[wiesiu] MK5 cabrio RS2000 - Strona 8.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a w ogóle jak wygląda taka belka ze stabilizatorem, bo coś nie mogę w necie znaleźć
  
 
tak jak zwykła tylko ma jeszcze dodatkową rurkę.
  
 
  
 
Z drugiej strony pręt jak pręt. Nie ma co na siłę szukać skoro idzie to dorobić.
  
 
Cytat:
2016-01-27 23:43:33, darek4488 pisze:
Z drugiej strony pręt jak pręt. Nie ma co na siłę szukać skoro idzie to dorobić.


Sorry, ale teraz to dowaliłeś.
No pręt. Taki zwykły... każdy się nada.
A nie przyszło ci na myśl, że np pręt zbrojeniowy się nie nada? inny stalowy też nie. To jednak nie jest zwykły pręt.

Stabilizator jest wykonany z określonego typu stali, odpornej na "zmęczenie" oraz o OBLICZONEJ sprężystości. dasz od innego auta to może być za miękki, dasz np przedni, to będzie za twardy. zmienisz charakterystykę pracy tylnej belki. Albo auto straci właściwą sobie przyczepność w zakrętach, albo będzie skakać, albo jedno i drugie, a może i jakieś trzecie.

Ja wiem że te staby mają po 20 lat i na pewno nie są takie jak fabryka je puściła, ale są na pewno lepsze niż stabilizator z byle czego. Owszem, można pokombinować, spróbować innego i sprawdzić czy jest lepiej czy gorzej, ale trzeba mieć porównanie. Poza tym trzeba rozumieć co to daje.
Ale jak dla ciebie to po prostu pręt to chyba nie do końca ogarniasz.

Weź czasem przemyśl co piszesz
  
 
ja nie rozumiem za bardzo co to niby ma dawać. ktoś to potrafi w jakiś sensowny sposób wytłumaczyć?
  
 
Cytat:
2016-01-28 04:11:40, S3ci0r pisze:
ja nie rozumiem za bardzo co to niby ma dawać. ktoś to potrafi w jakiś sensowny sposób wytłumaczyć?



Belka w MK7 jest sztywniejsza niż w MK6. Ten "pręt" według mnie ma za zadanie usztywnić belkę. Bardziej to jest usztywniacz belki niż stabilizator.
Stabilizator powinien jeszcze być przykręcony do karoserii żeby pełnił swoją funkcję -tak jest w innych samochodach. Ford zawsze miał własne pomysły.

-----------------
2004-2007: FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI
2007-2010: Ford Escort Flair 1.8 16v (RKC) MK7 Turnier
2010-2016: Ford Escort CLX 2.0 16v (NGA) MK6 Hatchback 5d
2016-20xx: Ford Focus Ghia 2.0 16v MK1 FL Turnier
2019-20xx: Ford Escort XR3i (RQB) MK5 Cabrio
  
 
stabilniejsza jazda auta, jak ci teściowa wsiądzie z tyłu auta po prawej stronie to autem będzie bardziej bujać z racji nierównego rozłożenia masy auta.
Jeżeli masz stabilizator to pomaga przenosić ciężar na drugą część auta.
  
 
Escort ma z tyłu belkę skrętną. Znaczy to tyle, że w zakrętach czy dołach, kiedy auto jest pochylone i jedno koło jest wyżej niż drugie to belka ulega skręceniu. Sztywność i sprężystość belki ograniczają pochylenie auta. Innymi słowy belka wspomaga pracę amortyzatorów.

Ten pręt usztywniający był wystawiany do essów z mocniejszymi silnikami. Pewnie po to, żeby lepiej się prowadził przy ostrzejszej jeździe.
  
 
I wygląda na to że ja nie mam miejsc montażowych w swojej belce, bo nie kojarzę takich otworów na tuleje
  
 
No faktycznie nie widać mocowań, ani otworów w belce, ani tych haczyków na końcach.
  
 
hosting

Przez 3 tygodnie 4 dni walki plus kupa załatwiania aby dorobić/przerobić/naprawić problematyczne części i zobaczymy czy ruszy.


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2016-07-26 14:20:12 ]
  
 
zrob filmik jak to wszystko dziala
  
 
Ciężko pokazać na filmie jak działa klima,to trzeba poczuć.

Po sprawdzeniu azotem teoretycznie istnieje szansa że jakaś nieszczelności malutka jest, niestety nie umieli dość do tego gdzie może być. Po nabiciu też nic nie było widać, mam nadzieję że jakoś to będzie działać mimo tego podejrzenia.

A sama klima rewelka, jazda na 1 biegu wentylatora wystarcza w taką pogodę jak dziś. Silnik trzyma doskonale temperaturę w połowie (lepiej niż bez klimy), dla tego silnika klima nie jest meczarnia to też przyjemnie się rusza w korku i dynamicznie jedzie.

Nawet działa podbijanie obrotów po załączeniu kompresora (ten sygnał podałem na kompa).

W mk5 klima to chyba niezły rarytas, a u mnie do tego jeszcze w RS.

hosting

  
 
Cytat:
2016-07-26 14:19:38, wiesiu666 pisze:
Ciężko pokazać na filmie jak działa klima,to trzeba poczuć. Po sprawdzeniu azotem teoretycznie istnieje szansa że jakaś nieszczelności malutka jest, niestety nie umieli dość do tego gdzie może być. Po nabiciu też nic nie było widać, mam nadzieję że jakoś to będzie działać mimo tego podejrzenia. A sama klima rewelka, jazda na 1 biegu wentylatora wystarcza w taką pogodę jak dziś. Silnik trzyma doskonale temperaturę w połowie (lepiej niż bez klimy), dla tego silnika klima nie jest meczarnia to też przyjemnie się rusza w korku i dynamicznie jedzie. Nawet działa podbijanie obrotów po załączeniu kompresora (ten sygnał podałem na kompa). W mk5 klima to chyba niezły rarytas, a u mnie do tego jeszcze w RS. hosting



zabarwili ci chociaz zeby potem szukac nieszczelnosci?
  
 
Podobno tak, więc w razie czego myślę że się to da znaleźć
  
 
Gratki jeszcze tam turbo pod ta maska zainstaluj, jak to pomescisz to bedizesz mistrz swiata
  
 
narazie turbo nawet mi sie nie sni.

A tymczasem zmienilem front, nowy grill, nowy znaczek.

hosting
  
 
pospolity kozak szatan nie RS
  
 
Dobra robota

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)