Robimy 1.7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Więc mamy silnik 1.7 za 500zł
Ciekawe czy działa

Co muszę jeszcze mieć?

Sprzęgło kupować nowe od Nivy czy wystarczy z 1.3?
Po co mi skrzynia 5tka? U nas w terenie górkim i tak nie lata sie szybcuiej niz 70km/h
Łapy zostaja z silnika 1.3? Bo przy silniku są nivovskie ale odcięte boszem.
Średnica rur wydechu?
Pamiętam że trzeba zmienic miske olejową ze smokiem.
I że mam kupić dremel

  
 
Możesz zarzucić foto podglądowe tego silnika ?
  
 
Wszystko pasuje od 1,3, doslownie. Miska zostaje oryginalna.


[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-10-16 17:57:00 ]
  
 
No niedokładnie, zalezy od czego jest ten 1.7. Jak od klasyka to OK, podejdzie od strzału, jak pochodzi z Niwki to miske trzeba przelozyc na klasykową. Tyle ze musi to byc miska od silnika z łańcuchem rozrządu a nie na pasku.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
Tyle ze musi to byc miska od silnika z łańcuchem rozrządu a nie na pasku.



Sama miska czy smok tez?
  
 
Wybaczcie małego offtopa, ale czy ktoś z Was forumowiczów spotkał się kiedyś z podmianą VW 1,9TDI do czegokolwiek tylnonapędowego? Szukałem szukałem nic nie znalazłem, ale skoro jesteśmy w temacie silników, to może przypadkiem ktoś coś wie na ten temat.
  
 
siemnako sorki ale mam szybkie pytanko pod wzgledem roznicy, czy 1,6 silnik da sie rozwiercic na 1,7 tak aby tloki 82 mm wsadzic, czy scianka nie bedzie za cienka??, oraz czy w 1,6 sa sworznie plywajace tak jak w 1,7 ??
  
 
Cytat:
2011-10-17 12:28:08, andrzej_krakow pisze:
No niedokładnie, zalezy od czego jest ten 1.7. Jak od klasyka to OK, podejdzie od strzału, jak pochodzi z Niwki to miske trzeba przelozyc na klasykową. Tyle ze musi to byc miska od silnika z łańcuchem rozrządu a nie na pasku.



Trochę to dziwne co piszesz, ponieważ sprzedałem silnik mojemu koledze który ma niwke. Nic nie zmieniał, tylko założył od ręki cały silnik.
Cytat:
siemnako sorki ale mam szybkie pytanko pod wzgledem roznicy, czy 1,6 silnik da sie rozwiercic na 1,7 tak aby tloki 82 mm wsadzic, czy scianka nie bedzie za cienka??, oraz czy w 1,6 sa sworznie plywajace tak jak w 1,7 ??



Z tego co czytałem na .RU forum bez problemu rozwiercamy 1,6 na 1,7. Dodatkowo są jakieś specjalne silniki które mają wzmocniony blok i można go rozwiercić nawet do 1,9, ale to już po zmianie również wału.


[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-10-17 21:27:11 ]
  
 
Sam piszesz - zalozyl silnik od klasyka do Niwy a nie na odwrot.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2011-10-17 17:01:32, NaczelnyFilozof pisze:
Sama miska czy smok tez?


Przyznaje sie bez bicia- odnosnie smoka to juz nie pamietam, kopiejki nie mam juz dobrych kilka lat

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2011-10-17 21:02:14, SzokoLada pisze:
są jakieś specjalne silniki które mają wzmocniony blok i można go rozwiercić nawet do 1,9, ale to już po zmianie również wału. [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-10-17 21:27:11 ]



trochę kolega zaplątał.
tutaj chodzi już o zmianę skoku tłoka, kilka setek można zeszlifować ale nie kilka mm. Ścianka będzie za cienka, brak sztywności, będzie brał dużo oleju.
  
 
nie pamiętam dokładnie ile szlifow można zrobić w ładnej ale ja miałem w 2106 silnik 1600 i tłoki 82mm a ori są 79 później testowałem silnik 1500 z 76mm był rozwiercony na tłoki poloneza 1600 i nic nie siadało wszysko działało ok
  
 
Cytat:
2011-10-18 13:17:51, bartixr pisze:
trochę kolega zaplątał. tutaj chodzi już o zmianę skoku tłoka, kilka setek można zeszlifować ale nie kilka mm. Ścianka będzie za cienka, brak sztywności, będzie brał dużo oleju.



No właśnie Bartku, można zabrać kilka milimetrów,a nie kilka setek.
  
 
Cytat:
2011-10-18 22:26:57, SzokoLada pisze:
No właśnie Bartku, można zabrać kilka milimetrów,a nie kilka setek.


Nie napisałem, że nie można tego zrobić. Można ale ja bym tak nie zrobił jeśli chcieć jeździć takim autem długo.

Wg. mnie 2 mm to już skrajna granica i blok straci sztywność. Można się ratować specjalnym blokiem z grubościennymi odlewami, ale to też nie daje długotrwałych rezultatów i zdobyć go bardzo trudno.
Zwiększy się też ilość zużywanego oleju.

W przypadku auta wyłącznie do zabawy, gdzie nie wozi ono rodziny i nie jest podstawowym środkiem transportu.. nie pokonuje długich tras itd. owszem, wyciskajcie ile się da.



[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2011-10-19 10:04:53 ]
  
 
Cytat:
2011-10-18 13:17:51, bartixr pisze:
trochę kolega zaplątał. tutaj chodzi już o zmianę skoku tłoka, kilka setek można zeszlifować ale nie kilka mm. Ścianka będzie za cienka, brak sztywności, będzie brał dużo oleju.




To w którym momencie ja się zaplatałem?
  
 
Cytat:
2011-10-19 12:16:42, SzokoLada pisze:
To w którym momencie ja się zaplatałem?



nie "się" a po prostu zaplątał (zaputal) bo żeby uzyskać 1905 cm3 to trzeba by zastosować wał o skoku 88mm i tłoki o średnicy 84 mm.
a w celu uzyskania 1950 cm3 trzeba już wał 88mm i tłoki 84 mm.

Pojemność zdrowiej jest zwiększać skokiem tłoka i tłokiem, ewentualnie są jeszcze krótkie korbowody do wykorzystania.

Roztoczone cylindry do dużej pojemności długo nie pojeżdżą.
  
 
Ale przecież ja nie pisałem o trwałości, tylko ze da się rozwiercić. Więc krotko i na temat: da się rozwiercić. I ja nie zaputalsja, ja praw.
  
 
Dzień 1.
Umyto prawą stronę bloku.
  
 
Dzień 2.
Czyścimy i odkręcamy elementy z bloku



Plan:
Zdjąć głowicę i zobaczyć stan. Wydechowe kanały mają nagaru kupę.
Wyciągnąć tłoki. Zobaczyć luzy i zmierzyć luz na zamkach pierścieni w cylindrach.
Zlikwidować dojście cieczy do kolektra dolotowego. Na nasz klimat to więcej szkody niż pożytku z tego. Ktoś przerabiał temat???
Simering wału. Jest jeden przy kole zamachowym? Bo jakoś tyo dziwnie wygląda.
Nie wiem jak z uszczelkami. Pompa wody była na silikonie.

Aparat zapłonowy 1.3 sobie poradzi w silniku 1.7???


Zakupy w planach:
1. miska 1.5
2. komplet uszczelek.
3. sprzęgło????
  
 
simmering na wale zmien, bo zaraz bedziesz sciagal skrzynei ponownie i kup Corteco nie jakeis ruskie badziewie. uszczelki oryginalne olej bo to dziadostwo, kup dobry silikon do uszczelniania i skladaj wszystkie powierzchnie plaskie lacznie z miska na silikonie. No moze oprocz dekla zaworowego. Jak chcesz podgrzewanie kolektora zlikwidowac to najlepiej zaspawaj otwory w glowicy, zeby nei cieklo potem. aparat powinien byc taki sam w tych silnikach, tzn bedzie pasowac, bo jak to jest silnik z nivy to tam byl zapewne bezstykowy.

a co do wczesniejszych wypowiedzi na teat rozwiercania, to blok z 1,5 mozna bezpiecznie rozwiercic do 80mm, powyzej scianka cylindra robi sie juz za cienka. przypuszczam ze jesli 1,6 jest inna nieco konstrukcja niz 1,5 to bedzie go mozna rozwiercic na te 82mm+1mm na szlify. natomiast max co da sie wsadzic to 86-88mm tloki, ale to juz na nowszych blokach nivowskich

[ wiadomość edytowana przez: 3zeR_MDS dnia 2011-10-23 10:30:27 ]