wczescniej oczysc drobnym papierkiem i zabezpiecz glicerynką
  
 
Klemy są dokręcone i nie idzie ich ruszyć... ale wezmę je wyczyszczę... Mam nadzieje, że w drodze mi się nic takiego nie stanie, bo jutro chcę nim zrobić 170km... :/
  
 
jesli to w esioku to skrzynka i "kostka" stacyjki prosza o pomacanie.
  
 
Mam nadzieję, że to nie skrzynka, bo chyba troszkę roboty z tym jest
  
 
to nie robota tylko zabawa/przyjemnosc
  
 
Lubię grzebać przy Eskorcie, ale jak jest troszkę cieplej i grzebię dla przyjemności, a nie z przymusu i pod presja czasu

Gdzieś na forum wyczytałem, żeby posprawdzać wszystkie masy. Ojciec mówi, żeby dokładnie sprawdzić kabel masy od akumulatora do rozrusznika czy nie jest gdzieś załamany lub końcówki zaśniedziałe... Obiecuję, że dam Wam znać jak uporam się z problemem, ale kolejne propozycje nadal mile widziane
  
 
etam zimy to jeszcze nie ma.
ja uszczelnialem IP przy minus 15 bez demontazu i fajnie bylo.
  
 
ja tak mialem jak zerwal mi sie kabel do masy
malo tego ze nic prawie niedzialalo to wszystkie wskazowki byly na maxa
  
 
ja polecam przyjzec sie wtyczce stacyjki wetknietej w skrzynke bezpiecznikow, mialem ten sam objaw raz prad byl raz nie , okazalo sie ze wtyczka sie przytopila i nie kontaktowalo dobrze, przyklad z wczoraj
  
 
Cytat:
2012-02-02 21:25:02, kazimierczuk2 pisze:
ja tak mialem jak zerwal mi sie kabel do masy malo tego ze nic prawie niedzialalo to wszystkie wskazowki byly na maxa



Polecam posłuchać kolegi i sprawdzić najpierw masę

U kumpla było podobnie, tyle, że po zgaszeniu wszystkiego świeciło się podświetlanie przysisków przeciwmgielnego i ogrzewania szyby...
Przelutowałem mu całą skrzynkę (dobrze, że uboga była), a później siuę okazało, że fachman co wymieniał skrzynię biegów nie dokręcił masy
  
 
Okazało się, że to klemy na akumulatorze troszkę zaśniedziały.
Szczotka druciana i potem drobny papierek załatwiły sprawę.
Na koniec całość zabezpieczyłem przed ponownym skorodowaniem
  
 
No dobra panowie, a co jak znika prąd, a po przegazowaniu na 4000 obrotów wraca ?
  
 
są obroty to i ładowanie będzie. Zobacz może ci się kabel poluzował przy rozruszniku ten gruby albo ten cieńszy.
miernik i sprawdzasz napięcie czy jest stałe ale na 99% jest to regulator napięcia.


[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-02-21 05:14:28 ]
  
 
hmmm. a może tak altrnator jest już po prostu do niczego? mogły zużyć sie już szczotki albo diody mogą powoli siadać i w momęcie gdy dodajesz gazu to zaczynają dopiero reagować.