Perypetie niebieskiej Omesi - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-08-22 15:06:45, 7gsi pisze:
to może sprawdź kompresję. Dziwny przypadek.


Gdyby nie było kompresji to rozruchacz kręcił by bardzo "miękko", to chyba fatboy82 by wyczuł ....
  
 
rozrusznik kreci normalnie, nie zauazylem tutaj zmiany
  
 
powrocilem do tematu odpalenia granatowej, wymienilem swiecie, wymienilem kable WN i nadal jest to samo.
Jak pisalem wczesniej iskra i benzyna jest.

Podpiąłem się kompem by popatrzeć, co dzieje się gdy kręcę rozrusznikiem.
Po włączeniu zapłonu jest oczywiście bład 31, po rozruchu błąd znika. Sam czujnik pokazuje 120 RPM, czyli to chyba nie on?
Jednak tutaj pojawia się pewna sprawa, może to normalne, a moze to istotne, program jakby się zawiesza podczas kręcenia, czasem od razu, czasem po 2-3s i odwiesza jak przestaje kręcić. Przy kręceniu diody w programie mrugają na zielono (te ponad napisem DTC), a po przestaniu są czewone i żółte.

Czy coś jeszcze mogę podejrzeć? Jakoś zdiagnozować wtryski programem, organoleptycznie?
  
 
Na listwie wtryskowej powinieneś mieć zaworek wciśnij i sprawdź czy jest ciśnienie , druga sprawa sprawdź czy rozrząd się nie przestawił .
  
 
powinno rzygnac benzyna?

by sprawdzic rozrzad wystarczy zdjac pokrywe zaworow czy caly przod zwalac?
  
 
Oj Fatboy,
Iskra jest ok,
Paliwo jest ..Ale o jakim ciśnieniu? Tam gdzie jest ten zaworek to miejsce diagnostyczne do podpięcia manometru.
Żeby sprawdzić ustawienie rozrządu musisz zrzucić pokrywę zaworów a co za tym idzie także także cały dolot.

Wstępnie ustaw wał w GMP (okienko na skrzyni, znaczek na kole zamachowym - od strony wydechu) sprawdź czy wtedy cylinder 1 jest w najwyższym punkcie.
Moim zdaniem padła ci pompa paliwa ale to już sam dojdziesz.

P.S. Naprawdę tu wszyscy pomarli jak już nie ma komu takich rzeczy podpowiedzieć.
  
 
Tam gdzie podpięcie manometru jak naciśnie to benzyna wyleci pod ciśnieniem, jeszcze jedno przeważnie jak paliwo dochodzi a nie jest spalane to czuć , jak ja to mówię silnik zalany.
Tak przy okazji jak chcesz to podjadę i zobaczymy co z tym fantem zrobić , jak będę miał czas .

[ wiadomość edytowana przez: zuku19 dnia 2015-02-22 15:38:52 ]
  
 
jak wcisnalem to wylecialo troche wachy, mgielka pod lekkim cisnieniem.
Jak to jest uniwersalny rozmiar gwintu to podlacze moze jakos manometr

EDIT:
Przekrecilem rozrusznikiem i sprawdzilem jeszcze raz na zaworze, tym razem nie mgielka pod lekkim cisnieniem, tylko centralnie sporo wachy wylecialo pod cisnieniem.
Manometru niestety nie podlacze, ma inny gwint, chyba bedzie trzeba kupic wezyk odpowiedni albo zestaw by bylo takze do sprawdzania kompresji

Na wech niestety nic nie sprawdze, bo mam bardzo kiepski i nie czuje Bedzie trzeba babe zaciagnac do garażu by niuchała

Jezeli znajdziesz czas, to zapraszam


[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2015-02-22 17:51:16 ]
  
 
ech już nie moge wyedytować.
Jak pompa daje za slabe cisnienie to wacha nie przejdzie przez wtyskiwacz czy wtryskiwacz robi złą mgiełkę czy zwyczajnie jest za mało wachy a za duzo powietrza i nie dochodzi do wybuchu?
  
 
tak sobie myślę , czy układ paliwowy w zbiorniku jest taki sam jak w B, bo ja miałem kiedyś u siebie podobną sprawę i okazało się ze wąż wewnątrz zbiornika od pompy paliwa do pokrywki był pęknięty i nie było wystarczającego ciśnienia,
  
 
Szczerze powiedziawszy to chciałbym, żeby to była taka pierdoła. Nawet mam zapasową pompę paliwa
Jak zdobędę odpowiedni manometr to sprawdzę ciśnienie i wszystko będzie jasne.
  
 
Cytat:
2015-02-22 23:43:11, fatboy82 pisze:
Jak zdobędę odpowiedni manometr to sprawdzę ciśnienie i wszystko będzie jasne.

poszukam w robocie i Ci wyślę
  
 
Cytat:
2015-02-27 21:35:33, mareckiL pisze:
poszukam w robocie i Ci wyślę



dzieki Marecki, tylko ze w zasadzie, manometr jako taki mam, bardziej chodzi o jakis przewod ktory mozna podlaczyc do listwy paliwowej i do manometru (mowie o pistolecie do pompowania kol, moge odkrecic przewod podlaczany do kola i na jego miejsce wkrecic z koncowka do listwy )
  
 
W zaworku na listwie jest wentyl jak w kole, wykręć go. Kup 2 m przewodu gumowego który wytrzyma 4 bary. Włóż na końcówkę i manometr zaciśnij opaskami. Ot taka tajna wiedza.
Jeśli chcesz zadać szyku to :
http://allegro.pl/manometr-cisnienia-i-podcisnienia-paliwa-jonnesway-i5108225527.html
http://allegro.pl/manometr-cisnieniowo-podcisnieniowy-paliwa-i5089632911.html
  
 
No i wszystko jasne, aparat zapłonowy do wymiany.
Ustrojstwo, na ktorym osadzony jest palec, po prostu sobie przeskoczylo i iskra byla za pozno.
Ma może ktos sprawny aparat zaplonowy do C30SE na zbyciu?

WIELKIE DZIĘKI ZUKU ZA POMOC!!!
  
 
Uszkodzeniu uległa część za przyśpieszanie odśrodkowe , albo sprężynki spadły co spowodowało zacięcie się aparatu i pozostanie w trybie przyśpieszonym albo coś z ciężarkami odśrodkowymi.
Jak by nie było do wymiany/regeneracji .
  
 
orientuje sie ktos czy aparat zplonowy z 2.6 pasuje do 3.0 i czy w NE jest taki sam jak w SE?
  
 
Mam gdzieś akurat od LE/NE ale wydaje mnie się że w SE jest inny
  
 
Nie pasuje od NE,
fatboy mam jakiś aparat od SE, sprawdzę czy jest cały i dam znać, ale to raczej w przyszłym tygodniu.
  
 
na spokojnie, mamy czas