Pokluskowe resume....czyli pierwsze 2000km innym autem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zrobione pierwsze 2 tysiące km w półtora miesiąca innym autem niż omegą. Pozwolę sobie zatem na małe resume, szczególnie, że niektórzy z Was na mailu lub telefonicznie zadają pytanie jak z "Misia" - "i jak?"
Kluskę sprzedałem 3 godziny po posadzeniu na Allegro. Kupił ją taksówkarz warszawski nawet nią nie jadąc!!! Nie sądziłem, że pójdzie tak szybko, szczególnie, że spory wysyp Omeg na Allegro i Automoto a auta nie oddałem za darmo.
Wybór kolejnego samochodu był niestety ograniczony z racji niepowtarzalnego komfortu do jakiego Omega potrafi przyzwyczaić, szczególnie tak mało wymagającego czeresniaka jak ja.
Do finału po dwutygodniowych kalkulacjach cenowo rocznikowo markowych weszły dwa modele aut: Mercedes i Audi. Z czasem odpadły V-ki bo miałem już dość grzebania i braku miejsca pod maską tudzież kosztów, zaś z drugiej strony chciałbym mieć trochę koni więc padło na silniki z turbiną. Do finału weszły Audi z benzynowym 1.8 w turbinie o mocy 150 lub 180 KM. Dylemat pozostał czy A4 czy A6, ale to trwało krótko i zająłem się szukaniem A6 w miarę prostej, nieprzeelektronizowanej wersji.
Po tygodniu zmagań i dwu wyjazdach z kimś kto ma pojęcie o autach kupiłem Audi A6C5 z 1999 roku z silnikiem 1.8T i mocy 150 KM.
To moje pierwsze Audi chociaż kiedyś śmigałem ojca Cygarem czyli starą 100 tką.
Przebieg samochodu to 190 tysięcy km, blacha w ładnym stanie i do tego instalacja gazowa marki "Heil Hitler" czyli prosto z Germanii.
Niestety auto miało wielkie felgi, a je nie miałem dresu więc zdjąłem te walce 17" i założyłem fabryczne alu 15" Audi. Komfort uległ zdecydowanej poprawie, zaś spalanie zmalało o prawie 2l LPG na 100 km.
Teraz wrażenia porównawcze.
- komfort jazdy porównywalny, podobnie jak miejsce w środku, ale fotele mniejsze niż w klusce, zatem tu plus dla Omegi. Ergonomia kokpitu, podświetlenie, przełączniki w mojej opinii nieco lepiej dopracowane i umieszczone w Audi i o dziwo wszystkie działają, z przodu i z tyłu. Tu plus dla Audi.
Auto może z racji masy lub układu zawieszenia i jezdnego prowadzi się w mojej opinii nieco przyjemniej niż Omegę, jazda za kierownikiem A6 sprawa mi większą przyjemność niż Kluską (może to efekt manuala a nie afto). Mam cały bagażnik dla siebie bo gaz jest w zapasie i mieści prawie tyle co w butli Omegi bo 60 l (Omega 63). Spalanie w Audi mnie pozytywnie miażdży bo mam przejechane już 520 km na 60 litrach gazu przy takiej samej nodze jak w klusce. Mam świadomość, że gra rolę masa i automat, nie mniej jednak każdy litr gazu mniej to parę groszy w kieszeni. Audi nie chleje mi tyle oleju co kluska, choć o dziwo w książce serwisowej wspomina o 1l/1000 km czyli więcej niż w Oplu ( 0,7 na 1000 km).Mimo porównywalnych ocen bezpieczeństwa w A6 czuję się mniej bezpiecznie, mam wrażenie, że jestem w jakiejś tekturowej drezynie gdy w omedze czułem się jak w panzerwagen i bez stresu. Wydaje mi się, że drzwi, pokrywa maski bagażnika są w swojej wadze z tektury w porównaniu z Omegą. Podobne wrażenia mam przy zwykłej jeździe...waga piórkowa (wszak to prawie 200 kg różnicy).
Zrobiłem rozrząd i parę dupereli i wszystko w A6 logicznie i łopatologicznie jest zmontowane i spięte, nie łamię palcy nie zdzieram skóry na dłoniach i nadgarstkach.
Pole widzenia w Omedze chyba było lepsze choć to może z racji nieco wyższego zawieszenia - auta, lusterka też w klusce były lepsze i wielkość szyberdachu. Na plus Audi przemawia łatwy dostęp do żarówek z przodu i innych podzespołów pasa przedniego. Zmiana żarówek to luz w porównaniu z oplowską V-ką.
To tyle z pierwszych 2000 km autem tak tuzinkowym, że ginie w tłumie....a ja zawsze na trasie ze łzą w oku oglądam się za najpiękniejszym autem Europy....Omegą.
Pozdrawiam
  
 
Jednak w stronę audi poszedłeś.
Lepsze blachy. Nie będzie tak rdzewić machina.

A jak tam różnice w napędzie (oma tył, audi przód /czy ,masz Q?/)?
  
 
Niech kolega opisze jak sprawuje sie zawieszenie na naszych drogach. W Audi A6 przeraża mnie opinia o delikatnym zawieszeniu.Omegą można było w przenośni uderzyć o krawężnik i było dobrze.Przy aluminiowych podzespołach zawieszenia Audi,może być różnie. Tak,Omega pod względem komfortu postawiła poprzeczke wysoko nie jednemu autu. Ujeżdzając już Vany po sprzedaży Omegi Caravan,tęsknie za tym miękim kołysaniem na drodze i efektem przyklejania sie do asfaltu przy większych prędkościach. Co do foteli w A6,to wyglądają jak wyciągnięte z Golfa
  
 
Nie mam na razie zastrzeżeń co do zawieszenia. Auto przed zakupem sprawdzał mój mechanik do którego mam pełne zaufanie. Autem jeździ się naprawdę dobrze i w komforcie jazdy po za szerokością siedziska nie odczuwam większej różnicy, choć Audi prowadzi się nieco "subtelniej". To tylko jednak moje odczucia. Poszedłem w Audi i choć mało to prawdopodobne ten 13 latek nie ma śladów rdzy - nigdzie! Co więcej, po za przednim zderzakiem wszędzie ma oryginalny lakier. Po krawężnikach nie jeżdżę zaś fele 17" zrazu zdjąłem i założyłem miękkie kapcie. Reasumując - jest naprawdę ok. Jest trochę wsi bo mam przyciemniane szyby z tyłu, ale da się z tym bez dresu jeździć.
  
 
Przednie szybki zrób metodą piecową.Miałem tak zrobione szyby w caravanie.Poza sezonem letnim jest promocja. za 500zł masz dwie szyby zrobione,do tego autentyczny atest z instytutu ceramiki i szkła. Ciekawa rzecz,po wykonaniu tego przyciemniania,szyby przyjeżdzają niewiele ciemniejsze,ciemnieją po jakimś czasie,albo od brudu sam nie wiem. Gratuluje i ja zakupu,również wyleczyłem sie z feli w max rozmiarze i opon o profilu jak w rowerze. Teraz mam balony 235/65 na 17 cali i jeżdże po wszelakich polskich dziurach.
  
 
Cytat:
2012-09-13 08:57:00, zupper pisze:
Niestety auto miało wielkie felgi, a je nie miałem dresu więc zdjąłem te walce 17" i założyłem fabryczne alu 15" Audi. Komfort uległ zdecydowanej poprawie, zaś spalanie zmalało o prawie 2l LPG na 100 km.

Tak z ciekawości, jaki miałeś rozmiar opon na 17" i jaki masz teraz?
 
 
Felgi Zuppra

dla członków i sympatyków LOB duża zniżka na te felgi!
  
 
otwór centrujący ten sam co w Omedze?
  
 
Nie mam pojęcia. Wiem, że rozstaw śrub jest inny niż w Omedze....czy gdzieś to napisane jest na feldze?


firmowo jest:
Rozstaw śrub: 5x112
ET (odsadzenie): 45
CH (otwór centralny): 57

na feldze 17" od wewnętrznej strony przy dziurce jest nabite 45



[ wiadomość edytowana przez: zupper dnia 2012-09-13 14:01:06 ]
  
 
Rozstaw śrub Omega to 5x110 otwór 65mm Rozstaw śrub A6 to 5x112 otwór 57mm Przekładka felg z audi do opla to roztoczeni otworow w felgach plus nakretki plywajace. Koszt łączny około 200zł. Nie warto. Przetaczałem i przerabiałem felgi do repliki Lamborghini.
  
 
Aha,zupper.Co do wysylek to poszukaj w google "tanikurier.pl" wysyłka wyniosła mnie za 4 kóła około 70zł. Szybciej sprzedaż felgi.
  
 
Nie ma ciśnienia, a z taniego kuriera już korzystałem....