[MKVII]Silnik 1.8 D a 1.8 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Postanowiłem zmienić jednostkę napędową z 1.8D na 1.8 16V wersja 115km.Auto-dawca jest w całości do rozebrania po wypadku (cały lewy bok jest rozwalony).Pytanie do Was jakie części są wspólne a co trzeba podmienić???Wiadomo że silnik jest inny i osprzęt ale co z resztą typu chłodnica,sprzęgło,skrzynia itp itd...Proszę o pomoc.Pozdrawiam Bartek

[ wiadomość edytowana przez: zsmarti dnia 2012-03-25 11:21:52 ]
  
 
Niech powie ktoś coś o zawieszeniu. Nie wiem jak w tym zestawieniu ale widziałem jak wyglądał ess po wsadzeniu 1.8d do budy po 1.4 - zderzak na betonie
  
 
z tego co wiem to masz do wymiany
1 silnik z całym osprzętem
2 skrzynia z poduszkami
3 chłodnica z wentylatorem
4 cała wiązka z kompem
5 bak paliwa
6 linka gazu
7 wszystkie węże wody
8 puszka filtra powietrza z całym dolotem i przepływomierzem
resztę grzechów nie pamiętam


[ wiadomość edytowana przez: zsmarti dnia 2012-03-25 11:24:47 ]
  
 
9.Cały wydech chyba nie???

A więc czeka gruba rzeżba przez cały tydzień kumpla w garażu gdyż ja niestety nie kiwnę nawet palcem przy fordzie z powodu pracy...

a nawiązując do skrzyni ja mam ib5 i w benzynie też jest ta sama tylko czy przełożenia są identyczne???...tak sobie teraz myślę że jeżeli skrzynie byłyby takie same to sprzęgło powinno spasować moje.Czekam na kolejne mądre wypowiedzi

[ wiadomość edytowana przez: Bartek19031987 dnia 2012-03-25 12:09:15 ]
  
 
oczywiście ze tak masz całkiem inne kolektory
  
 
Nie polecam ci tej operacji. Naprawdę. Kompletnie inne jednostki i budowy. Jedyne co mógłbyś zostawić to układ hamulcowy, skrzynię biegów, wiązkę wyposażenia. Reszta do wyprucia i wtawienia od benzyny.

Kup sobie 1.6 16v w niezłym stanie karoserii i wtedy wstaw 1.8.

Albo kup gotowe 1.8 a graty co masz na przekładkę sprzedaj albo trzymaj na części.
  
 
Za dużo kasy wtopiłem w to auto aby rezygnować tym bardziej że dawca już jest i czeka do rozbiórki.
  
 
No to teraz wtopisz jeszcze mnóstwo czasu i przy takich przekładkach zawsze są nieprzewidzane dodatkowe wydatki, na które musisz być gotowy, rzadko kiedy TAKIE przekładki udaje się zrobić tak, żeby wszystko działało jak należy.

Dobrze ci życzę - obyś po prostu nie utknął z tym autem w próżni.
  
 
Nie straszcie tak chłopaka bo co prawda roboty jest sporo ale wszystko pasuje więc nie ma problemu.

Skrzynię możesz zostawić swoją ale ma inne przełożenia więc optymalnie byłoby ją zmienić.

Polecałbym również wymienić przewody paliwowe na takie z benzyniaka

Powodzenia!
  
 
Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie sobie turbiny do tego co masz obecnie. Różnica ogromna w porównaniu ze "zwykłym" dieslem, a nieporównywalnie mniej roboty i mniejsze koszta.
  
 
Co do dołożenia turbo do klekota to nie do tego silnika...Nie chce już palić wręcz trzeba go do tego zmuszać,przyjemności z jazdy żadnej ( teraz na 16),pożera olej i w ogóle jest do D...Y!!!

Mam nadzieję że wszystko będzie ok i w końcu jazda nie będzie przypominała udrękiPoza przekładką postanowiłem ogarnąć komorę silnika.W planie jest pomalowanie wnętrza na kolor czarny mieniący się w czerwony
  
 
Witam po 4 tygodniach zmagań z Escortem.Pacjent przeżył przeszczep i ma się dobrze.Czeka mnie jeszcze wymiana przekładni kierowniczej oraz chłodnicy gdyż elementy te z dawcy nie nadawały się do użytku.Póki co są małe przeróbki głównie węża który biegnie od pompy wspomagania do przekładni oraz dolnego węża chłodnicy.Teraz podczas jazdy czuję się tak jakby w bagażniku był drugi klekot Dziękuję za rady
  
 
dołożenie turbo do zwykłego klekota jest największą pomyłką i doradzić ci mogą jedynie osoby którym się wydaje że jak silnik wygląda podobnie jak td to można dołożyć turbo. Inne wnętrze silnika, inna komora spalania.
Gratuluję przekładki.