[MKVII] Wskaźnik poziomu paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie Czy macie jakiś patent na przekłamywanie wskaźnika paliwa ? Każdy posiadach Essiego chyba dobrze wie o co chodzi
  
 
Ja się staram nie schodzić zbyt dużo poniżej 1/4
  
 
Cytat:
AmbitnyInaczej89
Wysłany: 2011-10-15 23:58:10

Ja się staram nie schodzić zbyt dużo poniżej 1/4



Czemu?

Słyszałem, że przepala się często pompka paliwa jak się ma dość sucho w baku, ale mi zdarzyło się wielokrotnie zejść poniżej najniższej kreski i jakoś nic nie ucierpiało...
  
 
Cytat:
2011-10-16 02:36:55, Lupus11 pisze:
Czemu? Słyszałem, że przepala się często pompka paliwa jak się ma dość sucho w baku, ale mi zdarzyło się wielokrotnie zejść poniżej najniższej kreski i jakoś nic nie ucierpiało...



Jeszcze nie ucierpiało. Pompa smarowana i chłodzona jest benzyną. Jak jest mało paliwa to pracuje na sucho, a to dla niej nie jest dobre. Chodzić będzie, ale kondycja już nie ta i padnie po jakimś czasie.
  
 
prawda jako lupus prawi,zdarzalo sie wyjezdzic paliwko do konca az wreszcie pompka odmowila posluszenstwa,teraz przy 1/4 juz tank o a ze wskaznik oszukuje to tak bywa im mniej w baku
  
 
Czyli to oszustwo jest na korzyść pompy? Kiedyś sprawdzałem i gdy jest poniżej rezerwy (na wskaźniku - wychodzi na skale ujemną) można przejechać jeszcze gruuubooo ponad 100km
  
 
Nie zaczynając nowego tematu, chciałem o coś zapytać. Mam otóż problem.

Załóżmy: Zatankowałem 20 litrów -> wskaźnik w górę. Zrobiłem może 10km, wjechałem na podwórko. (nie gaszę silnika) Czekam aż wskaźnik się ustabilizuje. (3-4 min nawet)i dopiero gasze silnik. Następnego dnia przekręcam kluczyk i wskazówka opada nawet o 2 mm.;/ czy to normalne z escortach? czy mam problem z wyciekiem paliwa?
  
 
U mnie norma traktuję ten wskaźnik wyłącznie jako sugestię, jako, że jeżdżę dieslem nie dopuszczam do siebie myśli odpowietrzania go. To jakiś koszmar normalnie ten układ paliwa w dieslu to jakiś żart ze strony konstruktorów Forda. Największy minus to brak odpowietrznika za ręczną pompką. Nawet, gdy ona będzie sprawna to możemy pompować, podnosząc ciśnienie w przewodzie między pompką, a pompą wtryskową. Jako, że pompa wtryskowa jest niżej niż ręczna pompka to możemy zapomnieć o przepchnięciu powietrza w dół, jedynie dolewamy paliwo do wężyka zwiększając ciśnienie, aż w końcu paliwo zacznie się wylewać przy pompie wtryskowej. Czyli, żeby skutecznie napompować paliwa z baku, aż do pompy wtryskowej trzeba zdjąć przewód wyjściowy z ręcznej pompki. Gdzieś w tych książkach Sam naprawiam czy coś takiego było coś napisane o zaworze odpowietrzającym na wyjściu ręcznej pompki, ale to chodziło o układ Bosch.
Swoją drogą wiecie, czy można gdzieś dostać taki zaworek? Przyznam, że to by było wygodne rozwiązanie.
  
 
Ja tez traktuje ten wskaźnik jako wolną sugestię poziomu paliwa, jak wyłącze silnik to strzałka leci w góre , czasami pokaże nawet 1/4 baku gdzie przed wyłączeniem silnika byla na rezerwie , po kolejnym właczeniu spada pod rezerwe po czym sie powoli stabilizuje podczas jazdy , dziwne to .....
  
 
Cytat:
2011-11-21 11:53:16, Dziqu10 pisze:
Ja tez traktuje ten wskaźnik jako wolną sugestię poziomu paliwa, jak wyłącze silnik to strzałka leci w góre , czasami pokaże nawet 1/4 baku gdzie przed wyłączeniem silnika byla na rezerwie , po kolejnym właczeniu spada pod rezerwe po czym sie powoli stabilizuje podczas jazdy , dziwne to .....


witam , u mie skazowka opada po kazdym dluzszym postoju czy to moze byc wyciek paliwa ? pozd
  
 
Cytat:
2012-01-28 10:03:07, bladyjunior1 pisze:
witam , u mie skazowka opada po kazdym dluzszym postoju czy to moze byc wyciek paliwa ? pozd




to wina plywaka. nie stety, ale wieczny on nie jest
  
 
Cytat:
2012-01-28 10:13:43, smallsize pisze:
to wina plywaka. nie stety, ale wieczny on nie jest


ale jak jezdze wszystyko jest ok a, ajak stane na dluzej to ponownym odpaleniu spada nawet o kreske i tak zostaje
  
 
na Twoim miejscu jest 14 dolewam do 1/2, i tak w kółko. Liczniki w escortach niestety nie należą do technicznie doskonałych
jak się martwisz o wyciek, to auto do garażu i gazety pod układ paliwowy i tyle..
  
 
Cytat:
2012-01-28 11:56:58, pdasiek pisze:
na Twoim miejscu jest 14 dolewam do 1/2, i tak w kółko. Liczniki w escortach niestety nie należą do technicznie doskonałych jak się martwisz o wyciek, to auto do garażu i gazety pod układ paliwowy i tyle..


najpierw trzeba miec garaz, a jak bylby wyciek to raczej bylo by czuc paliwem, czy nie?
  
 
Zalezy ile ucieka. A jak nie garazujesz to nie musi byc czuc.
  
 
Nie wiem czego się czepiacie. Już drugiego essa mam i tego typu problemów nie miałem.
W obecnym się bawiłem w przerabianie zegarów więc 3 różne sztuki były juz obecne na pokładzie i z żadnym nie miałem problemów.
Owszem nie wskazuje to z dokładnością do litra, ale w żadnym samochodzie tej klasy nie ma takiej dokładności.
  
 
Cytat:
2012-01-30 00:47:25, DzikusPL pisze:
Nie wiem czego się czepiacie. Już drugiego essa mam i tego typu problemów nie miałem. W obecnym się bawiłem w przerabianie zegarów więc 3 różne sztuki były juz obecne na pokładzie i z żadnym nie miałem problemów. Owszem nie wskazuje to z dokładnością do litra, ale w żadnym samochodzie tej klasy nie ma takiej dokładności.


dzis rano nie odpalil tzn. odpalil pochodzil nie rowno i zgasl ponowna proba byla ok 15- ej i znowu to samo czyzby paliwa brak?
  
 
Cytat:
2012-01-30 17:50:53, bladyjunior1 pisze:
dzis rano nie odpalil tzn. odpalil pochodzil nie rowno i zgasl ponowna proba byla ok 15- ej i znowu to samo czyzby paliwa brak?



jeśli to byłby brak benzyny to już drugi raz byś nieodpalił
  
 
Odświeżę trochę temat.

Mam małą lipę z wskaźnikiem paliwa. wskazówka spada mi bardzo nieproporcjonalnie do spalania. Jak jest na full do do 1/2 spada wolno ale potem leci na łeb na szyję do początku rezerwy. Potem spada bardzo wolno, a poniżej kreski dolnej rezerwy mogę jeszcze przejeździć naprawdę zadziwiająco duuużo (czyli teoretycznie na ujemnej wartości baku) Jak można wyregulować pływaczek?
  
 
Cytat:
2012-04-10 16:29:00, Lupus11 pisze:
Odświeżę trochę temat. Mam małą lipę z wskaźnikiem paliwa. wskazówka spada mi bardzo nieproporcjonalnie do spalania. Jak jest na full do do 1/2 spada wolno ale potem leci na łeb na szyję do początku rezerwy. Potem spada bardzo wolno, a poniżej kreski dolnej rezerwy mogę jeszcze przejeździć naprawdę zadziwiająco duuużo (czyli teoretycznie na ujemnej wartości baku) Jak można wyregulować pływaczek?



nie da sie. jak ci sie tak dzieje to wszystko ok. u mnie w dwoch essach jest tak samo. wskaznik w escorcie podaje tylko przyblizona ilosc paliwa.