[Uszczelka g³owicy] - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Doci±gnijcie na pocz±tek - to 30 min roboty. Je¶li nie pomoze to dopiero braæ sie za wymiane. A wtedy warto splanowaæ delikatnie g³owice do 0.5mm i zrobiæ kana³y.
Acha - czasami przyczyn± wycieku moze byc uszczelka po deklem zaworów!!!


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiód³, nie zdradzi³ ani raz.
To wspania³a jest maszyna, choæ ma ju¿ ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
U mnie solidne planowanie dopiero pomog³o. Dlatego uwa¿am, ¿e sama wymiana uszczelki niewiele pomaga. Doci±gniêcie równie¿, bo je¶li uszczelka ju¿ siad³a, to ju¿ musztarda po obiedzie .
  
 
Dziêki. Uszczelka pod pokryw± zaworów to nie jest
  
 
Nie wiem czy to prawda ale ja mam podobno u siebie tak± uszczelkê pod g³owic± która nie wymaga dokrêcania g³owicy. Tak mi powiedzieli w ASO ¿e nie musze dokrêcaæ jej bo mam inn± uszczelkê.
  
 
Cytat:
2003-04-01 19:55:20, Mebig_489_PTK pisze:
Nie wiem czy to prawda ale ja mam podobno u siebie tak± uszczelkê pod g³owic± która nie wymaga dokrêcania g³owicy. Tak mi powiedzieli w ASO ¿e nie musze dokrêcaæ jej bo mam inn± uszczelkê.



Ja równie¿ po wymianie uszczelki nie doci±ga³em jej powtórnie,podobnie¿ nie by³o takiej potrzeby.Jak na razie wszystko gra
  
 
z tego co wiem uszczelki glowicy powinny byc pakowane hermetycznie
i producenci (np.Morpak) je foliuj±
a ci fachowcy w sklepach je sobie dziurawia zeby powiesic na ko³ku
a jak sie im zwroci uwage to nie wiedza o co chodzi
  
 
Pamietajcie o jednym - jak dociagacie wiekszym momentem popuscie sobie sruby o 1/4 obrotu - bo inaczej dokrecicie tylko polowe srub,
ja kiedys dokrecalem bez poluzowania i efekt byl po prostu nie najlepszy - skrzywilem glowice. ale tu sie pochwale - sam planowalem

otoz kupilem pasty zaworowe (uzywalem pozniej tylko srednio i drobnoziarnistej bo grubo ziarnista to przesada)
nastepnie od szklarza kupilem szybe szklana 6mm grubosci, ktora w dzisiejszych czasach jest idealnie plaska (a nie to co mam w PRLowskich oknach u siebie w pokoju)
no i sie zabawa zaczyna - aturalnie zaworu musza zrobic bajabongo i trzeba je wyjac - co najmniej ssace,
Nalozylem paste rownomiernie na szklo i docieralem glowice, zeszlo mi w sumie chyba z godzine , ale powiem szczerze ze sie udalo i do tej pory nie cieknie nic
  
 
Mam taki problem. Silnik mi sie "poci" olejem ale tylko od strony dolotu. Zaczelo sie to po zdjeciu glowicy. Uzylem starej uszczelki bo bylo juz w nocy a potrzebowalem samochodu na rano. Czy mozliwe jest to zeby spod uszczelki ciekl olej (zle dokrecona glowica, zla uszczelka pod glowica)?
  
 
pewnie mi tak sie poci³a w ¶p 1500

i moja rada jak najszybcuej wymien ja na nowa bo mo¿esz brzydko skoñczyæ ¿ywot silnika
  
 
g³owicê te¿ przyda³oby siê lizn±æ, ale tylko lizn±æ.
  
 
Dok³adnie. po zdjeciu g³owicy trzeba j± "lizn±æ" a podk³adeczkê tylko nóweczkê

-----------------
--- Bia³y ---
ten z³y admin
  
 
No to jak nie lizn±æ to proponujê bardziej fachowe okre¶lenie- zabieliæ. A podk³adeczkê najlepiej niemieck± f-my GOETZE co prawda kosztuje tyle co dwie z MORPAKU ale jest najlepsza. Nic siê nie poci i nie zda¿j± siê na nich przypadki wydmuchniêcia pomiêdzy cylindrami 1-2 lub 3-4. Ma³a uwaga odno¶nie monta¿u takiej uszczelki, otó¿ jest ona pakowana hermetycznie i wyjmuje siê j± z tego opakowania na max 30 minut przed dokrêceniem g³owicy poniewa¿ od momentu rozpakowania zaczyna siê proces utwardzania substancji któr± jest ta uszczelka nasycona. Dziêki temu wystarczy raz prawid³owo dokrêciæ g³owicê (najlepiej w trzech etapach 40, 80 i 100 Nm), i po¼niej ju¿ siê jej nie dokrêca po 1500 km.
  
 
Pytanie "lajkonika" - w³a¶ciwie to po co "lizaæ/bieliæ" g³owiecê ?
Czy bez plantowania bêdzie a¿ tak ¿le?


macmind
  
 
Hmm w³asnie sobie przypomnia³em,ze zapomnia³em w³a¶nie przykrêciæ g³owicê,a przejecha³em juz troszkê wiêcej niz 1500km,bo az 22tys.No cóz,nic siê nie dziejê,to jezdzê.
  
 
Cytat:
2003-09-30 22:55:26, macmind pisze:
Pytanie "lajkonika" - w³a¶ciwie to po co "lizaæ/bieliæ" g³owiecê ?
Czy bez plantowania bêdzie a¿ tak ¿le?


macmind


Po zabieleniu - g³owica jest g³adziutka i czysciutka, a co najwa¿niejsze ma równ± p³aszczyznê. I nie plantowanie tylko planowanie ( jak od planu).
Bez planowania nie bedzie ¼le pod warunkiem ze g³owica jest prosta. A ka¿de odkrêcanie, zakrêcanie powoduje naprê¿enia i lekkie odkszta³cenia g³owicy. Po kilku takich zabiegach, g³owica jest na tyle nierówna, ze powoduje wycieki, przecieki i wypalanie uszczelki pomiedzy cylindrami w miejscach gdzie docisk jest mniejszy. Nawet nierównosæ rzedu 0.1 mm jest juz du¿a, powoduje ze uszczelka ¼le sie moze u³o¿yæ i powodowaæ przedmuchy, przecieki, wycieki, pocenie tudzie¿ inne przypadki.
A jak sie robi raz, to dobrze. Wtedy jezdzisz i sie nie martwisz ze po 6000 tys. posz³a uszczelka i znów zwalanie g³owicy czeka...
  
 
Cytat:
2003-10-01 08:27:30, Nabauab pisze:
Hmm w³asnie sobie przypomnia³em,ze zapomnia³em w³a¶nie przykrêciæ g³owicê,a przejecha³em juz troszkê wiêcej niz 1500km,bo az 22tys.No cóz,nic siê nie dziejê,to jezdzê.



Ja tez nie dokrêca³em po 1500 km, mam teraz 7000 km, ale bede regulowa³ zaworki, to moze spróbujê j± drgn±æ troszkê, ale obawiam sie ze chyba nie pójdzie, bo dokrêci³em j± naprawdê duzym momentem. A nie chce tez urwaæ ¶ruby.
Jak mia³es dobrze dokrêcon± g³owicê, to nie potrzeba dokrêcaæ. Zreszta nic nie pisze o tym na uszczelce. S± 3 etapy dokrêcania i jak sie trzymasz tego i g³owica jest prosta to nie muszisz dokrêcaæ.
  
 
Ja swoj± po zmianie uszczelki (ale bez lizania) dokrêca³em dwa razy, za drugim razem niektóre ze ¶rub posz³y o pó³ obrotu.
  
 
CZYM NASMAROWAC NAJLEPIEJ USZCZELKE POD G£OWICE OLEJEM ,SMAREM GRAFITOWYM CZY NORMALNYM.A MOZE WOGÓLE NIESMAROWAÆ?
  
 
Ja niczym nie smarowa³em,uszczelka ma wokó³ wszystkich otworów cienki silikonowy paseczek.
  
 
Cytat:
2003-09-29 11:53:13, predki pisze:
A podk³adeczkê najlepiej niemieck± f-my GOETZE co prawda kosztuje tyle co dwie z MORPAKU ale jest najlepsza.


A Goetze robi uszczelki do silnika 1500 Bo do 1600 to napewno.