[MKVI] falowanie szybkościomierza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co może być przyczyną falowania wskazówki szybkościomierza w mk VI ze skrzynią mtx75? Wymieniać pomysły proszę, burza mózgów
  
 
Luźna linka? Chodzi mi o miejsce mocowania linki w liczniku. Spróbuj jakoś to poprawić, może akurat pomoże.
  
 
Mozliwe ze linka, ale bardziej prawdopodobne ze slimak ktory wchodzi do skrzyni biegow jest wyrobiony.
  
 
Popraw ułożenie linki (pancerza) tak aby zagięcia były jak najbardziej delikatne. Jeżeli to nie pomoże troszke oleju wstrzyknięte w pancerz powinno uspokoić temat. Jeżeli nie to tak jak p_swiderski pisze "ślimak"
  
 
Dziękuję za pomysły, z uwagi na moje wrodzone lenistwo najbardziej spodobał mi się ten z tylko poprawieniem zagięć
  
 
Czy odnotował ktoś kiedyś przypadek ukręconej linki szybkościomierza?
  
 
ja miałem tak w dieslu koszt linki to około 50-60 zł wymiana banał
tam na lince po obu stronach są plastikowe końcówki i to się niestety wyrabia
  
 
Dziękuję za info, wszystkie, ta okazała się ukręcona w pancerzu
  
 
Kolejny problem z szybkościomierzem, kto i w jaki sposób (najszybszy) wyciągał zembnik ze skrzyni MTX?
  
 
A więc tak, najszybciej i najprościej to:
1. Ściągamy pierwszy tłumik klucz nasadowy 16, dla TD dodatkowo przedłużka ok 5cm oraz ok 10cm, oczywiście wcześniej ściągamy IC zabezpieczając otwór wylotowy z turbiny.
2. Następnie możemy spróbować wyciągnąć kołek zabezpieczający zębnik ale prawdopodobnie skończy się to na niczym. Mając skrzynię biegów "na wierzchu" gość ułamał w dwóch sztukach te kołeczki.
3. Wiertło 3 lub 3,5 mm najlepiej kobalt (twardy kołek) do tego wkętarko-wiertarka możliwie maxymalnie wąska z uwagi na możliwość wykonania współosiowego odwiertu "w kołku". Otwór powinien mieć głębokość 2,5 do 3 cm max. Jeśli mamy pewność że kołka już nie ma kombinerkami luzujemy zębnik i wyciągamy w górę. Może z tym być mały kłopot, raz że gniazdo jest troszkę zabrudzone a dwa jest na o-ringu który to co nieco utrudnia, a miejsca nie ma zbyt wiele.
4. Jeśli zaopatrzymy się w plastikowy zębnik zaleca się zastosowanie linki z plastikowymi końcówkami. Motorcraft oryginalnie stosuje plastikowe niemniej jednak można dostać na rynku metalowe zamienniki i do nich zaleca się stosowanie metalowych końcówek.
5. Składamy to wszystko pamiętając o nowym kołku zabezpieczającym, nie ma z tym problemu można takowe dostać w dobrych sklepach narzędziowych.