Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2011-10-16 16:03:25 Możesz zarzucić foto podglądowe tego silnika ? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-10-16 17:03:51 Wszystko pasuje od 1,3, doslownie. Miska zostaje oryginalna.
[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-10-16 17:57:00 ] |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-10-17 17:01:32
Sama miska czy smok tez? |
andrys20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Łódź | 2011-10-17 19:42:54 siemnako sorki ale mam szybkie pytanko pod wzgledem roznicy, czy 1,6 silnik da sie rozwiercic na 1,7 tak aby tloki 82 mm wsadzic, czy scianka nie bedzie za cienka??, oraz czy w 1,6 sa sworznie plywajace tak jak w 1,7 ?? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-10-17 21:02:14
Trochę to dziwne co piszesz, ponieważ sprzedałem silnik mojemu koledze który ma niwke. Nic nie zmieniał, tylko założył od ręki cały silnik.
Z tego co czytałem na .RU forum bez problemu rozwiercamy 1,6 na 1,7. Dodatkowo są jakieś specjalne silniki które mają wzmocniony blok i można go rozwiercić nawet do 1,9, ale to już po zmianie również wału. [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-10-17 21:27:11 ] |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2011-10-18 13:17:51
trochę kolega zaplątał. tutaj chodzi już o zmianę skoku tłoka, kilka setek można zeszlifować ale nie kilka mm. Ścianka będzie za cienka, brak sztywności, będzie brał dużo oleju. |
kropi SYMPATYCZNY GOŚĆ lada 110 i 111 słupsk | 2011-10-18 21:55:42 nie pamiętam dokładnie ile szlifow można zrobić w ładnej ale ja miałem w 2106 silnik 1600 i tłoki 82mm a ori są 79 później testowałem silnik 1500 z 76mm był rozwiercony na tłoki poloneza 1600 i nic nie siadało wszysko działało ok |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-10-18 22:26:57
No właśnie Bartku, można zabrać kilka milimetrów,a nie kilka setek. |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2011-10-19 10:00:25
Nie napisałem, że nie można tego zrobić. Można ale ja bym tak nie zrobił jeśli chcieć jeździć takim autem długo. Wg. mnie 2 mm to już skrajna granica i blok straci sztywność. Można się ratować specjalnym blokiem z grubościennymi odlewami, ale to też nie daje długotrwałych rezultatów i zdobyć go bardzo trudno. Zwiększy się też ilość zużywanego oleju. W przypadku auta wyłącznie do zabawy, gdzie nie wozi ono rodziny i nie jest podstawowym środkiem transportu.. nie pokonuje długich tras itd. owszem, wyciskajcie ile się da. [ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2011-10-19 10:04:53 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-10-19 12:16:42
To w którym momencie ja się zaplatałem? |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2011-10-19 20:04:10
nie "się" a po prostu zaplątał (zaputal) bo żeby uzyskać 1905 cm3 to trzeba by zastosować wał o skoku 88mm i tłoki o średnicy 84 mm. a w celu uzyskania 1950 cm3 trzeba już wał 88mm i tłoki 84 mm. Pojemność zdrowiej jest zwiększać skokiem tłoka i tłokiem, ewentualnie są jeszcze krótkie korbowody do wykorzystania. Roztoczone cylindry do dużej pojemności długo nie pojeżdżą. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-10-19 20:36:06 Ale przecież ja nie pisałem o trwałości, tylko ze da się rozwiercić. Więc krotko i na temat: da się rozwiercić. I ja nie zaputalsja, ja praw. |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-10-19 21:09:01 Dzień 1.
Umyto prawą stronę bloku. |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-10-22 12:45:55 Dzień 2.
Czyścimy i odkręcamy elementy z bloku Plan: Zdjąć głowicę i zobaczyć stan. Wydechowe kanały mają nagaru kupę. Wyciągnąć tłoki. Zobaczyć luzy i zmierzyć luz na zamkach pierścieni w cylindrach. Zlikwidować dojście cieczy do kolektra dolotowego. Na nasz klimat to więcej szkody niż pożytku z tego. Ktoś przerabiał temat??? Simering wału. Jest jeden przy kole zamachowym? Bo jakoś tyo dziwnie wygląda. Nie wiem jak z uszczelkami. Pompa wody była na silikonie. Aparat zapłonowy 1.3 sobie poradzi w silniku 1.7??? Zakupy w planach: 1. miska 1.5 2. komplet uszczelek. 3. sprzęgło???? |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2011-10-23 10:29:40 simmering na wale zmien, bo zaraz bedziesz sciagal skrzynei ponownie i kup Corteco nie jakeis ruskie badziewie. uszczelki oryginalne olej bo to dziadostwo, kup dobry silikon do uszczelniania i skladaj wszystkie powierzchnie plaskie lacznie z miska na silikonie. No moze oprocz dekla zaworowego. Jak chcesz podgrzewanie kolektora zlikwidowac to najlepiej zaspawaj otwory w glowicy, zeby nei cieklo potem. aparat powinien byc taki sam w tych silnikach, tzn bedzie pasowac, bo jak to jest silnik z nivy to tam byl zapewne bezstykowy.
a co do wczesniejszych wypowiedzi na teat rozwiercania, to blok z 1,5 mozna bezpiecznie rozwiercic do 80mm, powyzej scianka cylindra robi sie juz za cienka. przypuszczam ze jesli 1,6 jest inna nieco konstrukcja niz 1,5 to bedzie go mozna rozwiercic na te 82mm+1mm na szlify. natomiast max co da sie wsadzic to 86-88mm tloki, ale to juz na nowszych blokach nivowskich [ wiadomość edytowana przez: 3zeR_MDS dnia 2011-10-23 10:30:27 ] |